Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się na tropikalnych wyspach i utrzymana w bajkowej konwencji. Gra przedstawia zmagania wojenne Wikingów z plemionami zamieszkującymi wyspy tropikalne. Tubylcy przypominają mieszkańców dalekich wysp znanych z bajek opowiadanych dzieciom na dobranoc. Noszą maski, w dłoniach dzierżą włócznie i są dowodzeni przez szamana. Wyglądają przy Wikingach doprawdy mizernie, ale pozory bardzo często mylą i wyszkoleni wojownicy potrafią posługiwać się bronią w sposób zabójczo skuteczny. Wojownicy z dalekiej północy wyposażeni są w ogromne hełmy, masywne tarcze i ogromne topory, a idąc zgraną grupą tworzą taran nie do powstrzymania. Szansą dla tubylców jest wykorzystanie swojej szybkości i zręczności, która u Wikingów jest dość marna. Przywódcy obu walczących stron dysponują szeregiem specjalnych umiejętności i ataków, które mogą być wykorzystane w krytycznych momentach. Szaman potrafi między innymi ściągać z nieba śmiercionośne błyskawice, a najważniejszy z wikingów może wywołać popłoch wśród wrogów grając na swoim rogu
Opanowanie sterowania jest w tej grze rzeczą dość prostą. Wyzwanie stanowi natomiast planowanie i wprowadzanie w życie skutecznych strategii, odpowiednie zarządzanie surowcami i wykorzystanie ukształtowania terenu. Gra zapewnia nam bardzo urozmaiconą rozgrywkę, gdyż swobodnie możemy generować co raz to nowe i niepodobne do siebie mapy.
Budynkami, które mogą wznosić obie strony są: kwatery, gdzie rekrutuje się nowych robotników (jak również podnosi kwalifikacje przywódcy), zbrojownia i wieża obserwacyjna (pozwalająca na szybkie wykrywanie zbliżającego się wroga). Nowi ochotnicy mogą być wykorzystani do budowania budynków, zbierania surowców (drewno, kamienie, żelazo oraz kury z wyspy) lub trenowania na wojowników. Broń jaką mogą wykorzystywać wojacy podzielona jest na trzy rodzaje – kamienna, żelazna oraz tak zwana broń „kurczakowa”. Pierwszy rodzaj jest najsłabszy i przydatny tylko w początkowej fazie zmagań o wyspy. Natomiast ostatni - wytwarzany z kur zamieszkujących wyspę – posiada właściwości magiczne i jest potężnym orężem.
Gra posiada tryb singleplayer - pozwala się on zmierzyć ze sztuczną inteligencją zaimplementowaną przez programistów w stworzonych specjalnie dla jednego gracza kampaniach. Komputerowy przeciwnik może reprezentować jeden z trzech dostępnych poziomów trudności. Tryb sieciowy pozwala na starcia z kilkoma żywymi przeciwnikami (do 6 osób) w czasie których na terenie rozgrywki może znajdować się do 900 postaci. Każdy może też spróbować swoich sił w internetowej lidze Tribal Trouble.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Popularne pliki do pobrania do gry Tribal Trouble.
Wymagania sprzętowe gry Tribal Trouble:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 1 GHz, 256 MB RAM, 32 MB akcelerator 3D (NVIDIA GeForce 2 Ti, ATI Radeon 7500), Windows 98/ME/2000/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 148 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.