Data wydania: 4 marca 2014
Utrzymana w oldschoolowym stylu pierwszoosobowa strzelanina (FPS) z elementami gry typu roguelike. Gracz wciela się w śmiałka przemierzającego kolejne poziomy tytułowej wieży, siejąc spustoszenie w szeregach przeciwników i wprowadzając rozmaite udoskonalenia w posiadanym arsenale broni. Tytuł wyprodukowany został przez niezależne studio Terrible Posture Games.
Gracze
Steam
OpenCritic
Tower of Guns to pierwsza gra w dorobku niezależnego studia Terrible Posture Games, którego założycielem jest Joe Mirabello związany wcześniej z ekipą 38 Studios, twórcami Kingdoms of Amalur: Reckoning. Produkcja przeznaczona na platformę PC, XONE itd. stanowi próbę połączenia pierwszoosobowej strzelaniny (FPS) w stylu Doom II z grą z gatunku roguelike, taką jak The Bindind of Isaac czy FTL: Faster Than Light. Przy opracowaniu konsolowej konwersji gry pomagała ekipa czeskiego Grip Games, znanego m.in. z takich gier, jak Atomic Ninjas i Jet Car Stunts.
Akcja Tower of Guns toczy się w rozległych korytarzach tytułowej wieży. Gracz wciela się w rolę śmiałka, który próbuje przedrzeć się przez pełne przeciwników i śmiertelnie niebezpiecznych pułapek poziomy.
Rozgrywka zaprojektowana została z myślą o 1-2 godzinnej zabawie, a jej podstawę stanowią dynamiczne sekwencje strzeleckie, ukazane z perspektywy pierwszej osoby. Wykorzystując spory arsenał broni, gracz musi stawić czoła licznym przeciwnikom, unikając jednocześnie wrogiego ognia oraz pułapek. Jedną z cech wyróżniających Tower of Guns jest losowość generowanych lokacji, napotykanych wrogów (w tym również poszczególnych bossów) oraz power-upów. Wszystko to sprawia, że nawet wielokrotnie pokonywane poziomy nigdy nie wyglądają tak samo.
Jednym z atutów gry jest również rozbudowana mechanika modyfikacji uzbrojenia. Praktycznie każdy rodzaj broni można dowolnie udoskonalać w oparciu o elementy oferowane w wewnętrznym sklepiku lub rozmaite power-upy. Dokonane przez nas zmiany wywierają istotny wpływ nie tylko na wygląd broni, ale także na skuteczność poszczególnych taktyk walki.
Na tle konkurencyjnych, niezależnych produkcji, Tower of Guns na platformie PC, XONE itd. wyróżnia się estetycznie wykonaną oprawą wizualną. Trójwymiarowa grafika w grze, generowana jest z wykorzystaniem technologii cel-shading.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PlayStation 3 7 kwietnia 2015
Xbox One 10 kwietnia 2015
PC Windows 4 marca 2014
PlayStation 4 7 kwietnia 2015
Producent: Grip Games
Wydawca: Grip Games
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Tower of Guns:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.4 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 275 GTX lub lepsza), 2 GB HDD, Windows Vista/7/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 32 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 508 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena OpenCritic
40% rekomendacji (31)
GameGrin
James Furlong
TotalBiscuit, The Cynical Brit
John Bain
We Got This Covered
Chaz Neeler
COGconnected
Patrick Anderson
Game Informer
Ben Reeves
orginal Pretorianin
Przepowiadam syf, O ile oldschoolowe cRPG mają jak najbardziej rację bytu, to po FPS'ach oczekuje się jednak obok grywalności także i dobrej grafiki.