Data wydania: 20 maja 2014
Turowa strategia wojenna, rozgrywająca się na froncie wschodnim II wojny światowej w latach 1941-44. W grze przejmujemy kontrolę nad armią Wehrmachtu i uczestniczymy w 30 scenariuszach, odzwierciedlających tytułową drogę Niemców w kierunku Moskwy.
Gracze
Steam
Frontline: Road To Moscow to przygotowana z myślą o użytkownikach PC oraz urządzeń przenośnych taktyczna strategia turowa, osadzona w realiach II wojny światowej. Gra jest debiutancką produkcją studia 88mm, a jej wydaniem zajął się duet Matrix/Slitherine, słynący z wielu rozbudowanych strategii, przeznaczonych dla fanów gatunku.
Akcja gry toczy się na froncie wschodnim II wojny światowej i obejmuje okres od 1941 do 1944 roku. Przejmując kontrolę nad stroną niemiecką, bierzemy udział w najważniejszych potyczkach, jakie armia Wehrmachtu stoczyła podczas tytułowego marszu w kierunku Moskwy. Autorzy postarali się o sporą różnorodność scenariuszy: mamy więc bitwy lądowe, powietrzne i morskie, podczas których zajmiemy się nie tylko eliminacją wrogich jednostek, ale również m.in. odzyskiwaniem danych wywiadowczych, przechwytywaniem konwojów czy sabotowaniem fortyfikacji.
Zabawa odbywa się w klasycznym systemie turowym, a starcia toczone są na poziomie operacyjnym, co oznacza, że w grze nie dowodzimy pojedynczymi żołnierzami, ale całymi oddziałami. Autorzy odwzorowali ponad 100 typów jednostek, obdarzając je mocnymi i słabymi stronami oraz szeregiem umiejętności, pogłębiających taktyczną warstwę rozgrywki. Co ciekawe, podczas kolejnych potyczek zyskują one doświadczenie, tak więc kluczem do sukcesu bardzo często okaże się umiejętność minimalizacji strat. Niedoświadczeni rekruci spisywać się będą na placu boju znacznie gorzej niż zaprawieni w bojach weterani. Istotny wpływ na przebieg bitew wywierają także mapy, odzwierciedlające rzeczywiste ukształtowanie terenu.
Pod względem oprawy Frontline: Road to Moscow prezentuje się przejrzyście i świeżo, zachęcając do zabawy nawet mniej wprawnych strategów. Twórcy zadbali o to, by wypracować kompromis pomiędzy mechaniką rozbudowanych, rasowych turówek a prostotą obsługi, ważną szczególnie z punktu widzenia urządzeń przenośnych.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PC Windows 7 sierpnia 2014
Apple iOS 20 maja 2014
Producent: 88mm Games
Wydawca: Slitherine / Matrix Games
Ograniczenia wiekowe: 12+
Witamy w kolejnym wydaniu cyklu przybliżającego najlepsze produkcje, jakie ukazały się w minionym miesiącu na urządzeniach mobilnych z systemem iOS. Omawiamy m.in RPG-i Battleheart Legacy i Dragon Quest VIII, turowe strategie Frontline: Road to Moscow i Romans In My Carpet oraz zręcznościówkę Warhammer 40,000: Carnage.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
3 czerwca 2014
Studio Slitherine kończy prace nad rozbudowaną strategią turową Frontline: Road to Moscow, która pozwoli graczom objąć dowództwo nad siłami niemieckimi na froncie wschodnim w czasie II wojny światowej. Produkcja zmierza na urządzenia mobilne z systemem iOS.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
13 maja 2014
Popularne pliki do pobrania do gry Frontline: Road to Moscow.
Wymagania sprzętowe gry Frontline: Road to Moscow:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.5 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB, 2 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 9 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 34 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Holonek Chorąży
Gra przyjemna, acz nieco zbyt Androidowa. Cieszy całkiem duża liczba scenariuszy (Często jednak zbyt krótkich), oraz jednostek (Choć w późniejszej fazie rozgrywki większość to tylko dodatek), lecz gry uznać za wybitną nie można. AI jednak nie radzi sobie dobrze (A w operacjach stricte lotniczych to fatalnie), i wielokrotnie pozostaje zbyt bierne (Nie potrafi wykorzystać szansy do kontrataku, pomimo, że czasami specjalnie uruchamiałem scenariusz w celu przetestowania reakcji a głupi działanie (np. Rush świeżymi jednostkami gorszej jakości)). Jednak, pomimo tego, gry nie można uznać za złą, mimo uproszczenia oraz AI.
Ps. Dla mnie ocena 6.0 to nie ocena zła, a średnia (Nie za dobra, nie zła) - 3+ w skali szkolnej, 7.8 w skali 5-10/10.
PPS. Nie oceniam tej gry po grafice, która (Jak można zauważyć z moich wypowiedzi) w ogóle jest nieważna, ani po gatunku (Wręcz przeciwnie, jestem zapalonym fanem strategii wszelakich [Acz prym wiodą w tej dziedzinie TWS (Turówki wojenne scenariuszowe, czyli Panzer Corps, rodzina General, i wiele, wiele innych cudownych dzieł Dziś przede wszystkim Matrix'u) i ich GSS (Globalne Strategie Sandboxowate, czyli Paradox i pochodne), choć lubię każdy typ strategii, nawet komercyjne RTS'y i Total Wary]).