Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

140. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 140. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Age of Conquest III
Age of Conquest III

Strategiczne 17 listopada 2010

Strategia turowa oparta na planszowej grze Risk. Naszym celem jest poprowadzenie jednego ze stu imperiów do dominacji nad światem. Wymaga to o rozwój kraju począwszy od kontrolowania finansów i planowania rozbudowy gospodarczej, a skończywszy na rekrutacji sił zbrojnych i zarządzaniu nimi.

Combat Mission: Shock Force - Marines
Combat Mission: Shock Force - Marines

Strategiczne 26 września 2008

Marines jest pierwszym dodatkiem do rozgrywanej w trójwymiarowym środowisku strategicznej gry zatytułowanej Combat Mission: Shock Force.

Archon: The Light and the Dark
Archon: The Light and the Dark

Strategiczne 12 kwietnia 1984

Gra strategiczna do pewnego stopnia przypominająca szachy. Areną zmagań jest szachownica składająca się z 81 pól. Do rywalizacji stają dwie armie (czarna i biała), złożone z kilkunastu zróżnicowanych pionków.

Emergency Hospital
Emergency Hospital

Strategiczne 26 listopada 2008

Emergency Room to gra strategiczno-logiczna, w której przejmujemy obowiązki pielęgniarki. Pracujemy kolejno w siedmiu różnych szpitalach, w których musimy nakierowywać pacjentów do odpowiednich gabinetów lekarskich.

Transformers Universe
Transformers Universe

Strategiczne prace wstrzymane

Rozgrywająca się w uniwersum popularnej linii zabawek firmy Hasbro, przeglądarkowa gra bitewna zaliczana do popularnego gatunku MOBA. Za jej powstanie odpowiada studio Jagex, znane głównie za sprawą sieciowego RPG RuneScape. Fabuła gry nawiązuje głównie do serialu Transformers: Prime oraz książki Transformers: Exodus i nie łączy się z filmową sagą Michaela Baya.

Project MyWorld
Project MyWorld

Strategiczne prace wstrzymane

Sieciowa produkcja łącząca grę ekonomiczną z elementami społecznościowymi. Autorzy stworzyli wirtualnego modelu całej Ziemi, na który nałożyli plany prawdziwych miast. Gracze mogą kupować i sprzedawać domy, urządzać należące do nich tereny oraz eksplorować lokacje. Rozgrywkę uatrakcyjniają również zręcznościowe mini gierki.

Guardians of Graxia
Guardians of Graxia

Strategiczne 20 października 2010

Nietypowe połączenie turowej strategii z karcianką osadzone w świecie fantasy Graxia znanym również z innych produkcji studia Petroglyph. Rozgrywka przypomina gry stołowe i toczy się na planszach podzielonych jest na kwadratowe pola, na które korzystając z kart przywołujemy oddziały, a następnie kierujemy ich poczynaniami w trakcie bitwy.

Rails Across America
Rails Across America

Strategiczne 19 września 2001

Rails Across America to strategia ekonomiczna pozwalająca graczowi wcielić się w rolę zarządcy przedsiębiorstwa kolejowego. Do jego obowiązków należy m.in. wytyczanie i budowa nowych połączeń, finansowanie prac badawczych oraz troska o kondycję finansową firmy. Deweloperzy ze studia Flying Lab Software zadbali o złożoność mechanizmów zależności społeczno-ekonomicznych w grze.

World of Battles: Morningstar
World of Battles: Morningstar

Strategiczne 27 maja 2010

World of Battles to wyprodukowana przez studio deweloperskie Frogwares gra z gatunku sieciowych strategii czasu rzeczywistego (MMORTS). Akcja osadzona została w realiach fantasy, a gracze mają okazję przejąć kontrolę nad jedną z dziewięciu ras i stanąć do walki o dominację nad pełnym magii światem. Tytuł dystrybuowany jest na zasadzie "free to play" z opcją mikropłatności za niektóre udogodnienia.

War Plan Pacific
War Plan Pacific

Strategiczne 15 grudnia 2008

Tytuł oferuje możliwość wcielenia się w dowódcę floty amerykańskiej lub japońskiej podczas konfliktu na Pacyfiku w latach 1941-1945. Autorzy zdecydowali się na połączenie realistycznego podejścia do tematu z mechaniką wzorowaną na grze planszowej.

Konung 3: A New Dynasty
Konung 3: A New Dynasty

Strategiczne 6 listopada 2009

Konung 3: A New Dynasty jest trzecią odsłoną cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, za którego rozwój odpowiada ekipa deweloperska firmy 1C Company. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie, stanowiącym miks elementów mitologii słowiańskiej, bizantyjskiej i skandynawskiej. Gracz wciela się w rolę śmiałka, który pragnie zdobyć legendarny Miecz Bohaterów i zostać władcą Wielkiego Księstwa.

War and Peace
War and Peace

Strategiczne 11 października 2002

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasach Wojen Napoleońskich, tzn. w latach 1796 – 1815. Gracz może stanąć na czele jednej z sześciu ówczesnych potęg militarno-gospodarczych: Francji, Anglii, Rosji, Austrii, Prus oraz Imperium Ottomańskiego i zmienić historię naszej cywilizacji.

