Seria Daemon X Machina - seria gier
Cykl trzecioosobowych gier akcji science fiction, wykreowany przez japoński zespół First Studio, a następnie rozwijany przez firmę Marvelous. Nad powstaniem marki czuwały takie osoby, jak Kenichiro Tsukuda (wcześniej zaangażowany w rozwój serii Armored Core) oraz Shoji Kawamori (Macross, Escaflowne).
Historia serii Daemon X Machina
Seria zadebiutowała na konsoli Nintendo Switch, za sprawą wydanej w 2019 roku produkcji pod tytułem Daemon X Machina. Gra doczekała się umiarkowanie ciepłego przyjęcia, zdobywając średnią ocen od branżowych mediów na poziomie 69/100 (według serwisu Metacritic). Niespełna pół roku później pozycja ta ukazała się na komputerach osobistych, na platformie Steam ciesząc się „bardzo pozytywnymi” recenzjami.
Choć tytuł zebrał grupę fanów, to jednak na jego kontynuację musieli oni czekać do września 2025 roku. Gra Daemon X Machina: Titanic Scion przynosiła szereg zmian, a na liście jej platform docelowych widniały komputery osobiste, Nintendo Switch 2, PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S.
Fabuła i gameplay w cyklu Daemon X Machina
W Daemon X Machina trafiamy do uniwersum, które stało się areną walki o kontrolę nad Femto. Mowa o tajemniczej substancji będącej wydajnym źródłem energii pozwalającej ludzkości znacząco się rozwinąć.
W produkcjach spod tego szyldu akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby. W pierwszej części serii zasiadamy za sterami potężnych mechów zwanych Arsenalami oraz toczymy dynamiczne starcia z innymi maszynami, walcząc na powierzchni i w przestworzach. Na placu boju korzystamy z broni palnej oraz białej, a dodatkowo w miarę postępów odblokowujemy nowe wyposażenie.
Druga odsłona cyklu przyniosła szereg zmian. Titanic Scion oddał nam do dyspozycji otwarty świat, a ponadto zamienił mechy na egzoszkielety. Obie gry pozwalały przy tym zarówno na zabawę w pojedynkę, jak i na multiplayerową rozgrywkę przez Internet.
Grafika w serii Daemon X Machina
Oprawa graficzna gier spod szyldu Daemon X Machina jest utrzymana w mangowej stylistyce.