
Data wydania: 25 lutego 2015
Opracowana przez rosyjskie studio Mandragora postapokaliptyczna gra RPG z elementami roguelike. Akcja gry rozpoczyna się krótko po biologicznym kataklizmie, który doprowadził do niemal całkowitego zniszczenia ludzkiej rasy. Wcielamy się w rolę jednego z ocalałych, znajdującego się na ostatnim, setnym piętrze luksusowego hotelu, a naszym zadaniem jest przedarcie się przez kolejne kondygnacje budynku, opanowane przez hordy mutantów.
Gracze
Steam
OpenCritic
Skyhill to postapokaliptyczna dwuwymiarowa gra RPG z elementami roguelike. Produkcję opracowało rosyjskie studio Mandragora, znane dzięki grom, takim jak Knitted Deer oraz Freaky Awesome.
Akcja Skyhill rozpoczyna się tuż po wybuchu bomby biologicznej, która zakończyła III wojnę światową i zniszczyła ludzką cywilizację. Wcielamy się w jednego z ostatnich ocalałych, który ukrywa się w apartamencie na najwyższym piętrze najbardziej luksusowego hotelu w mieście. Problem w tym, że wszystkie kolejne piętra poniżej opanowały hordy mutantów, powstałe na skutek kataklizmu. Naszym zadaniem jest przede wszystkim przetrwanie, a w dalszej perspektywie znalezienie sposobu na ucieczkę z hotelu. Po drodze możemy poznać prawdę o tym, co doprowadziło świat do apokalipsy.
Skyhill łączy elementy RPG i survivalowego roguelike. Swą postać rozwijamy w oparciu o cztery statystyki: siłę, zręczność, szybkość i celność, które zwiększają nasze szanse w starciach z przeciwnikami. Ostatecznym celem rozgrywki jest dostanie się na parter hotelu i ucieczka. Na każdym piętrze musimy przywrócić elektryczność, gdyż tylko to pozwoli aktywować windę i zjechać niżej. Wnętrze budynku generowane jest losowo, dzięki czemu za każdym razem czekają na nas nowe przygody. Gra kładzie duży nacisk elementy survivalowe.
Podczas zabawy musimy szukać pożywienia oraz napojów, gdyż bez nich postać szybko umrze z głodu. Podczas przygody wiele czasu spędzimy również na walce z mutantami (turowej, zapożyczonej z serii Fallout) oraz odnajdywaniu i modyfikowaniu uzbrojenia. W grze zawarto rozbudowany system rzemiosła, pozwalający na konstruowanie nowych przedmiotów ze znalezionych części i surowców. Nie zabrakło też systemu ulepszania bazy, której rolę pełni w tej grze apartament na ostatnim piętrze – dzięki niemu możemy zapewnić sobie dostęp do schematów lepszych broni czy przepisów.
Skyhill posiada prostą dwuwymiarową oprawę graficzną, korzystającą z komiksowej estetyki, która widoczna jest zwłaszcza w przerywnikach fabularnych, składających się ze statycznych ilustracji.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
Android 25 lutego 2015Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 24 października 2018Angielskie napisy i dialogi
Xbox One 24 października 2018Angielskie napisy i dialogi
Nintendo Switch 26 lutego 2019Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 6 października 2015Polskie napisy
Apple iOS 8 września 2016Angielskie napisy i dialogi
Producent: Mandragora
Wydawca: Mandragora
Gry podobne:
Skyhill, postapokaliptyczny survival rosyjskiego studia Mandragora Team, trafi na Steama 6 października. Na parę dni przed premierą możecie wypróbować wersję demonstracyjną.
gry
Jakub Mirowski
3 października 2015 10:37
Popularne pliki do pobrania do gry Skyhill.
Wymagania sprzętowe gry Skyhill:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 205/ Radeon HD 3400 lub lepsza, 1.2 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista(SP2)/7(SP1)/8.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.6 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9600 GT/Radeon HD 6570 lub lepsza, 1.2 GB HDD, Windows Vista(SP2)/7(SP1)/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 70 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 4407 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
pieterkov
Ekspert
2015.10.14
Podobne odczucia co kolega. Gra jest powtarzalna, jest tylko kilka typów przeciwników więc szybko się nudzi bo na każdym piętrze to samo. Fajne jest odblokowywanie nowych schematów które pozwalają mało energetyczne wcześniej jedzenie połączyć dla uzyskania większej ilości kalorii. Do tego mamy windę do szybkiego powrotu ale co kilka pięter jest uszkodzona a jej naprawa to ryzyko utraty głodu i czegoś z ekwipunku lub konieczność craftowania np drutu czy taśmy, ale czasem nawet generatora co zjada całe nasze zapasy złomu i tym podobnych.Najgorsze, że po dotarciu na dół zakończenie bardzo rozczarowuje a w zasadzie to praktycznie go nie ma bo trwa jakieś 20 sekund i nie daje żadnych odpowiedzi. Do tego można zbierać strzępki historii i audiologów ale nie jest to nic ciekawego (wojna atomowa i obłęd zamknięcia w hotelu z potworami, do tego zaginiona córka czy inne bzdety).Gra na początku wciąga ale potem nie ma nic nowego do zaoferowania. Z ciekawości zagrałem z trainerem na nieśmiertelność zabijając wszystkich przeciwników, mini-bossów też ale pomimo tego dalej brakowało mi expa na ulepszenie postaci na tyle, by była w stanie dzierżyć najlepsze bronie bez kary -33% dmg za brak odpowiednich parametrów, więc połowa broni jest tam wrzucona dla picu - nigdy nie będziemy mieli na tyle dobrej postaci, żeby móc ich użyć.Poza tym - bardzo dużo zależy od losowości w tej grze. Przeżycie zależy nie od nas, ale od tego czy w szafkach znajdziemy apteczkę, jedzenie czy... nic, co zdarza się dość często. Jedyne na co gracz ma wpływ to decyzja czy i kiedy użyć apteczki/jedzenia oraz w którą część ciała przeciwnika uderzyć (mniejsza szansa trafienia ale duży dmg vs większa szansa trafienia ale mały dmg). Reszta to losowość - czasem mamy dużo jedzenia ale mało życia (można przekonwertować jedzenie na HP śpiąc), czasem mamy dużo życia ale nic do jedzenia (tracimy hp z głodu), czasem trafi się dobra broń na kilkanaście pięter, a czasem byle przeciwnik nas rozwala kilkoma uderzeniami. Tak więc, to za którym razem zejdziemy na dół jest totalnie losowe, niezależne od umiejętności gracza, a jedyne co zostaje po kolejnych przejściach to logi i perki do wyboru przed startem (większość niepraktyczna i nieużyteczna, ale np. "zaczynaj pierwszy walkę" pozwala nam badać wszystkie pokoje i wychodzić z nich bez walki w razie spotkania tam bossa lub braku chęci do walki)
Jakub Mirowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.15
Ocena OpenCritic
28% rekomendacji (19)
Destructoid
Stephen Turner
Pure Nintendo
Jemma Casson
Rock, Paper, Shotgun
John Walker
Game Debate
Nintendo Enthusiast
Andrew Gonzalez