Data wydania: 1 października 2004
Shade: Wrath of Angels to utrzymana w konwencji horroru gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby autorstwa studia Black Element Software. Gracze wysłani zostają do małego miasteczka w Europie, gdzie zaczynają dziać się nadnaturalne zjawiska. Ich zadaniem jest rozwikłać starożytną zagadkę, jaka kryje miejscowość oraz jej okolice.
GRYOnline
Gracze
Shade: Wrath of Angels to przygodowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, dedykowana graczom o mocnych nerwach. Akcja toczy się w małym, prowincjonalnym europejskim miasteczku. Gracz przybywa tu jako wysłannik samego Watykanu w celu wyjaśnienia doniesień miejscowego księdza o rzekomym cudzie. Już w chwili, gdy wysiada z pociągu czuje, że coś wisi w powietrzu, coś w tym miejscu jest nie tak. Niedługo, kiedy znajduje księdza, który zawiadomił o cudzie, w kałuży krwi ze śladami zębów na szyi, jego przeczucia wydają się całkowicie potwierdzać. Rzekomy cud okazuje się nie być dziełem sił dobra. W tym momencie zaczyna się właściwa rozgrywka, musimy odkryć starożytną zagadkę, którą kryje miasteczko i jego okolice. Shade to połączenie interesującej fabuły, dynamicznej walki oraz licznych zagadek. Do przejścia czeka ponad 50 poziomów, umiejscowionych m.in. w opuszczonej wiosce, bazie wojskowej i jej sekretnych laboratoriach, starym zamku templariuszy, diabelskiej wieży, przeklętej kopalni i wielu innych miejscach rodem z najstraszniejszego horroru. Przed nami liczni demoniczni przeciwnicy, a w naszych rękach szereg rzeczywistych broni oraz wiara, święcona woda i krucyfiks. Shade: Wrath of Angels posiada wyrafinowaną trójwymiarową oprawę graficzną, a całość przepełniona jest wszechobecnym klimatem grozy.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
Producent: Black Element Software
Wydawca: Fulqrum Games / 1C Entertainment
Polski wydawca: Cenega S.A.
Recenzja GRYOnline
„Shade: Wraith of Angels” zapewnia sporo godzin dobrej zabawy dla tych, którzy lubią platformówki 3D w klimatach grozy. Wrażenia z gry przypominają mi sinusoidę. Raz patrzyłem zachwycony, raz śmiałem się do rozpuku.
18 sierpnia 2004
Główny bohater to były najemnik, wynajęty w roli detektywa przez Watykan. Do Stolicy Piotrowej dociera informacja o rzekomym cudzie, jaki miał mieć miejsce w niewielkim miasteczku, gdzieś w północnej Europie, a cuda w XXI wieku to sprawa podejrzana.
Z okazji zbliżających się świąt producent gry akcji zatytułowanej Shade: Gniew Aniołów, studio Black Element Software wraz z wydawcą, dobrze nam znaną firmą Cenega Publishing postanowił udostępnić wszystkim zainteresowanym oficjalny soundtrack z omawianej produkcji.
gry
Włodarczak Adam
19 grudnia 2004 15:52
Poradnik do gry Shade: Wrath of Angels to przede wszystkim dokładny opis przejścia wszystkich poziomów, poprzedzony informacjami o samouczku dostępnym w grze, oraz rzeczach, których w przewodniku nie było, a wystąpią w grze później.
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
12 listopada 2004 20:27
Shade: Wrath of Angels, przygodowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, dedykowana graczom o mocnych nerwach, uzyskała tzw. złoty status – poinformowali przedstawiciele światowego wydawcy, Cenega Publishing. Premiera tego ciekawie zwiastującego tytułu zapowiedziana została na 1 października, br.
gry
Włodarczak Adam
31 sierpnia 2004 11:15
Doskonale znany polskim graczom wydawca Cenega Publishing zapowiedział swoją obecność na tegorocznych targach European Games Network (EGN), odbywających się w Londynie w dniach 1-3 września, br. Na stanowisku 409 zaprezentowane zostaną nadchodzące pozycje naszego dystrybutora, prężnie działającego również poza granicami Polski (m.in. Wielka Brytania, Węgry, Czechy i Słowacja).
gry
Włodarczak Adam
10 sierpnia 2004 12:34
Znana skądinąd firma Cenega, zapowiedziała wypuszczenie dwóch nowych pozycji na mobilną/przenośną konsolę N-Gage. Pierwszy tytuł to rasowy RPG, drugi zaś jest mieszanką (zapewne iście wybuchową!) gry akcji, horroru i dobrej przygodówki.
