Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360
Okładka Painkiller: Resurrection (PC)
OkładkaPainkiller: Resurrection (PC)

Painkiller: Resurrection

Trzecia odsłona popularnego cyklu strzelanin FPP, zapoczątkowanego w 2004 roku przez polskie studio People Can Fly. Zadanie opracowania tej produkcji powierzono austriackiemu zespołowi Homegrown Games.

Akcji | FPP | horror | strzelanki

Painkiller: Resurrection Premiera

anulowana

X360

27paź2009

PC

Gry podobne do Painkiller: Resurrection

Painkiller (2004)

NecroVision

Killing Floor

Painkiller: Resurrection to trzecia odsłona popularnego cyklu strzelanin, zapoczątkowanych hitowym dziełem polskiego studia deweloperskiego People Can Fly, zarządzanego przez Adriana Chmielarza. Przygotowała ją austriacka grupa Homegrown Games, na zlecenie firmy JoWood będącej właścicielem praw do marki.

W Painkiller: Resurrection wcielamy się rolę Dzikiego Billa Shermana, zabójcy działającego na zlecenie CIA i wysoko postawionych urzędników państwowych. Właśnie ci ostatni zlecają Dzikiemu Billowi intratne zadanie, które bardzo szybko komplikuje się i wymyka spod kontroli bohatera. Mogłoby się wydawać, że banalna likwidacja politycznego rywala zleceniodawców Billa będzie przysłowiową kaszką z mleczkiem. I tak też było – przynajmniej do momentu, kiedy w pobliże służbowego pojazdu, należącego do celu Shermana, nie podjechał szkolny autobus wypełniony gromadką dzieciaków. Bomba podłączona do stacyjki wybuchła z chwilą przekręcenia kluczyka. W efekcie śmierć poniosły nie tylko dzieci i polityk, ale również Dziki Bill, który starał się powstrzymać całe zdarzenie. Śmierć protagonisty jest początkiem właściwej gry.

W Painkiller: Resurrection podtrzymana została zatem tradycja wcielania się w nieumarłych bohaterów, przed którymi stawiane jest zadanie rozprawienia się z przeważającymi siłami piekielnej armii. Tak było w jedynce, w której pomagaliśmy ukończyć ową misję Danielowi Garnerowi, a także w Overdose, gdzie mieliśmy okazję poznać zarówno wydarzenia sprzed jedynki, jak i te, mające miejsce po historii opowiedzianej w dziele People Can Fly. W Resurrection akcję również osadzono w Czyśćcu, lecz tym razem wydarzenia mające w nim miejsce nabiorą zupełnie nowego znaczenia. Dziki Bill wyląduje bowiem w samym środku konfliktu pomiędzy siłami Nieba i Piekła. Gracz wykonuje misje dla obu frakcji, lecz finał historii nosi znamiona typowe dla Painkillera. Jego osiągnięcie wymaga rozprawienia się z ogromną liczbą przeciwników. Dokonujemy tego przy wykorzystaniu wielu rodzajów broni, w tym kultowego Painkillera.

Jedną z najistotniejszych zmian zastosowanych w Painkiller: Resurrection jest z pewnością wprowadzenie trybu kooperacji. W jego ramach gracze (maksymalnie dwóch) może ukończyć zarówno główną kampanię, jak i kilka dodatkowych poziomów, które zostaną opracowane z myślą o tejże opcji rozgrywki. Produkcja oferuje także standardowy multiplayer, stanowiący jeden z głównych atutów cyklu Painkiller.

Painkiller: Resurrection powstał w oparciu o mocno zmodyfikowany silnik graficzny znany z jedynki. Wprowadzenie kilku nowości – w tym efektów takich, jak motion blur czy też dynamiczne oświetlenie – spowodowało, że produkcja straszy wyglądem jedynie w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Za projekty wszelkich elementów oprawy graficznej odpowiada austriacki artysta Peter Siedl.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna  

Nośnik: 1 DVD

Ocena użytkowników: 6,1 / 10 na podstawie 420 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 5,9 / 10 na podstawie 106 głosów czytelników.

Painkiller: Resurrection cena w dniu premiery: 59,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Painkiller: Resurrection

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Painkiller: Resurrection Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • Core 2 Duo 2.4 GHz
  • 2 GB RAM
  • karta grafiki 256 MB (GeForce 7800 lub lepsza)
  • 6 GB HDD
  • Windows XP/Vista/7
PC
X360