
Data wydania: 24 października 2025
Produkcja z pogranicza bitewnych RPG i roguelike’ów, w której toczymy turowe starcia z przeciwnikami na automacie do gry, a nasze działania zależą od rezultatów obrotu bębnów. Za Slots & Daggers stoi współtwórca takich gier, jak Superflight, Islanders czy Pizza Possum.
Steam
Friedemann to niezależny deweloper z Niemiec, który współtworzył takie projekty, jak Superflight, Islanders czy Pizza Possum. Jego pierwszym solowym dziełem było Summerhouse z 2024 roku. Kolejny samodzielny projekt tego twórcy to opisywane tutaj Slots & Daggers, będące hybrydą bitewnego RPG, roguelike’a i… automatu do gry stanowiącego wariację na temat popularnych „jednorękich bandytów”.
W Slots & Daggers rozgrywka toczy się w całości na automacie do gry. Jej główny element stanowi walka z wszelkiej maści przeciwnikami zamieszkującymi dziwny świat fantasy. Ich ilustracje wyświetlają się na niewielkim, monochromatycznym ekranie, a starcia z nimi toczą się w trybie turowym.
Podczas zabawy musimy wykazywać się spostrzegawczością i refleksem; przyda się również trochę szczęścia. Nasze działania na polu walki są determinowane przez rezultaty obrotu bębnów, na których umieszczono symbole przedstawiające ataki, korzystanie z zaklęć, przyjmowanie pozycji obronnej czy picie mikstur.
Produkcja pozwala nam ręcznie zatrzymywać obracający się bęben. Niemniej chcąc uzyskać pożądany efekt (wylosowanie takich samych symboli na więcej niż jednym bębnie owocuje premią), musimy poświęcić nieco czasu na trening.
Gra jest jednak warta świeczki, bowiem zwycięstwa zapewniają nam złote monety, które z kolei możemy przeznaczyć na zakup nowego wyposażenia. Przy ich pomocy odblokowujemy również specjalne modyfikatory (jak na przykład dodatkowe bębny), które poszerzają nasz wachlarz możliwości i zwiększają nasze szanse na zwycięstwo.
Jest to o tyle ważne, że w miarę postępów stajemy do walki z coraz silniejszymi adwersarzami – od goblinów po rewolwerowców. Oprócz tego dla zaprawionych w bojach graczy przygotowano dodatkowy tryb Egg Arena, w którym mogą poddać swe umiejętności ostatecznej próbie.
Oprawę graficzną gry Slots & Daggers wykonano w technice pixel art, a jej warstwę dźwiękową tworzą przede wszystkim efekty dźwiękowe rodem z automatów do gier.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Steam dorobił się nowego hitu indie. Jest nim Slots & Daggers, czyli roguelike łączące RPG z jednorękim bandytą.
gry
Adrian Werner
5 listopada 2025 15:05
Wymagania sprzętowe gry Slots & Daggers:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3, 1 GB RAM, karta graficzna 1 GB, 512 MB HDD, Windows 10.
Średnie Oceny:
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 4362 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Drenz
Ekspert
2025.11.04
Wciągające klikadło, w którym niczym na hazardowych automatach losujemy konfiguracje różnych symboli, które pomogą nam w likwidowaniu przeciwników jacy staną nam na drodze. Proste, ale mega wciągające i wydamy kasę tylko na grę a nie kolejne próby ;)Na starcie wybieramy trzy symbole, które podczas rozgrywki będą pełnić określoną rolę.Miecz zadaje obrażenia fizyczne, młot choć ma mniejsze obrażenia fizyczne, zadaje też obrażenia magiczne i mamy 10% szansy, że ogłuszymy przeciwnika. Mamy też symbol monety, który wylosowany dostarcza nam monetę lub ich większą ilość. Ogólnie każdy symbol coś nam daje. W trakcie gry dojdą nam jeszcze do wyboru, więc z każdym kolejnym startem możemy wybrać coś innego. Te symbole możemy w trakcie rozgrywki ulepszać kupując w przerwach między potyczkami ulepszenia. Albo dokupować kolejne, których nie mamy na starcie do wyboru. Jednak doświadczenie pokazuje, że im mniej symboli maszyna losuje tym lepiej. W sklepie możemy także dokupić umiejętności aktywne w tle lub takie, które zakupione dadzą nam bonusy bieżące lub w kolejnej walce. Np symbol zębów, czyli wampiryzm sprawi, że w trakcie walki ukradniemy przeciwnikowi trochę życia, kiedy indziej pierścień regeneracji nam je w jakimś stopniu zwróci. Lusterko z kolei w kolejnej naszej turze sprawi, że wylosowana broń zada drugi raz te same obrażenia przeciwnikowi. Do wyboru do koloru.Przemierzamy kilka krain, które różnią się tłem za przeciwnikiem. Każdy wróg różni się od kolejnego. Z czasem na drodze stają silniejsi, wytrzymalsi, zadający więcej obrażeń. Niektórzy potrafią zablokować nam rolkę lub wyeliminować jakiś symbol z maszyny, w której możemy nadal go wylosować, ale nie ma żadnego efektu (co w sumie jest najbardziej wkurzające).Na początku wielokrotnie zginiemy. Wraz ze śmiercią dostajemy określoną liczbę żetonów, które możemy wydać na stałe ulepszenia, jak % większych obrażeń, więcej punktów życia na starcie a przede wszystkim najważniejsze: zwiększenie liczby wałków z 3 do 5. W końcu więcej losowanych symboli to więcej zadawanych obrażeń przeciwnikowi.Gdy przejdziemy kampanię, odblokujemy tryb areny, gdzie walczymy o jak najlepszy wynik. Szkoda tylko, że często mają możliwość eliminacji nam jakiegoś symbolu. To zabija trochę fun z gry, bo wtedy "walki" potrafią się ciągnąć a i tak w takim rozrachunku szanse na przegraną wzrastają. Brakuje też tabeli z wynikami w tym trybie i może osiągnięć (te dotyczą tylko trybu podstawowego).Audiowizualnie jest bardzo przyjemna. Jak najbardziej polecam. Warta swojej ceny i czasu.
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (4 362)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,