gry
Włodarczak Adam
8 czerwca 2004 18:27
Do grona wydawców, którzy zapowiedzieli swoje przybycie na tegoroczne targi ECTS (Londyn; 27-29 sierpnia), dołączyła właśnie firma Cenega. Wszyscy odwiedzający rzeczoną ekspozycję będą mogli zobaczyć na jej stoisku cztery produkcje, dedykowane popularnym PeCetom, aczkolwiek możliwe jest, iż owa korporacja zaprezentuje podczas targów kilka innych pozycji, zaliczających się do serii Games4U.
gry
Arkadiusz Bartnik
9 sierpnia 2003 09:15
Rynkowy debiut gry Shade: Wrath of Angels został przesunięty przez jej wydawcę - firmę Cenega Publishing - na przyszły rok (całość miała pierwotnie ukazać się już w czerwcu). Głównym powodem, dla którego ta przygodowa gra akcji/TPP nie ukaże się zgodnie z planowanym terminem, jest (cytuję) "konieczność dopracowania niektórych elementów programu, tak żeby sprostał wysokim oczekiwaniom graczy"...
gry
Krzysztof Bartnik
24 maja 2003 09:50
Już za niecałe dwa miesiące, tj. w dniach 14-16 maja, na terenie Los Angeles odbędą się Targi Elektronicznej Rozrywki E3. W związku z tym kolejne firmy zapowiadają swoje przybycie oraz zdradzają listę tytułów, które zamierzają pokazać graczom. Jedną z nich jest Cenega Publishing, a oto nazwy gier, jakie będziemy mogli zobaczyć (i w jakie zagramy) odwiedzając jej stoisko.
gry
Krzysztof Bartnik
25 marca 2003 10:28
Przypominam, że w chwili kiedy firmy Black Element Software oraz Cenega zapowiadały tą grę nosiła ona tytuł Nefandus i tak na dobrą sprawę informacje, które przedstawiono nie dawały pełnego obrazu o niej. Obecnie, kiedy firma Cenega uruchomiła oficjalną stronę internetową Shade: Wrath of Angels, możemy już przedstawić cały obraz tej produkcji.
gry
Przemysław Bartula
6 sierpnia 2002 08:58
Popularne pliki do pobrania do gry Shade: Gniew Aniołów.
trainer Shade: Gniew Aniołów - Health Trainer - 17 października 2006
demo Shade: Gniew Aniołów - #2 - 6 października 2004
patch Shade: Gniew Aniołów - v.1.2 US - 14 stycznia 2005
patch Shade: Gniew Aniołów - v.1.2 UK - 14 stycznia 2005
patch Shade: Gniew Aniołów - v.1.2 PL - 17 stycznia 2005
Wymagania sprzętowe gry Shade: Gniew Aniołów:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce 4 lub lepsza), 4 GB HDD.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 675 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Piotr Deja
Recenzent GRYOnline.pl
2004.10.29
„Shade: Wraith of Angels” zapewnia sporo godzin dobrej zabawy dla tych, którzy lubią platformówki 3D w klimatach grozy. Wrażenia z gry przypominają mi sinusoidę. Raz patrzyłem zachwycony, raz śmiałem się do rozpuku.
hinson Generał
Ta gra jest nudna jak flaki z olejem! Jak napisal chriso nie tylko chodzi o to ze nie ma postaci niezaleznych. Ale az sie prosilo o to aby zaimpletowac w ta gre chociaz proste elementy cRPG, aby przynajmniej mozna bylo rozwijac statystyki glownego bohatera i potwora. Wtedy gra bylaby troche ciekawsza.
A tak lazimy po tych poziomach, walczac przewaznie z tymi samymi wrogami, tylko z nalozonymi innymi tekstorami na potrzeby danego swiata.
Przemiana w potwora jest uzyteczna tylko podczas niektorych walk z wiekszymi bosami. Jednak zeby nie bylo za latwo, to wystarcza dwa uderzenia np mieczem przez przeciwnika i wracamy do zwyklej postaci.
Zaklecia kupowane za lzy sa kompletnie nie przydatne! Trzeba zamienic sie w potwora, wybrac zaklecie, nacisnac 0 na klawiaturze, wycelowac we wroga i rzucamy kule ognia. Tylko zanim to zrobimy, przeciwnik juz przy nas bedzie, dupnie nas dwa razy mieczem i wracamy do postaci czlowieka i dupa z rzucenia zaklecia!
Zamiast tych zaklec powinny byc elementy cRPG zebysmy mogli za zbierane lzy, np podnosic punkty zycia bohatera, ulepszac np miecz magiczny zeby zadawal wieksze obrazenia, zwiekszyc dlugosc czasu bycia potworem, zwiekszyc jego odpornosc na obrazenia, zwiekszyc sile zadawanych ciosow itd.
Bez elementow cRPG mamy zwykla gre przygodowa z elementami akcji, czasami frustrujacymi walkami z bosami i ogromna nuda przez praktycznie cala gre!
Broni tez nie jest za wiele. Najlepszy jest szpon ktorego dostajemy w koncowych etapach w Egipcie, potem miecz magiczny, pistolet i kusze.
Reszta broni pozostawianych przez pokonanych wrogow jest bezuzuteczna!
Jednak do pistoletu i kuszy trzeba oszczedzac amunicje i strzaly, bo sklepu nie ma w kazdym poziomie a tylko tam sie amunicja uzupelnia.
Jak juz dali miecz, to mogli tez dac tarcze aby moc lepiej blokowac ciosy, jak jest kusza to mogli dac tez luk, jak jest pistolet to tez mogli dac jeszcze jakis karabin. I to by juz starczylo.
Najciekawsze swiaty to sredniowiecze i ta kraina cieni ktora niestety jest krotka i widac ze Pepikom juz zabraklo pomyslow na rozwiniecie tego swiata. Najnudniejszy i najbardziej monotonny swiat to Egipt.
Jak dla mnie koncowa ocena to 4/10 i nie polecam tej gry.
Nie dziwie sie ze gra zostala zjechana przez recenzentow na zachodzie a w Polsce dostala 7/10 tylko dlatego ze Cenega to wydala!
hinson Generał
I jeszcze jedno. Nie bede spoilerowac ale ostatni boss jest prawie NIEMOZLIWY DO POKONANIA!!! Tak to prawda prawie pol dnia sie z dziadem meczylem i pokonalem go tylko dlatego ze mozna wykorzystac BUGA zeby to zrobic!!!
A zeby ten bug wykorzystac to trzeba stanac miedzy plytka a pusta przestrzenia ale tak zeby nie wpasc w przepasc. Wtedy przeciwnicy sie zatrzymuja i nie podchodza do gracza. Boss musi byc na tyle blisko zeby go zaczac naparzac mieczem i nic nie zrobi!
W bezposredniej walce nie ma sie zadnych szans bo boss jest tak silny ze dwa jego celne uderzenia sprawiaja ze nasz herosik zdycha od razu!
Napisze tak. Nasrane we lbie mialy te przeklete pepiki projektujac finalowa walke!!!
LukasArt83 Legionista
To chyba moja pierwsza gra w jaką dane mi było zagrać. Miałem 22 lata. Wcześniej nie grałem w nic. I pamiętam, że bardzo miło mi się grało. Miałem wrażenie, że grafika jest przepiękna.
Z dzisiejszej perspektywy potwierdzam: to było tylko wrażenie ;)
Hauka Pretorianin
fajna gra taki trochę męski tomb rider ale nie zachwyca mnie tym drętwym sterowaniem i ograniczonymi kombosami.. fajna fabuła fajne lokacje udźwiękowienie też na "poziomie" jeśli ktoś wie o co mi chodzi// :) jednak tak jak wspomniałem według mnie całą rozgrywkę niweluje to koszmarne sterowanie rodem z bubsy 3d, ten kolo 50?%? gry skacze przez platformy jak mario a twórcy nie potrafili tego zaimplementować... !!!! non-stop ginie albo robi jakieś dziwne wygibasy przez co nie mam pojęcia co się dzieje na tym ekranie. hhym swoją drogą.. taki mały żarcik: Chyba tylko Czesi są w stanie zrobić grę o skakaniu przez platformy i to spier***** no serio.
zanonimizowany1395350 Centurion
Jest beznadziejnie żałowo, To jest jakiś żal, chodzimy jakimś typem z mieczem i pistoletem jedynie, chyba czasami można jakąś dźide dorwać, zamieniamy sie w jakiegoś DEMONA żalu, nudna, przewidywalna, żałowa, i na końcu sie okazuje ze wszystko sie śniło Bohaterowi i przyjezdza pociągiem do brata który stoi na stacji masakra, ten tytuł powinien sie nazywać SHADE GNIEW ŻALÓW i co ciekawe wcześniejsze plany miały być że jest sporo broni a skończyli na 1 pistolecie i mieczu żal, niektóre etapy są wkurzające żal