
Data wydania: 29 maja 2007
Monster Madnes to gra z gatunku shooterów, aczkolwiek dość nietypowa. Jest to bowiem jeden z nielicznych (ostatnio) reprezentantów tego rodzaju, w którym akcję widzimy z góry. Twórcy postanowili pójść właśnie w tym kierunku ponieważ, jak twierdzą, jest to gatunek nieczęsto eksplorowany i pozostawia dzięki temu szerokie pole do popisu i różnego rodzaju innowacji a gracze otrzymują nowy rodzaj rozrywki.
Gracze
Monster Madness to gra z gatunku shooterów, aczkolwiek dość nietypowa. Jest to bowiem jeden z nielicznych (ostatnio) reprezentantów tego rodzaju, w którym akcję widzimy z góry. Twórcy postanowili pójść właśnie w tym kierunku ponieważ, jak twierdzą, jest to gatunek nieczęsto eksploatowany i pozostawia dzięki temu szerokie pole do popisu i różnego rodzaju innowacji, a gracze otrzymują nowy rodzaj rozrywki. Fabuła gry nie jest zbyt skomplikowana: Zack, Carrie, Andy i Jennifer postanowili zrobić imprezkę. Nadarzyła się ku temu znakomita okazja, ponieważ rodzice Zacka wyjechali z miasta. Niestety, na imprezie pojawili się nieproszeni goście - tytułowe potwory. I właśnie rozprawienie się z nimi jest celem rozgrywki w Monster Madness.
Akcja toczy się w 5 unikalnych środowiskach, m.in. Suburban Nightmare, High School Hell czy The Shopping Maul, z których każde zawiera 6 poziomów. Według autorów gry, przejście każdego poziomu powinno zająć około 20 minut, więc jak łatwo obliczyć rozgrywka "trzyma" nas przy monitorze w okolicach 10 godzin. Wydaje się, iż jest to niewiele, ale Monster Madnes oferuje tzw. replay value, czyli po ukończeniu gry możemy spróbować rozegrać wszystko w inny sposób. Arsenał broni służących do odsyłania potworów w zaświaty jest bardzo imponujący, co wraz z możliwością tworzenia własnych narzędzi zbrodni ze znalezionych części (system Weapon Building & Upgrading) zadowoli każdego fana strzelanek. Możemy również korzystać z pojazdów i wyposażać je w np. karabiny.
Gra oferuje wysokiej jakości grafikę zapewnianą przez autorski silnik Reality (obecnie własność EpiC Games) oraz fizykę rozgrywki, za przetwarzanie której odpowiedzialny jest chip PhysX dostarczany przez firmę Ageia. Otaczający nas świat jest w dużym stopniu interaktywny - większość elementów widocznych na ekranie, począwszy od samochodów a na kubłach na śmieci skończywszy, może być manipulowana przez gracza (przesuwanie, przewracanie, strzelanie do nich, rzucanie w nieprzyjaciół). Możemy także niszczyć niektóre przedmioty - wewnątrz nich znajdują się czasami bardzo przydatne rzeczy.
Oprócz zabawy dla jednego gracza Monster Madness oferuje rozgrywki wieloosobowe w trybie co-op, w których może wziąć udział do 4 graczy (mogą się połączyć zarówno poprzez sieć jak i lokalnie). Każdy z graczy wciela się w jedną z postaci o unikalnych broniach i przedmiotach.
Autor opisu gry: Robert Duraj
Platformy:
PlayStation 3 7 sierpnia 2008Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 29 maja 2007Angielskie napisy i dialogi
Xbox 360 29 maja 2007Angielskie napisy i dialogi
Producent: Artificial Intelligence Design
Wydawca: SouthPeak Interactive
10 stycznia 2006
Na imprezie nastolatków zjawiają się nieproszeni goście, w postaci zombiaków, ognistych impów, wampirów i innych tego typu stworów. Młodzi postanawiają stawić im czoła, wykorzystując w tym celu zdobyte w nie do końca wyjaśnionych okolicznościach giwery.
