Data wydania: 2 maja 2013
Elektroniczna adaptacja popularnej gry paragrafowej Sorcery! The Shamutanti Hills, opracowanej przez Steve’a Jacksona w 1983 roku. Fabuła gry osadzona została w krainie fantasy zwanej Titan i osnuta wokół artefaktu, znanego jako Korona Królów, który obdarza swego właściciela nadnaturalnymi mocami.
Gracze
Sorcery! to paragrafówka wydana z myślą o platformie AND i iOS. Produkcja opracowana została przez studio Inkle.
Gra stanowi adaptację The Sorcery! The Shamutanti Hills, czyli popularnej papierowej paragrafówki autorstwa Steve’a Jacksona, opublikowanej w 1983 roku. Akcja toczy się w krainie fantasy zwanej Titan, a fabuła obraca się wokół artefaktu znanego jako Korona Królów, która obdarza nadnaturalnymi mocami przywódczymi każdego, kto założy ją na głowę. Niestety została ona skradziona z krainy Analand przez złego arcymaga, który dzięki niej podporządkował sobie pełne dzikich plemion tereny Kakhabad i z pomocą tych wojsk rozpoczął inwazję na sąsiadujące królestwa. Gracze wcielają się w samotnego wojownika, któremu powierzono misję odzyskania korony i tym samym powstrzymania agresji na Analand.
Podczas zabawy gracze eksplorują krainę, rozwijają bohatera, toczą bitwy z przeciwnikami oraz podejmują masę decyzji, kierujących fabułę na odmienne tory. Autorzy podeszli do projektu ambitnie i nie przenieśli jedynie stron z papierowego pierwowzoru na format elektroniczny, a ich wizja jest raczej kompletną adaptacją produkcji. Poruszamy się, przeciągając wojownika palcem po mapie, a zabawie towarzyszą liczne obrazy i dźwięki. W porównaniu z pierwowzorem twórcy znacząco rozszerzyli także swobodę działania postaci. Możemy porozmawiać prawie z każdą napotkaną osobą i przeszukać wnętrze każdego budynku. Największą różnicą jest jednak system walki, który wymaga ręcznego przesuwania postaci na ekranie w celu aktywacji ataków i uników. Jednocześnie każde starcie jest również opisywane bogatą prozą, co tworzy unikalną mieszankę.
Również oprawa audiowizualna nie stanowi bezpośredniej adaptacji papierowego pierwowzoru. Gra w wersji na AND i iOS wyposażona została w liczne animacje oraz scenki przerywnikowe, a zabawie towarzyszy muzyka oraz efekty dźwiękowe.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
Apple iOS 2 maja 2013
Android 12 marca 2014
PC Windows 2 lutego 2016
Gry podobne:
Tym razem polecamy wypróbowanie aktualizacji do takich tytułów jak Agent A: A puzzle in disguise, Leap Day, Lost in Harmony, Minecraft: Pocket Edition czy seria Sorcery!
gramynawynos.pl
Adrian Werner
28 grudnia 2016
Studio inkle zdradziło, że 2 lutego na komputerach osobistych ukaże się pakiet zawierający pierwszą i drugą cześć serii Sorcery!, znanej do tej pory z urządzeń mobilnych. Wiosną pojawi się konwersja trzeciej odsłony, a później zadebiutuje Sorcery! 4 na iOS, Androida i PC-ty.
gry
Kamil Zwijacz
15 stycznia 2016
Wymagania sprzętowe gry Sorcery!:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Pentium 4 1.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce 8800 GT lub lepsza, 1 GB HDD, Windows Vista.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2.0 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9600 GT lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
Średnia z 20 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
gutosaw Konsul
Sorcery!
Ta seria zdecydowanie zasłużyła na swój wykrzyknik. Ja bym może machnął nawet ze 3!!! Twórcy nie tylko mieli pomysł na zintegrowanie magii ze światem przedstawionym, ale też potrafili go wykonać.
Tytułowe „czary” stanowią tu sporą część rozgrywki. To na nich oparte są zagadki środowiskowe, to one potrafią wygrać walki i to one dostarczają prawie nieskończone spektrum możliwości na rozegranie poszczególnych sytuacji. Stworzenie gry paragrafowej dało twórcom możliwość na prowadzenie zręcznej narracji dla (często długich) wątków, które występują w grze. I nigdy nie przydaży się moment, gdzie poczujemy, że gra zapomniała o naszych dokonaniach z przeszłości. Pokonaliśmy mantikorę w części pierwszej? To potwór w części trzeciej zostanie do niej porównany w swoim wyglądzie. Podróżowaliśmy z kimś w części drugiej? Jego słowa zostaną przywołane w części czwartej. Nawet gdy są to tylko spotkania, które pominie większość graczy.
Mapa jest wykonana z należytą pieczołowitością i bardzo dobrze oddaje wrażenie poruszania swoim awatarem po mapie przygotowanej na potrzeby gry planszowej / paragrafowej / papierowego RPGa. Do każdego miejsca dołączone są opisy, które jeszcze bardziej pogłębiają to wrażenie. Niestety oprawa audio jest dużo bardziej uboga. Zdaję sobie sprawę, że nagranie opisów lubi dialogów jest niemożliwe (mimo to przeszkadza), ale dźwięki otoczenia i muzyka są bardzo powtarzalne, nieciekawe i nie pogłębiają doznań płynących z gry.
Doznań nie pogłębia też fabuła. Jej struktura jest fenomenalna. Zabawa czarami, różne opcje w rozmowach nigdy nie znudzą, ale sam rdzeń fabularny jest fatalny. To historyjka niczym wyjęta z bajki dla pięcioletniego dziecka. Wszystkie wydarzenia napotkane po drodze to high high fantasy, które może nie traktuje się w pełni poważnie, ale brakuje tu nawet jednego motywu lub punktu zaczepienia, który sprawiałby, że gracz byłby ciekaw co stanie się dalej.
Na plus zasługuje jednak system zarządzania zasobami (pieniądze, energia, przedmioty, pożywienie itp.). Przez całą grę musimy zastanawiać się czy warto poświęcić część jednych dóbr na rzecz innych. Czy warto walczyć o żywność, czy użyć zaklęcia, czy wymigać się od walki itd.
Jeśli ktoś szuka rozgrywki, która bardzo dynamicznie reaguje na poczynania gracza to zdecydowanie polecam. Może to służyć za dość dobre wprowadzenie do świata papierowych RPGów, gdzie taka swoboda jest czymś normalnym (a nawet powinno się spodziewać wiele, wiele więcej).