35. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 35. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.

Halo Wars
Strategiczne 26 lutego 2009
Poboczna odsłona flagowej serii strzelani, przenosząca dobrze znane uniwersum cyklu Halo w realia typowej strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od dotychczasowych pełnoprawnych odsłon serii, spin-off został opracowany przez znaną z kultowego Age of Empires ekipę Ensemble Studios.

Aleksander
Strategiczne 23 listopada 2004
Aleksander III Wielki, zwany także Macedońskim, zasłynął swymi podbojami na tyle, że film o nim, w założeniu biograficzny, nakręcił Oliver Stone (zagrali w nim m.in. Colin Farrell, Anthony Hopkins oraz Angelina Jolie). Studio UbiSoft przygotowało komputerową wersję tego obrazu.

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest
Strategiczne 15 czerwca 1995
Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna autorstwa Jona van Caneghema – twórcy kultowego cyklu RPG Might and Magic oraz uważanej za prekursorkę Heroes of Might and Magic gry King’s Bounty z 1990 roku. Fabuła produkcji nawiązuje do szóstej części wspomnianego RPG i przenosi nas do krainy Enroth, o którą bój toczy czterech władców: rycerz Lord Ironfist, barbarzyńca Lord Slayer, czarodziejka Królowa Lamanda oraz czarnoksiężnik Lord Alamar.

Colobot
Strategiczne 3 listopada 2001
Gra strategiczno-logiczna przeznaczona dla najmłodszych miłośników komputerowej rozrywki. Gracze mają za zadanie pomóc dzielnemu astronaucie, który w wyniku cięć budżetowych w NASA musi samotnie znaleźć nowy dom dla Ziemian.

Commandos: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Kompletne wydanie trzech pierwszych części popularnego cyklu Commandos, wykreowanego przez ekipę hiszpańskiego Pyro Studios. Opisywany cykl stanowi niezwykle oryginalne połączenie taktycznej strategii czasu rzeczywistego z elementami gier akcji, a podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad kilkuosobowym oddziałem tytułowych komandosów o zróżnicowanych umiejętnościach, wykonując szereg niezwykle niebezpiecznych misji na tyłach wroga.

Heroes of Might and Magic IV: Winds of War
Strategiczne 26 lutego 2003
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2002 roku gry Heroes of Might and Magic IV studia New World Computing. Akcja dodatku zatytułowanego Winds of War osadzona została w królestwie Channon, położonym na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono obiektem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy kraju – Ryloss. W trakcie sześciu nowych minikampanii gracze mogą poprowadzić do boju jedną z armii najeźdźców.

Cities in Motion: Symulator Transportu Miejskiego
Strategiczne 22 lutego 2011
Gra ekonomiczno-strategiczna, w której rozwijamy sieć komunikacji miejskiej. Do zadań gracza należą takie czynności jak planowanie nowych linii, ustalanie rozkładów i kupowanie nowego taboru. Twórcy przygotowali 30 różnorodnych środków transportu i cztery aglomeracje miejskie do wyboru (Wiedeń, Helsinki, Berlin, Amsterdam). Rozgrywka została podzielona na kampanię oraz tryb wolny.

The Guild 2: Renaissance
Strategiczne 28 lipca 2010
Trzecie rozszerzenie do gry The Guild 2, opracowane przez zespół 4Head Studios. Tym razem akcja przenosi się do tytułowej epoki renesansu, którą zaprezentowano w dwóch nowych scenariuszach: The Alps oraz The Free Republic of the Netherlands.

Dungeons
Strategiczne 8 lutego 2011
Gra strategiczna silnie wzorowana na Dungeon Keeperze, kultowym klasyku z lat 90-tych. Dungeons jest osadzone w realiach fantasy, ale tym razem role się odwracają i to gracz ma okazję stać się czarnym charakterem oraz zapolować na grupę bohaterów. Wcielamy się w postać złego lorda, który w wyniku spisku eks-narzeczonej zostaje zdegradowany i pragnie odbudować swoją pozycję jako potężnego strażnika lochów.

Kompania Braci: Na linii frontu
Strategiczne 24 września 2007
Samodzielny dodatek do bestsellerowej strategii wojennej Company of Heroes autorstwa studia Relic Entertainment. Rozszerzenie wzbogaca podstawową wersję gry o dwie zupełnie nowe kampanie zrealizowane z podobnym, filmowym rozmachem co oryginał. W pierwszej z nich bierzemy udział w walkach na terenie Normandii oraz bitwie o Caen, przejmując dowodzenie nad siłami 2 Armii Brytyjskiej.

Bakugan: Rise of the Resistance
Strategiczne 23 września 2011
Bakugan: Rise of the Resistance to połączenie gry strategicznej z RPG, które oparto na popularnym serialu animowanym i linii zabawek. Tytuł czerpie pomysły z popularnego gatunku tower defense i oferuje trzydzieści poziomów umiejscowionych w sześciu różnych lokacjach.

