
Data wydania: 21 września 2017
Produkcja niezależnego studia The Chinese Room (twórców Dear Esther oraz Everybody’s Gone to the Rapture), której najbliżej do miana interaktywnego doświadczenia, przygotowana z myślą o zestawach VR. Głównym bohaterem jest dron o nazwie Custodian 98. Wraz z podobnymi sobie maszynami pracuje nad przekształceniem atmosfery planety, aby nadawała się do zamieszkania przez istoty chowające się w podziemnym mieście Polar City.
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: The Chinese Room
Wydawca: The Chinese Room
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
So Let Us Melt to oryginalna produkcja będąca swego rodzaju interaktywnym doświadczeniem. Tytuł pojawił się na platformie PC, a za jego stworzenie odpowiada sławne niezależne studio The Chinese Room – zespół, w którego portfolio można znaleźć ciepło przyjęte Dear Esther oraz Everybody’s Gone to the Rapture. Jako ciekawostkę należy dodać, że jest to pierwsze dzieło tej ekipy opracowane wyłącznie z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej.
Akcja So Let Us Melt toczy się na przestrzeni dziesięciu milionów lat. Głównym bohaterem gry jest Custodian 98. Zadaniem owego drona oraz podobnych mu maszyn jest przekształcenie atmosfery planety w taki sposób, by nadawała się do zamieszkania przez istoty, które obecnie przebywają w znajdującym się głęboko pod pokrywą lodu mieście Polar City. Roboty dokonują więc terraformacji, w wyniku czego świat stopniowo wypełnia się życiem. Sprawy komplikują się jednak w momencie, kiedy na nieboskłonie pojawia się nieznana gwiazda mogąca zagrozić całemu przedsięwzięciu.
Wydane na platformę PC So Let Us Melt to gra inna niż wszystkie stworzone dotychczas przez The Chinese Room. Zamiast typowego walking sima autorzy postanowili oddać w ręce graczy pozycję, w której pełnią oni rolę obserwatorów oglądających poczynania Custodiana 98 i jego towarzyszy z perspektywy trzeciej osoby (TPP); nie mogą więc swobodnie poruszać się po odwiedzanych lokacjach, a jedynie od czasu do czasu wchodzić w interakcję z elementami otoczenia. Całość podzielono na rozdziały – ukończenie każdego z nich zajmuje średnio mniej niż dziesięć minut.
Jak wspomniano wcześniej, tytuł działa wyłącznie na zestawach rzeczywistości wirtualnej. Dzięki temu po otoczeniu rozglądamy się poprzez poruszanie głową, z kolei obiekty, z jakimi chcemy wejść w interakcję, wskazujemy przy użyciu kontrolera ruchowego.
So Let Us Melt posiada prostą, trójwymiarową oprawę graficzną; niemniej, utrzymano ją w abstrakcyjnej stylistyce, co pozytywnie wpływa na jej odbiór. Dopełnieniem gry jest klimatyczny soundtrack.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek