
Data wydania: 27 października 2009
Trzecia odsłona popularnego cyklu strzelanin FPP, zapoczątkowanego w 2004 roku przez polskie studio People Can Fly. Zadanie opracowania tej produkcji powierzono austriackiemu zespołowi Homegrown Games.
Gracze
Steam
Painkiller: Resurrection to trzecia odsłona popularnego cyklu strzelanin, zapoczątkowanych hitowym dziełem polskiego studia deweloperskiego People Can Fly, zarządzanego przez Adriana Chmielarza. Przygotowała ją austriacka grupa Homegrown Games, na zlecenie firmy JoWood będącej właścicielem praw do marki.
W Painkiller: Resurrection wcielamy się rolę Dzikiego Billa Shermana, zabójcy działającego na zlecenie CIA i wysoko postawionych urzędników państwowych. Właśnie ci ostatni zlecają Dzikiemu Billowi intratne zadanie, które bardzo szybko komplikuje się i wymyka spod kontroli bohatera. Mogłoby się wydawać, że banalna likwidacja politycznego rywala zleceniodawców Billa będzie przysłowiową kaszką z mleczkiem. I tak też było – przynajmniej do momentu, kiedy w pobliże służbowego pojazdu, należącego do celu Shermana, nie podjechał szkolny autobus wypełniony gromadką dzieciaków. Bomba podłączona do stacyjki wybuchła z chwilą przekręcenia kluczyka. W efekcie śmierć poniosły nie tylko dzieci i polityk, ale również Dziki Bill, który starał się powstrzymać całe zdarzenie. Śmierć protagonisty jest początkiem właściwej gry.
W Painkiller: Resurrection podtrzymana została zatem tradycja wcielania się w nieumarłych bohaterów, przed którymi stawiane jest zadanie rozprawienia się z przeważającymi siłami piekielnej armii. Tak było w jedynce, w której pomagaliśmy ukończyć ową misję Danielowi Garnerowi, a także w Overdose, gdzie mieliśmy okazję poznać zarówno wydarzenia sprzed jedynki, jak i te, mające miejsce po historii opowiedzianej w dziele People Can Fly. W Resurrection akcję również osadzono w Czyśćcu, lecz tym razem wydarzenia mające w nim miejsce nabiorą zupełnie nowego znaczenia. Dziki Bill wyląduje bowiem w samym środku konfliktu pomiędzy siłami Nieba i Piekła. Gracz wykonuje misje dla obu frakcji, lecz finał historii nosi znamiona typowe dla Painkillera. Jego osiągnięcie wymaga rozprawienia się z ogromną liczbą przeciwników. Dokonujemy tego przy wykorzystaniu wielu rodzajów broni, w tym kultowego Painkillera.
Jedną z najistotniejszych zmian zastosowanych w Painkiller: Resurrection jest z pewnością wprowadzenie trybu kooperacji. W jego ramach gracze (maksymalnie dwóch) może ukończyć zarówno główną kampanię, jak i kilka dodatkowych poziomów, które zostaną opracowane z myślą o tejże opcji rozgrywki. Produkcja oferuje także standardowy multiplayer, stanowiący jeden z głównych atutów cyklu Painkiller.
Painkiller: Resurrection powstał w oparciu o mocno zmodyfikowany silnik graficzny znany z jedynki. Wprowadzenie kilku nowości – w tym efektów takich, jak motion blur czy też dynamiczne oświetlenie – spowodowało, że produkcja straszy wyglądem jedynie w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Za projekty wszelkich elementów oprawy graficznej odpowiada austriacki artysta Peter Siedl.
Autor opisu gry: Piotr Doroń
Platformy:
PC Windows 27 października 2009Polskie napisy i dialogi
Xbox 360 AnulowanaAngielskie napisy i dialogi
Gry podobne:



8GIER
Seria pierwszoosobowych strzelanin (FPS-ów) utrzymanych w klimatach krwawych horrorów.
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o Mortal Kombat w wersji na PlayStation Vita, dodatkach DLC do gier Gears of War 3 i Gran Turismo 5 oraz nowej produkcji RPG na PlayStation 3.
gry
Marcin Skierski
18 stycznia 2012 13:03
W tym miesiącu ukaże się Bulletstorm, czyli nowa gra twórców dwóch pierwszych odsłon cyklu Painkiller. Obecny właściciel tej drugiej marki, czyli firma JoWood nie zamierza jednak zaprzestać tworzenia kolejnych kontynuacji. Wydawca właśnie ujawnił, że już wkrótce na rynku zadebiutuje Painkiller: Redemption.
gry
Adrian Werner
3 lutego 2011 10:18
Ubiegły tydzień minął pod znakiem premier na PC. Do sklepów trafiły m.in.: kolejny S.T.A.L.K.E.R. i strategia Order of War. Szczegółowe zestawienie tytułów, które ukazały się w Polsce w ciągu minionych siedmiu dni, prezentujemy poniżej.
gry
Marek Grochowski
30 listopada 2009 07:15
Gra Painkiller: Resurrection weszła w fazę Gold, co oznacza, że jej produkcja została zakończona. Twórcy wypuścili krótki zwiastun filmowy wyliczający najważniejsze punkty kontynuacji. Oczywiście w założeniach nie zmieniła się ona za bardzo względem poprzednich odsłon. Demo tytułu ma zostać opublikowane podobno niedługo, a premierę pełnej wersji wyznaczono na końcówkę października.
gry
Szymon Liebert
16 października 2009 10:14
Popularne pliki do pobrania do gry Painkiller: Resurrection.
demo Painkiller: Resurrection - ENG - 22 października 2009
patch Painkiller: Resurrection - Patch #44 - 15 marca 2012
trainer Painkiller: Resurrection - +1 Trainer - 4 lutego 2010
mod Painkiller: Resurrection - Mega Fix Mod v.2.0 - 5 stycznia 2015
mod Painkiller: Resurrection - Hell Gates - 4 stycznia 2015
mod Painkiller: Resurrection - Powermad: Resurrection v.0.44 - 1 lutego 2015
mod Painkiller: Resurrection - Resurrection Widescreen HUD Fix v.1.0 - 19 listopada 2018
Wymagania sprzętowe gry Painkiller: Resurrection:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7800 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 438 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości negatywne"
Średnia z 619 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena STEAM
W większości negatywne (619)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,