38. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 38. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Far West
Strategiczne 6 listopada 2002
Far West to mieszanka akcji i strategii czasu rzeczywistego w której zajmiemy się budową i utrzymaniem rancza położonego gdzieś na dzikich preriach Ameryki Północnej w czasach gdy panowało tam bezprawie i rozbój.

Age of Empires II: The Conquerors
Strategiczne 25 sierpnia 2000
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II: The Age of Kings, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Do dyspozycji graczy oddano pięć nowych cywilizacji (Hunowie, Majowie, Aztekowie, Koreańczycy, Hiszpanie), na potrzeby których przygotowano specjalne, historyczne kampanie. W grze pojawiają się znani z kart historii bohaterowie, pokroju Attylli, El Cida i Montezumy.

The Wiggles
Strategiczne 28 października 2001
Weź na swoje barki ciężar odpowiedzialności za całą populację małych karzełkowatych istot zwanych Wigglesami i poprowadź ich do wykonania niebezpiecznego zadania danego im przez boga Odina.

Blitzkrieg 2: Upadek Rzeszy
Strategiczne 1 września 2006
Pierwsze rozszerzenie do wojennego RTS-a Blitzkrieg 2. Dodatek oferuje trzy wielkie kampanie: operację Bagration (wielka ofensywa radzieckiej armii, wyzwalająca Białoruś i otwierająca drogę na Niemcy), oblężenie świadkami Budapesztu, a także zdobywanie Kurland Fortress. Autorzy wprowadzili też sporo dodatkowego sprzętu.

X-COM: Apocalypse
Strategiczne 13 maja 1997
Trzecia odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych firmy Microprose, w których stajemy na czele organizacji o nazwie X-COM, powołanej celem ochrony Ziemi przed atakami Obcych. W ogólnych założeniach rozgrywka przebiega tu niemal identycznie, jak w poprzednich odsłonach cyklu. Podczas zabawy budujemy i rozwijamy kolejne bazy, prowadzimy badania nad rozwojem technologii i wynajmujemy oraz wyposażamy naszych żołnierzy.

Gangland
Strategiczne 4 marca 2004
Gra-hybryda zawierająca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego, cRPG oraz gier akcji/FPS, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości. Nasza działalność obejmuje m.in. kradzieże, zastraszanie, pobierane haraczów, szerzenie prostytucji, przemy oraz bicie i mordowanie ludzi.

Kohan: Immortal Sovereigns
Strategiczne 16 marca 2001
RTS osadzony w mistycznym świecie Khaldun, opleciony bogatą fabułą opisującą przygody nieśmiertelnego Kohana, poszukującego rozwiązania tajemnicy zagłady swojej rasy.

Master of Orion III
Strategiczne 25 lutego 2003
Master of Orion III to trzecia część cieszącej się dużą popularnością serii strategii turowych w klimatach space opery. Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z galaktycznych cywilizacji, a jego zadaniem jest rozwój i ekspansja we Wszechświecie. Deweloperzy ze studia Quicksilver Software przewidzieli możliwość rozgrywki solowej lub multiplayer za pośrednictwem sieci LAN bądź Internetu.

KKND 2: Krossfire
Strategiczne 3 marca 1998
Druga część strategii czasu rzeczywistego - Krush Kill 'N Destroy opowiada historię, która ma miejsce w 100 lat po konflikcie nuklearnym z 2079r i 40 lat po tym, jak po raz pierwszy „Ocaleni” wyszli ze swych podziemnych bunkrów, aby stanąć twarzą w twarz z rasą „Zmutowanych”.

Traffic Giant
Strategiczne 16 lipca 2000
Spróbuj swoich sił w niełatwym zadaniu prowadzeniu publicznego transportu miejskiego, zarządzając taborami autobusowymi, liniami tramwajowymi i kolejowymi oraz dbając o to aby zadowolić większość pasażerów.

Joint Task Force
Strategiczne 12 września 2006
Wojenny RTS od autorów znakomitego Nexus: The Jupiter Incident. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć i nie zawraca sobie głowy typową dla tego gatunku rozbudową bazy. Autorzy przygotowali rozbudowana kampanię dla pojedynczego gracza, jak również tryb multiplayer, w ramach którego możemy walczyć z innymi ludźmi, lub połączyć z nimi siły przeciwko SI.

Frontline: Kursk
Strategiczne 20 marca 2007
Strategia czasu rzeczywistego o tematyce II Wojny Światowej, wyprodukowana przez studio Nival. Akcja rozgrywa się w obrębie jednej z największych bitw pancernych w historii – bitwie pod Kurskiem. Możemy rozegrać dwie kampanie i wcielić się w dowódcę Armii Czerwonej lub też sił Trzeciej Rzeczy. Autentyczne jednostki wojenne robią ogromne wrażenie, a silnik graficzny i system zniszczeń stoją na wysokim poziomie.

