Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSportowePC
Okładka Sid Meier's SimGolf (PC)

Sid Meier's SimGolf PC

Rozbudowana strategia ekonomiczno-budowlana, w której projektujemy, budujemy i zarządzamy polem golfowym, dodatkowo połączona z elementami rozwoju postaci własnego golfisty.

Sportowe

PC Windows
Okładka Sid Meier's SimGolf (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

22stycznia2002

18lipca2002

pudełko PL

Sid Meier’s Sim Golf to symulacja ekonomiczno-budowlana, powstała przy współpracy z Maxis Games, ekspertem od tego typu produkcji (Sim City, The Sims). W grze możemy projektować, budować i zarządzać polami golfowymi na różnych poziomach szczegółowości. Rozgrywka w Sim Golf w znaczący sposób przypominać będzie Sim City, lecz zamiast budować miasto zajmiemy się wszelkimi aspektami pól golfowych.

Grę rozpoczynamy w jednym z 16 losowo wybranych miejsc na Ziemi, charakteryzujących się odmiennością krajobrazu ze względu na umiejscowienie geograficzne. Przy projektowaniu pól golfowych możemy dowolnie ustawiać takie elementy jak siatki chroniące przed piaskiem, zbiorniki wodne czy wiele gatunków drzew.

Nasza finansowa przyszłość zależy od ilości golfiarzy odwiedzających i korzystających z naszych pól. Każdy z nich jest bardziej lub mniej zadowolony z jakości zbudowanych struktur, co odzwierciedla się w naszej popularności oraz funduszach, które przeznaczamy przecież na rozbudowę i udoskonalanie klubu. Każdy z golfiarzy posiada własną osobowość, charakterystykę i życiorys, który możemy prześledzić, dowiadując się więcej o swoich klientach.

Jest to pierwsza gra budowlano-symulacyjna pozwalająca na kontrolowanie własnej postaci. Przy jej pomocy możemy czynnie uczestniczyć w rozgrywkach golfowych na własnoręcznie stworzonych trasach. Nie mamy co prawda pełnej kontroli nad swoim graczem, możemy jednak wybrać sposób uderzenia kuli itp. Za wygraną zyskujemy punkty doświadczenia, dzięki którym możemy rozwijać umiejętności naszej postaci.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,2 / 10 na podstawie 87 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 129,90 PLN

Gry podobne do Sid Meier's SimGolf

Klasyfikacja PEGI Sid Meier's SimGolf

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Sid Meier's SimGolf

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 350MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D

Sid Meier's Sim Golf - recenzja gry
Sid Meier's Sim Golf - recenzja gry

Recenzja 22 lipca 2002, 15:16

Zapewne większość z was myśli, że mamy tu do czynienia z kolejną nic nie wnoszącą strategią ekonomiczną, ale te spostrzeżenia są jak najbardziej mylne. Wiadomo przecież nie od dziś, że Sid Meier nie pozwoli nam na nudę przy jego produkcjach i będzie starał się ciągle nas czymś nowym pozytywnie zaskoczyć. Tak jest również w przypadku Sid Meier’s Sim Golf, gdzie nie jesteśmy skazani tylko i wyłącznie na poszerzanie asortymentu naszego pola golfowego. Jeżeli już postawimy przynajmniej cztery dołki i mamy trochę gotówki w zapasie to możemy pokusić się o wybudowanie lotniska dla awionetek czy też pięciogwiazdkowego hotelu dla bardziej zamożnych klientów. Musimy pamiętać również o jak najczęstszym sprawdzaniu opinii o naszym polu. Jeżeli dostosujemy się do prawie wszystkich wymogów przez odwiedzających nas golfiarzy wtedy pełen sukces mamy zapewniony. Dodatkowo możemy podnieść prestiż naszego pola poprzez otwarcie klubu golfiarzy, do którego oprócz najlepszych graczy może należeć znany aktor filmowy lub polityk. Oczywiście za członkostwo do tak elitarnego klubu pobierane są opłaty reperujące i tak już nadwerężony inwestycjami budżet. Dodatkowo dochód za prowadzenie pola możemy powiększyć dzięki sprzedaży kawałka ziemi, na której może wybudować sobie wille znana postać z telewizji. Specjalnie nie powiem kto, żebyście sami mogli się przekonać jak gra może przyjemnie zaskakiwać, ale zdradzę, że widoki są naprawdę przyjemne dla oka. :) Jeżeli już wystarczająco dobrze rozbudujemy pole golfowe (a mam tu na myśli wybudowanie co najmniej osiemnastu dołków, lotnisko, port dla jachtów, luksusowe hotele oraz liczne sklepiki, które przyciągają klientów a ilość grających wciąż będzie rosła) to możemy wykupić nową ziemię i znów ją wedle własnego gustu urządzić. Żeby zabawa nam się za bardzo nie znudziła na posadzie dyrektora sieci pól golfowych Sid Meier postarał się również oto abyśmy sami mogli spróbować swoich sił w roli golfisty. Tak też możemy stworzyć własnego simgolfistę od podstaw określając jego atrybuty, które po każdym kolejnym wygranym turnieju będą wzrastały lub i tu UWAGA !!! zaimportować gotowe postacie z gry The Sims, co jest niewątpliwie ciekawym pomysłem. Jeżeli sprawdzimy się także w postaci niezależnego golfisty to mamy szansę, że jeden z najlepszych graczy w golfa rzuci nam wyzwanie. Wtedy na okres toczącego się turnieju jest zamykane pole golfowe dla zwykłych graczy. Ma to dobrą i złą stronę. Dobre jest to, że wygrywając pojedynek zarabiamy na tyle dużo pieniędzy, że zamknięcie tymczasowo klubu nie wyrządzi nam praktycznie żadnych dziur w budżecie a jeszcze bardziej go podreperuje. Natomiast, jeżeli niefartownie przegramy turniej to porządnie dostajemy po kieszeni za podjęte ryzyko. Czasami może nawet nas to doprowadzić do tego, że niemal zostaniemy zmuszeni sprzedać część ziemi gdyż na jej utrzymanie nie starczy nam pieniędzy, które z tak wielkim trudem zarabiamy.