Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePC
Okładka Star Wolves (PC)

Star Wolves: Gwiezdne Wilki PC

Star Wolves

Symulator kosmiczny z elementami cRPG i strategii. Akcja tej produkcji rozgrywa się na przełomie XXI i XXII wieku, gracz zaś staje się gwiezdnym łowcą, początkowo dysponującym jedynie przestarzałym i źle wyposażonym statkiem.

Symulacje

PC Windows
Okładka Star Wolves (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

12listopada2004

18listopada2005

pudełko PL

„Star Wolves” jest trójwymiarową grą fabularną osadzoną w kosmosie - jej akcja rozgrywa się na przełomie XXI i XXII wieku. Gracz zostaje rzucony w niebezpieczny świat, który przez upadek podstawowych wartości przeobraził się w arenę nieustających walk pomiędzy gwiezdnymi korsarzami, wolnymi strzelcami szukającymi szybkiego zarobku. Mimo stosunkowo bliskiej przyszłości, ludzkość zdołała już zasiedlić szereg światów, a nad całością jej posiadania sprawuje władzę wszechpotężne imperium. Jednak kryzys polityczny będący wynikiem konfliktu pomiędzy nim a trzema megakorporacjami, faktycznie dzierżącymi władzę, skutecznie uniemożliwia zaprowadzenie porządku w poznanym wszechświecie. Rak korupcji toczy społeczności planetarne i jedyną ucieczką jawi się przestrzeń kosmiczna. Niestety wybór wolności przez nią oferowanej okupić trzeba stawieniem czoła niebanalnym niebezpieczeństwom. Czają się tam bowiem nie tylko piraci wojujący z imperialnymi patrolami, lecz również berserkerzy – technologiczna rasa wykorzystująca swoją wysokorozwiniętą sztuczną inteligencję w tym tylko celu, by konkurować z ludzkością o prymat w kosmosie. Standardowo już dla gier oferujących gwiezdne przygody, gracz rozpoczyna rozgrywkę dysponując przestarzałym i źle wyposażonym statkiem, na ulepszenia zaś do niego stara się zarobić jako łowca nagród lub też łowca głów – w zależności od zlecenia.

„Star Wolves” nie stanowi jednakże ani czystej gatunkowo cRPG, ani symulatora kosmicznego, gdyż posiada również elementy strategiczne. Gracz sprawować może kontrolę nawet nad sześcioma maszynami posiadającymi różne możliwości oraz sterowanymi przez pilotów o odmiennych osobowościach. W trakcie gry ich charakterystyki ulegać mogą właściwemu dla erpegów rozwojowi. Zespołowa taktyka toczenia gwiezdnych bitew daje dodatkowe możliwości, które w połączeniu z różnorodnymi możliwościami samych myśliwców pozwalają nawet na zastawianie pułapek i w efekcie na pokonanie wroga znacznie liczniejszego.

  • Efektowny trójwymiarowy engine graficzny zaprojektowany pod kątem toczenia gwiezdnych batalii.
  • Połączenie akcji, przygody i strategii.
  • Różnorodne misje, a wśród nich: zadania szpiegowskie, zabójstwa na zlecenie oraz udział w większych bitwach.
  • Nieliniowa fabuła, bogactwo questów pobocznych.
  • Ponad 25 typów gwiezdnych myśliwców.
  • Dziesiątki broni, w tym działek pokładowych i wyrzutni rakiet.
  • Fascynujący i różnorodny świat.
  • Wybór ośmiu postaci gracza.
  • Specjalnie opracowany, bardzo szczegółowy system RPG.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 7.525 / 10 na podstawie 350 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 29,90 PLN

Gry podobne do Star Wolves: Gwiezdne Wilki

Klasyfikacja PEGI Star Wolves: Gwiezdne Wilki

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Star Wolves: Gwiezdne Wilki

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.8 GHz, 256 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 4 Ti4400 lub lepsza), Windows 98/Me/2000/XP

Star Wolves: Gwiezdne Wilki - recenzja gry

Recenzja 6 grudnia 2005, 14:33

Misji jest ponad trzydzieści. Trzeba przyznać, że zostały całkiem ciekawie skonstruowane. Prócz głównych celów dostajemy także poboczne za dodatkowe pieniądze – jeśli oczywiście te poboczne znajdziemy. Jest tu także wiele nieoczekiwanych zwrotów akcji i niespodzianek. Co prawda kampania dla pojedynczego gracza jest liniowa, jednak często mamy do wyboru różne misje i sami decydujemy, z którą rozprawimy się najpierw. Kilka razy będzie też tak, że niektóre misje wykluczą się nawzajem i to od nas będzie zależało którą wybierzemy. Do RTS-owej walki i eksploracji dochodzą także cRPG-owe rozmowy z postaciami, gdzie możemy wybrać jedną z kilku odpowiedzi. Dotyczy to wielu rzeczy, od prostych – jak zgoda (lub nie) na wykonanie dla kogoś zadania, poprzez wybór pomiędzy honorem a pieniążkami, do poważnych – wpływających na to, jak gra się zakończy. Pracodawcy są różni – mogą to być piraci, cesarstwo, niezależni naukowcy, korporacje i inne osoby. Zadania też są różne – od niszczenia statków czy transporterów, poprzez kradzież ładunku, eskortę, do rozpoznania i patrolu lub przygotowania zasadzki. Za każdą misję dostajemy pieniądze, do tego dochodzi kasa z pobocznych celów misji i z kapsuł ratunkowych złowionych przez statek-bazę, zawierających zestrzelonych przez nas piratów.