John Tiller's Campaign Series
John Tiller's Campaign Series

Strategiczne 5 czerwca 2007

John Tiller's Campaign Series to pakiet trzech gier wojennych, umiejscowionych w okresie II wojny światowej i stworzonych przez amerykańskie studio developerskie TalonSoft.

The Titans of Steel: Warring Suns
The Titans of Steel: Warring Suns

Strategiczne 1 sierpnia 2003

The Titans of Steel: Warring Suns to strategia turowa osadzona w klimatach science fiction. Można ją porównać do klasycznych reprezentantów gatunku, takich jak Panzer General.

Pirates: Constructible Strategy Game Online
Pirates: Constructible Strategy Game Online

Strategiczne 22 lutego 2006

Pirates: Constructible Strategy Game Online to oparta na popularnej grze planszowej kolekcjonerska turowa gra strategiczna osadzona w pirackich klimatach. Przeznaczona jest jedynie do rozgrywki online. Gracze mierzą się ze sobą tocząc morskie bitwy i zdobywając ukryte skarby korsarzy.

Elements of War (2010)
Elements of War (2010)

Strategiczne 22 kwietnia 2010

Strategia czasu rzeczywistego bazująca na rozgrywce typu tower defense, autorstwa Orange Cutain Games. W grze wcielamy się w obrońcę królestwa, którego zadaniem jest rozbudowanie struktur obronnych chroniących przed złowrogimi przeciwnikami. Gra powstała na bazie okrojonego Unreal Engine 3, który zapewnia niezłą oprawę graficzną.

End of Nations
End of Nations

Strategiczne prace wstrzymane

Udostępniana na zasadzie free-to-play (za darmo z opcją płatnego abonamentu) strategia z rodzaju MMORTS, za której powstanie odpowiada studio deweloperskie Petroglyph Games. Akcja End of Nations toczy się w świecie niedalekiej przyszłości, w którym dominująca rolę sprawuje totalitarna organizacja Order of Nations. Przeciwko niej występują dwie wzajemnie zwalczające się frakcje – Liberation Front oraz Shadow Revolution.

AI War: The Zenith Remnant
AI War: The Zenith Remnant

Strategiczne 12 stycznia 2010

Obszerny dodatek do złożonej strategii czasu rzeczywistego AI War. W rozszerzeniu rozbudowano opcje technologiczne, wprowadzono mnóstwo nowych jednostek i dodano kilka frakcji. W samej grze prowadzimy międzygalaktyczne wojny z zaawansowaną sztuczną inteligencją – w pojedynkę lub w kilkuosobowym trybie kooperacji.

Birth of America II: Wars in America 1750-1815
Birth of America II: Wars in America 1750-1815

Strategiczne 4 lipca 2008

Sequel uznanej strategii turowej. Ponownie przenosimy się w przeszłość, aby być świadkami rozwoju Stanów Zjednoczonych w okresie od 1750 do 1815 roku.

Ironclads: American Civil War
Ironclads: American Civil War

Strategiczne 10 października 2008

Ironclads: American Civil War to wojenna strategia turowa, wyprodukowana przez rosyjskie studio Totem Games i poruszająca temat walk na morzu. Projekt kładzie nacisk na odwzorowanie realizmu historycznego wojny secesyjnej, która w drugiej połowie XIX wieku podzieliła amerykański naród na zwolenników Unii i Konfederacji.

Warmachine: Tactics
Warmachine: Tactics

Strategiczne 20 listopada 2014

Taktyczna strategia turowa studia WhiteMoon Dreams, wyprodukowana we współpracy z firmą Privateer Press Interactive – twórcami figurowej gry bitewnej, która posłużyła za bazę dla komputerowej pozycji. Akcja produkcji toczy się w steampunkowym świecie ogarniętym przez konflikt wojenny prowadzony pomiędzy czterema Żelaznymi Królestwami.

Future Wars
Future Wars

Strategiczne 22 marca 2010

Strategia wojenna osadzona w realiach komiksowego science-fiction. Bitwy toczymy w systemie turowym na mapie podzielonej na kwadratowe pola. Future Wars oferuje kampanię dla pojedynczego gracza oraz wiele trybów multiplayer, wliczając w to granie przez email.

Elven Legacy: Magic
Elven Legacy: Magic

Strategiczne 3 grudnia 2009

Trzecie i ostatnie rozszerzenie DLC do turowej strategii fantasy Elven Legacy studia Ino-Co. Fabuła dodatku zatytułowanego po prostu Magic stanowi kontynuację wydarzeń opisanych w dwóch poprzednich rozszerzeniach. Tym razem stajemy jednak przed możliwością pokierowania arcymagiem Alfredem Brennockiem, który musi uratować fantastyczną krainę przed szerzącą się falą demonicznej energii, wprowadzającej lokalnych magów w obłęd.

Ironclads: Schleswig War 1864
Ironclads: Schleswig War 1864

Strategiczne 26 marca 2010

Morska strategia turowa, w której uczestniczymy w konflikcie z roku 1864, pomiędzy Danią a koalicją Prus i Austro-Węgier. Autorzy postawili na realizm. Silnik bierze pod uwagę takie parametry techniczne statków jak m.in. masa, wyporność czy szybkość. Zastosowano rozbudowany system balistyki i broni.