Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS3PCX360
Okładka Monster Madness: EX (PS3)

Monster Madness: Grave Danger

Monster Madness: EX | Monster Madness: Battle For Suburbia

Monster Madnes to gra z gatunku shooterów, aczkolwiek dość nietypowa. Jest to bowiem jeden z nielicznych (ostatnio) reprezentantów tego rodzaju, w którym akcję widzimy z góry.

Akcji | FPP

Okładka Monster Madness: EX (PS3)

data premiery gry:

29maj2007

PC X360

7sie2008

PS3

Monster Madness to gra z gatunku shooterów, aczkolwiek dość nietypowa. Jest to bowiem jeden z nielicznych (ostatnio) reprezentantów tego rodzaju, w którym akcję widzimy z góry. Twórcy postanowili pójść właśnie w tym kierunku ponieważ, jak twierdzą, jest to gatunek nieczęsto eksploatowany i pozostawia dzięki temu szerokie pole do popisu i różnego rodzaju innowacji, a gracze otrzymują nowy rodzaj rozrywki. Fabuła gry nie jest zbyt skomplikowana: Zack, Carrie, Andy i Jennifer postanowili zrobić imprezkę. Nadarzyła się ku temu znakomita okazja, ponieważ rodzice Zacka wyjechali z miasta. Niestety, na imprezie pojawili się nieproszeni goście - tytułowe potwory. I właśnie rozprawienie się z nimi jest celem rozgrywki w Monster Madness.

Akcja toczy się w 5 unikalnych środowiskach, m.in. Suburban Nightmare, High School Hell czy The Shopping Maul, z których każde zawiera 6 poziomów. Według autorów gry, przejście każdego poziomu powinno zająć około 20 minut, więc jak łatwo obliczyć rozgrywka "trzyma" nas przy monitorze w okolicach 10 godzin. Wydaje się, iż jest to niewiele, ale Monster Madnes oferuje tzw. replay value, czyli po ukończeniu gry możemy spróbować rozegrać wszystko w inny sposób. Arsenał broni służących do odsyłania potworów w zaświaty jest bardzo imponujący, co wraz z możliwością tworzenia własnych narzędzi zbrodni ze znalezionych części (system Weapon Building & Upgrading) zadowoli każdego fana strzelanek. Możemy również korzystać z pojazdów i wyposażać je w np. karabiny.

Gra oferuje wysokiej jakości grafikę zapewnianą przez autorski silnik Reality (obecnie własność EpiC Games) oraz fizykę rozgrywki, za przetwarzanie której odpowiedzialny jest chip PhysX dostarczany przez firmę Ageia. Otaczający nas świat jest w dużym stopniu interaktywny - większość elementów widocznych na ekranie, począwszy od samochodów a na kubłach na śmieci skończywszy, może być manipulowana przez gracza (przesuwanie, przewracanie, strzelanie do nich, rzucanie w nieprzyjaciół). Możemy także niszczyć niektóre przedmioty - wewnątrz nich znajdują się czasami bardzo przydatne rzeczy.

Oprócz zabawy dla jednego gracza Monster Madness oferuje rozgrywki wieloosobowe w trybie co-op, w których może wziąć udział do 4 graczy (mogą się połączyć zarówno poprzez sieć jak i lokalnie). Każdy z graczy wciela się w jedną z postaci o unikalnych broniach i przedmiotach.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-4  

Nośnik: 1 BD

Ocena czytelników: 5,6 / 10 na podstawie 96 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,7 / 10 na podstawie 25 głosów czytelników.

Gry podobne do Monster Madness: Grave Danger

Klasyfikacja PEGI Monster Madness: Grave Danger

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Monster Madness: Grave Danger

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Monster Madness: Battle For Suburbia - zapowiedź
Monster Madness: Battle For Suburbia - zapowiedź

Przed premierą 10 stycznia 2006, 12:00

Jeśli zaś chodzi o broń dystansową, będziemy tu mieli do czynienia z kilkoma dość ciekawymi patentami. Przedmiotów tych nie będzie można zdobyć bezpośrednio na polu bitwy. Istotną rolę odegra w tym przypadku lokalny mechanik – Larry Tools. Tylko on będzie mógł stworzyć wybraną giwerę dla aktualnie sterowanej postaci. Problem polega na tym, iż będzie do tego potrzebował określonych części. Jak można się więc łatwo domyślić, gracz będzie musiał zbierać napotykane w trakcie zabawy przedmioty, prawdopodobnie nie licząc się przy tym z jakimkolwiek limitem, ograniczającym ilość posiadanych rzeczy. Co więcej, autorzy przewidują, iż obiekty potrzebne do dokonania najciekawszych usprawnień będą dostępne wyłącznie na wyższych poziomach trudności zabawy.

PC
X360
PS3