Data wydania: 17 lipca 2018
Roguelike'owy FPS, w którym gracz musi wykazać się nie lada zręcznością i szybkim palcem na spuście, walcząc i unikając nawałnicy kul na kolejnych statkach wrogiej armady. Losowo generowane poziomy zapewniają coraz to nowe wyzwania, a unikalny system tworzenia broni pozwala na zbudowanie prawdziwych metalowych awatarów zniszczenia, jak dziesięciolufowe rakietnice czy zespawane ze sobą miniguny.
Gracze
Steam
Mothergunship na platformę PS4, PC i XONE to hybrydowa strzelanka łącząca elementy bullet hell shootera, bardziej tradycyjnego zręcznościowego FPS-a oraz roguelike’a. Za produkcję odpowiedzialne jest studio Terrible Posture Games z Joem Mirabellem na czele. Wcześniejszym produktem tego dewelopera było bliźniaczo podobne do opisywanej gry Tower of Guns.
Ziemia została zaatakowana przez żywiących się danymi cybernetycznych kosmitów, którzy zamienili wszystkich jej mieszkańców w głowy w słojach zamocowane na robotycznych korpusach. Wiele lat po wojnie niewielki ruch oporu próbuje odzyskać kontrolę nad Błękitną Planetą. By raz na zawsze pozbyć się mechanicznych ciemiężców muszą uderzyć w samo serce wrogiej armady – ogromny statek Mothergunship. Samobójcza misja wymaga jednak przedostania się przez okalające ostateczny cel statki obronne, a każda następna jednostka jest broniona coraz zacieklej.
Podobnie jak poprzednia produkcja studia Mothergunship łączy elementy szybkiego shootera, takiego jak Doom lub Quake, z typowym dla produkcji z gatunku bullet hell shooter unikaniem chmary śmiercionośnych kul, rakiet i laserów. Dodatkowo wszystko podlane jest sosem roguelike i oparte na losowo generowanych poziomach o szybko rosnącej trudności.
Na początku rozgrywki wybieramy swoją postać, czy raczej zakonserwowaną głowę w ciele robota. Możemy wcielić się w ludzkich bohaterów, ale nic nie stoi na przeszkodzie by zostać psim żołnierzem czy … żabą drzewną. Każda z wybranych istot zachowuje się nieco inaczej i różni umiejętnościami.
Po krótkim wstępie zostajemy wysłani na nasz pierwszy statek i w chwilę później unikamy już wszechobecnych pocisków, jednocześnie starając się zachować życie i pozbawić go licznych przeciwników. Każdy kolejny pokój jest małym wyzwaniem, a pokonani przeciwnicy pozostawiają po sobie walutę używaną w sporadycznie spotykanych sklepach, surowe materiały do ulepszeń broni, apteczki, amunicję oraz inne przydatne drobnostki. Wszystkie pokłady złożone są z kilkunastu pomieszczeń zakończonych starciem z wymagającym, ogromnym bossem. Gdy go pokonamy, przechodzimy do następnego statku. Jeśli jednak polegniemy, musimy zacząć od punktu wyjścia, zachowując jednak niektóre ulepszenia.
Zwykły karabin nie wystarcza? Spokojna głowa. Do dyspozycji gracza oddano bowiem jeden z bardziej modularnych systemów modyfikacji uzbrojenia w historii. Dodając odpowiednie lufy, magazynki, efekty specjalne i inne części w odpowiednie miejsca może on tworzyć dość niecodzienne narzędzia zniszczenia, jak samonaprowadzająca dziesięciolufowa rakietnica, śrutówka zasilana błyskawicami czy lasero-karabin maszynowy, który odbija promienie i kule od ścian. Jedyne ograniczenie jest takie, że wszystkie strzelające końce muszą być zwrócone w kierunku wroga.
Choć zabawa polega głównie na samotnym szturmowaniu statków, gra dysponuje też trybem kooperacyjnym przez Internet. Gracze mogą eliminować hordy robotów wspólnymi siłami, lecz muszą uważać na parę unikalnych „niespodzianek”, które zostały dla nich przygotowane. Oprócz co-opa czekają także społecznościowe cele, nad którymi można pracować ramię w ramię z innymi użytkownikami gry.
Produkcja została zbudowana na silniku Unreal, a deweloper uzyskał nawet specjalny grant od firmy Epic Games na jej rozbudowę. Dzięki użyciu tego narzędzia tytuł zachwyca poziomem realizmu i fantazyjnym odwzorowaniem industrialnych statków Obcych. Uwagę przykuwają także osobliwe projekty ogromnych bossów, zalewających gracza feerią kolorów i różnorakich efektów specjalnych.
Autor opisu gry: Krzysztof Sobiepan
Platformy:
PC Windows
Xbox One
PlayStation 4
Producent: Terrible Posture Games
Wydawca: Grip Games
Gry podobne:
Dziś równo o godzinie 19:00 czasu polskiego na platformie Epic Games Store udostępnione zostaną dwie kolejne produkcje. Tym razem będą to Mothergunship oraz Train Sim World 2. Opcja bezpłatnego zdobycia obu tych gier pozostanie aktywna do 5 sierpnia.
promocje
Miłosz Szubert
29 lipca 2021
Popularne pliki do pobrania do gry Mothergunship.
Wymagania sprzętowe gry Mothergunship:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4430K 3.0 GHz / AMD FX-6300 3.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 / Radeon R7 370 lub lepsza, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-6600K 3.5 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 1060 / 4 GB Radeon RX 580 lub lepsza, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 33 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 1056 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
GeDo Konsul
Całkiem fajna gra na rozluznienie po pracy.Odpowiednio dawkowana nie nudzi sie tak szybko.Grafika cieszy oko,muzyka tez niezła.Bardzo fajny i rozbudowany system tworzenia/modyfikowania uzbrojenia,w sumie setki jesli nie tysiace kombinacji broni i efektów.
Barklo Generał
Typowa strzelanka bez powodu i sensu . Za to posiada fajny system budowy broni gdzie ogranicza nas tylko wyobraźnia . Gierka bardzo dynamiczna dużo się dzieje itp . Zapraszam na materiał poświęcony tej grze . https://www.youtube.com/watch?v=ZsxyVtZIM6Y&list=PLVYHO_RNJKKiuoF-b0JPc_Z4Rm0zHwKVC&index=1
zanonimizowany1362335 Legionista
Nie jest taka zła gra. Do kawy, akurat. ;) misję, dwie zrobisz i wyłączasz.