Plants vs. Zombies 2: It's About Time
Strategiczne 15 sierpnia 2013
Pełnoprawna kontynuacja zwariowanej strategii typu tower defense, w której udało się połączyć popularność tego casualowego gatunku z niesłabnącym zainteresowaniem wszelkiego rodzaju produkcjami o zombie. Gra została przygotowana przez twórców oryginału, doświadczone w budżetowych produkcjach studio PopCap Games. Motywem przewodnim serii jest inwazja nieumarłych, którzy głodni ludzkich mózgów zgromadzili potężną armię, zdolną doprowadzić ich do celu.

Castle Story
Strategiczne 17 sierpnia 2017
Castle Story to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z rozbudowanym aspektem ekonomicznym i możliwością transformacji voxelowego otoczenia. Gra stanowi debiutanckie dzieło niezależnego studia Sauropod, a jej produkcję wsparli użytkownicy platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja Castle Story toczy się w świecie składającym się z dryfujących w powietrzu wysp. Zabawa polega głównie na projektowaniu i wznoszeniu twierdz, a także ich obronie przed najeźdźcami.

Chariots of War
Strategiczne 11 czerwca 2003
Kontynuacja całkiem udanej, aczkolwiek nie przełomowej gry strategicznej Legion, osadzonej w czasach panowania Imperium Rzymskiego. Tym razem przenosimy się 4000 lat wstecz, w okres, gdy ówczesne imperia toczyły zacięte boje o tereny bogate w surowce naturalne, połacie urodzajnej ziemi, wodę, itp.

Ognisty Podmuch: Fire Captain
Strategiczne 25 listopada 2004
Sequel całkiem udanej strategicznej produkcji studia Monte Cristo, której tematem przewodnim była praca straży pożarnej. Fire Department 2 rozwija wszytko to, co mogliśmy zobaczyć w poprzedniku.

Star Wars: Force Commander
Strategiczne 20 marca 2000
Star Wars: Force Commander jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez firmę LucasArts. Akcja gry osadzona została w kosmicznym uniwersum, doskonale znanym fanom Gwiezdnych Wojen. Gracze mają okazję dowodzić wojskami Imperium lub rebeliantami w 24 misjach kampanii solowej i 35 przeznaczonych do rozgrywki multiplayer.

Hegemonia: Żelazne Legiony
Strategiczne 13 listopada 2002
Stworzona przez węgierski zespół Digital Reality kosmiczna strategia czasu rzeczywistego 3D czerpiąca pomysły z serii Imperium Galactica oraz z gry Homeworld. Historia przenosi nas w odległą przyszłość, do roku 2104 i opowiada o konflikcie ziemskiego rząd z położonymi na innych planetach koloniami.

Z: Steel Soldiers
Strategiczne 8 czerwca 2001
Z: Steel Soldiers to strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Bitmap Brothers. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Gracze stają po jednej ze stron toczącego się konfliktu między klanami robotów, a ich zadaniem jest zdobycie bogatych w zasoby naturalne terytoriów. Gra oferuje m.in. 30 misji w trybie single player oraz możliwość zabawy wieloosobowej za pośrednictwem Internetu lub sieci LAN.

Etherlords: Władcy Eteru
Strategiczne 20 listopada 2001
Nietypowa turówka, w której połączone zostały elementy strategii, cRPG i karcianki. Rozgrywka dzieli się na dwie zasadnicze części: pierwsza strategiczna, w której poruszamy wojskami po całej mapie, odkrywamy nowe tereny i zarządzamy zamkami, i część druga, tzw. bitewna, gdzie bezpośrednio dowodzimy poczynaniami naszych wojsk i bohaterów w walce.

Desert Rats vs. Afrika Korps
Strategiczne 5 kwietnia 2004
Taktyczny RTS pozwalający na wzięcie udziału w działaniach zbrojnych na północnoafrykańskim froncie II Wojny Światowej. Możemy pokierować zarówno siłami niemieckimi jak i brytyjskimi. Tryb solo oferuje długą na ponad 20 misji kampanię.

The Wiggles
Strategiczne 28 października 2001
Weź na swoje barki ciężar odpowiedzialności za całą populację małych karzełkowatych istot zwanych Wigglesami i poprowadź ich do wykonania niebezpiecznego zadania danego im przez boga Odina.

Tropico 2: Zatoka Piratów
Strategiczne 8 kwietnia 2003
Opracowana przez ekipę Frog City Software kontynuacja popularnej strategii ekonomicznej Tropico z 2001 roku. W przeciwieństwie do osadzonej w XX wieku poprzedniczki, gra przenosi nas do XVII wieku i pozwala nam zostać prawdziwym władcą mórz południowych. Wcielamy się więc w króla piratów, zarządzającego bazą wypadową, ukrytą na jednej z wysepek fikcyjnego archipelagu.

The Settlers II: 10-lecie - Wikingowie
Strategiczne 22 lutego 2007
Pierwszy oficjalny dodatek do jubileuszowej edycji gry The Settlers II. Jak sugeruje tytuł, add-on opracowany przez studia Blue Byte Software i Funatics Development pozwala graczom przejąć kontrolę nad ludem Wikingów. Nasi nowi podopieczni padli ofiarą najeźdźców – przebiegłych Wilczych Piratów, którzy uszkodzili Portal Świata. Ten eksplodował, tworząc gigantyczny wir energii, jaki przeniósł agresorów i Skandynawów do odległej, obcej krainy.