Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS4PC
Okładka Project Nimbus (PC)

Project Nimbus

Project Nimbus: Code Mirai

Utrzymana w klimatach science fiction dynamiczna strzelanina TPP studia GameCrafter, koncentrująca się na bitwach mechów.

Akcji | FPP | TPP | science fiction | postapokalipsa | mechy i roboty

Project Nimbus jest dynamiczną grą akcji, która trafiła zarówno na pecety, jak i na PlayStation 4 (z podtytułem Code Mirai). Za opracowanie tego tytułu odpowiada niewielkie tajskie studio GameCrafter.

Fabuła

Project Nimbus na platformie PC i PS4 przenosi nas do końcówki XXI wieku, kiedy to w wyniku konfliktu, jaki rozegrał się przed laty na powierzchni Ziemi, błękitna planeta nie nadaje się już do zamieszkania. Osoby, którym udało się przetrwać wojnę, zostały zmuszone do ucieczki na orbitę. Ze względu na ograniczoną ilość niezbędnych do życia surowców, ocaleni w niedługim czasie podzielili się na trzy zwaśnione frakcje, po czym bitwy na mniejszą lub większą skalę na powrót stały się elementem codzienności. Prym na postapokaliptycznym placu boju wiodą tak zwane BattleFrames, czyli futurystyczne mechy – gracze wcielają się w operatorów tych maszyn.

Mechanika

Motorem Project Nimbus są podejmowane przez nas misje, podczas których jesteśmy stopniowo przeprowadzani przez kolejne wątki fabularne. Filar poszczególnych etapów stanowią natomiast starcia z przeciwnikami, zrealizowane w stylu przywodzącym na myśl japońskie seriale animowane, które toczymy tak bezpośrednio nad powierzchnią, jak i wysoko w przestworzach (na liście kilkunastu lokacji obecnych w grze figuruje między innymi podniebne miasto, morska forteca, a nawet przestrzeń międzyplanetarna).

Walki toczą się w czasie rzeczywistym, w iście szalonym tempie, a w zależności od tego, na którego mecha się zdecydujemy przed rozpoczęciem danego poziomu, w ich trakcie możemy wykorzystać zarówno obszerny arsenał (obejmujący samonaprowadzające się rakiety, laserowe ostrza i tarcze oraz drony), jak i bogaty wachlarz ruchów pokroju widowiskowych szarż i uników. Szeregowym adwersarzom towarzyszą przerośnięci bossowie (jak choćby gigantyczne latające fortece) oraz asy przestworzy, czyli wrogowie wyposażeni we własne historie, motywacje oraz style walki.

Kwestie techniczne

Project Nimbus działa w oparciu o technologię Unreal Engine 4; trójwymiarowa oprawa graficzna tej produkcji została utrzymana w charakterystycznym, mangowym stylu, a szybkie tempo walk jest skutecznie podkręcane przez specjalnie skomponowany soundtrack.

Na potrzeby konsolowej wersji gry deweloperzy zdecydowali się nie tylko na poprawę sfery wizualnej względem jej pecetowej edycji, lecz także na przebudowę balansu rozgrywki oraz zaprojektowanie od podstaw interfejsu użytkownika.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 5,9 / 10 na podstawie 9 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Project Nimbus

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język.
Project Nimbus - gra akcji o powietrznych bitwach mechów osiągnęła sukces na Kickstarterze
Project Nimbus - gra akcji o powietrznych bitwach mechów osiągnęła sukces na Kickstarterze

wiadomość6 stycznia 2014

Kickstarter pecetowej gry akcji Project Nimbus przekroczył cel minimalny. W produkcji pokierujemy zaawansowanymi mechami, przeznaczonymi głównie do walki w powietrzu.

PC
PS4