Posiadacze konsoli X360 i komputerów PC już jakiś czas temu otrzymali grę Monster Madness: Battle for Suburbia, nastawioną na zabawę strzelaninę w starym stylu z przedstawioną z góry akcją. Produkcja nie doczekała się zbyt pozytywnych recenzji. Mimo wszystko wydawca, Southpeak Interactive, postanowił przenieść ją na PS3, przy okazji polepszając to i owo.
gry
Artur Falkowski
13 września 2007 11:52
Nieco dłużej, niż zapowiedziano w ubiegłym miesiącu, potrwa oczekiwanie posiadaczy PeCetów i konsol Xbox 360 na bezpardonową rzeźnię potworów w grze pt. Monster Madness: Battle for Suburbia. Korporacja SouthPeak Interactive wprowadzi bowiem omawiany produkt na sklepowe półki z dwutygodniowym opóźnieniem, czyli dokładnie 29 maja 2007.
gry
Radosław Grabowski
30 kwietnia 2007 12:55
Od kilku dni posiadacze konsoli Xbox 360 mogą zaopatrzyć się w wersję demonstracyjną gry Shrek the Third. Nie wywarła ona jednak na nich dobrego wrażenia (podobnie jak na nas). Być może zostanie one zatarte przez kolejną tego typu publikację, związaną tym razem z interesująco zapowiadającą się Monster Madness: Battle for Suburbia.
gry
Piotr Doroń
13 kwietnia 2007 09:19
Zapomnieć możemy o wcześniejszych obietnicach, dotyczących amerykańskiego i europejskiego terminu premiery gry Monster Madness: Battle for Suburbia. Wspólne dzieło Artifical Studios i SouthPeak Interactive ujrzy światło dzienne nie w kwietniu bieżącego roku, lecz dopiero miesiąc później (konkretnie 15 maja 2007). Mowa zarówno o edycji pecetowej, jak i o wersji dla Xboxa 360.
gry
Radosław Grabowski
14 marca 2007 10:23
Pod koniec stycznia poinformowaliśmy Was, że amerykańska premiera pozycji o tytule Monster Madness: Battle for Suburbia została oficjalnie zapowiedziana na 3 kwietnia 2007 roku. Według brytyjskiego Amazonu gra miała trafić na europejskie półki sklepowe nieco szybciej, bo już w połowie marca. Tak się jednak nie stanie.
gry
Piotr Doroń
20 lutego 2007 09:17
O nowym produkcie firmy Artificial Studios, zatytułowanym Monster Madness: Battle for Suburbia, po raz ostatni wspominaliśmy w październiku. Wówczas to poinformowaliśmy Was, że wspomniana wyżej gra zadebiutuje na rynku wiosną bieżącego roku. Dziś możemy zaprezentować wszystkim zainteresowanym dokładną datę premiery.
gry
Krystian Smoszna
22 stycznia 2007 10:23
Na początku lipca informowaliśmy was o tym, że data premiery Monster Madness, nowej gry na PC i X360 tworzonej przez ekipę Artificial Studios, uległa przesunięciu z drugiej połowy tego roku na luty przyszłego. W najnowszym oświadczeniu wydawcy gry, SouthPeak Interactive, produkcja zapowiadana jest dopiero na wiosnę 2007 roku.
gry
Artur Falkowski
18 października 2006 16:22
Niedawno informowaliśmy Was, że nowa gra akcji ekipy Artificial Studios znalazła swego wydawcę, firmę SouthPeak Interactive. Tuż po podpisaniu umowy pomiędzy obiema korporacjami jako termin premiery Monster Madness podano drugą połowę tego roku.
gry
Marek Grochowski
1 lipca 2006 11:05
Swoistą interaktywną reklamę zaawansowanego silnika Reality Engine stanowić ma gra pt. Monster Madness, przygotowywana z myślą o komputerach osobistych klasy PC i konsolach Xbox 360. Odpowiedzialna zarówno za wspomnianą technologię, jak i za powstającą pozycję elektroniczno-rozrywkową firma Artificial Studios znalazła właśnie wydawcę, zainteresowanego wprowadzeniem „Potwornego Szału” na rynek.
gry
Radosław Grabowski
7 maja 2006 17:55
Popularne pliki do pobrania do gry Monster Madness: Grave Danger.
Wymagania sprzętowe gry Monster Madness: Grave Danger:
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 149 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.