Industry Giant II (2002)
Strategiczne 28 czerwca 2002
Następca znanej symulacji ekonomicznej pozwali nam stworzyć od podstaw ogólnoświatowe imperium gospodarcze zaczynając w czasach rewolucji przemysłowej schyłku XIX wieku aż do nowoczesnych technologii końca XX wieku.

Disciples II: Strażnicy Światła
Strategiczne 11 czerwca 2003
Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „dobrych” nacji: Imperium oraz Górskich Klanów.

Podbój Rzymu
Strategiczne 7 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w początkowym okresie naszej ery, tj. w latach 200 - 450. Stajemy się przywódcą jednego z prymitywnych plemion barbarzyńskich. Wraz ze swoim ludem najeżdżamy i plądrujemy wrogie osady. W ten sposób rozwijamy się, zdobywamy żywność, broń oraz złoto, a także reputację i sławę.

Myth III: Era Wilka
Strategiczne 30 października 2001
Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 1997 roku serii taktycznych strategii RTS, którą po przejęciu studia Bungie przez Microsoft, opracowała zupełnie nowa ekipa Mumbo Jumbo Software. Akcja Myth III: Era Wilka rozgrywa się tysiąc lat przed wydarzeniami znanymi z poprzednich odsłon cyklu i skupia się na postaci Connachta – legendarnego bohatera, który uratował ludzkość przed zagładą i stał się pierwszym imperatorem kraju ludzi.

X-COM: Terror from the Deep
Strategiczne 27 października 1995
Druga odsłona serii turowych gier strategicznych, w których bronimy Ziemi przed atakiem obcej cywilizacji. Tytuł rozbudowuje i ulepsza wiele rozwiązań z oryginału - UFO: Enemy Unknown.

Sudden Strike: Wojna o Zasoby
Strategiczne 4 października 2004
Kolejny tytuł, który dołącza do rodziny słynnych strategii czasu rzeczywistego „Sudden Strike”. „Resource War” to zarazem ostatni produkt z serii zrealizowany przy użyciu leciwego już silnika (wykorzystanego w Sudden Strike I i II) i ukazany w dwuwymiarowym otoczeniu.

Dino Island
Strategiczne 7 czerwca 2002
Dino Island to strategia ekonomiczna będąca symulatorem Parku Jurajskiego. Wcielamy się w kierownika placówki, budujemy rozmaite atrakcje, a także bierzemy udział w przywracaniu kolejnych gatunków dinozaurów. W grze zawarto szereg sympatycznych minigierek, będących również atrakcją dla naszych wirtualnych gości. Wszystko to przedstawiono w kreskówkowej, trójwymiarowej grafice.

Creature Conflict: Wojny Klanów
Strategiczne 6 maja 2005
Creature Conflict: Wojny Klanów to przygotowana przez studio deweloperskie Mithis Games strategia turowa z elementami taktycznymi. Akcja gry osadzona została w odległej galaktyce, zamieszkałej przez cztery walczące ze sobą zwierzęce klany. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z nich i rozpoczyna zmagania o dominację nad kolejnymi planetami.

Cywilizacja 2: Próba Czasu
Strategiczne 5 sierpnia 1999
Rozszerzona odsłona kultowej strategii turowej od Sida Mieiera. Cywilizacja 2: Próba Czasu oferuje nowe światy oraz szereg usprawnień. Rozgrywka nie zmieniła się w zasadniczy sposób w porównaniu ze swym pierwowzorem. Naszym zadaniem nadal jest stworzenie najpotężniejszej cywilizacji, co możemy osiągnąć między innymi przez podbój innych państw, rozwój ekonomii i gospodarki naszego kraju, dyplomację oraz rozwój handlu i nauki.

Tropico: Rajska Wyspa
Strategiczne 9 stycznia 2002
Oficjalny dodatek do wydanej wiosną 2001 roku strategii ekonomicznej Tropico studia PopTop Software. Podczas zabawy mamy ponownie okazję wcielić się w rolę dyktatora małej, karaibskiej wysepki i stosując różne strategie działania doprowadzić do jej rozkwitu. Rozszerzenie zatytułowane Rajska Wyspa (ang. Paradise Island) wprowadza do gry ponad 20 zupełnie nowych scenariuszy, szereg niedostępnych wcześniej budynków, nowe atrakcje dla odwiedzających, a także niespotykane dotąd typy turystów.

Theatre of War: Pola zagłady
Strategiczne 20 października 2006
Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. WWII RTS to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1941-1945.

XCOM: Enemy Within
Strategiczne 12 listopada 2013
Pierwszy duży dodatek do wydanej w 2012 roku taktycznej strategii science-fiction XCOM: Enemy Unknown. Stworzone przez ekipę deweloperską studia Firaxis Games rozszerzenie XCOM: Enemy Within wzbogaca bazową wersję gry o szereg nowości. Jedną z najważniejszych jest nowy typ surowca – meld, czyli rodzaj roju mikroskopijnych robotów-organizmów, które potrafią zmodyfikować ludzki genotyp. Pozwala to na ulepszanie ludzkiego ciała oraz bezproblemowe korzystanie z elementów mechanicznych.