
Data wydania: 9 lutego 2004
Metroid: Zero Mission ponownie pozwala Nam wcielić się w postać panienki o imieniu Samus. Potrafi Ona biegać, skakać, strzelać do obcych. W miarę postępów zdobywa dodatkowe umiejętności, które ułatwiają nam eksterminacje przeciwników oraz eksploracje kolejnych poziomów.
Gracze
Metroid: Zero Mission ponownie pozwala Nam wcielić się w postać panienki o imieniu Samus. Potrafi Ona biegać, skakać, strzelać do obcych. W miarę postępów zdobywa dodatkowe umiejętności, które ułatwiają nam eksterminacje przeciwników oraz eksploracje kolejnych poziomów.
Najważniejsza technika, jaka poznamy jest przemiana w kule. Dzięki tej umiejętności możemy przeturlać się przez ciasne szczeliny, i tym samym dostać się do ukrytych pomieszczeń.
Oprawa audio-wizualna stoi na wysokim poziomie. Lokacje są zróżnicowane i bardzo starannie narysowane. To samo się tyczy zarówno głównej postaci, jaki i wrogów. Ich animacji nie można nic zarzucić, jest znakomita. Muzyka to zremiksowane utwory z klasycznego Metroida. Szybko wpada w ucho i nie nudzi się zbyt szybko. Czego nie można powiedzieć o odgłosach.
Zaleta gry są rozbudowane poziomy. Na każdym z nich czeka na Nas cos innego, niejednokrotnie będziemy się wracać by dzięki nowo nabytym zdolnościom dostać się do niedostępnych wcześniej lokacji.
Natomiast ogromnym minusem Metroid: Zero Mission (co dla niektórych może być zaleta) jest niski poziom trudności i długość. Przeciwnicy nie sprawiają problemów, podobnie jak bossowie – pokonanie ich nie jest skomplikowane. Jedynie kilka lokacji ma trudne zagadki, przez większość przechodzimy bez trudu. Zasadniczo całość da się ukończyć w kilka (od 4 do 7) godzin. Co prawda po przejściu gry w nagrodę otrzymujemy tryb Hard oraz oryginalna wersje Metroida. Jednak to trochę za mało...
Autor opisu gry: Emil Ronda
Platformy:
Game Boy AdvanceAngielskie napisy i dialogi



15GIER
Seria przygodowych gier akcji science fiction, która wraz z cyklem Castlevania położyła podwaliny pod gatunek metroidvania. Marka od samego początku jest obecna wyłącznie na konsolach firmy Nintendo, która sprawuje nad nią pieczę wydawniczą.
Wszystko wskazuje na to, że wiadomość o pracach nad projektem Metroid Dread, wynoszona od czasu do czasu przez najzagorzalszych fanów dwuwymiarowych przygód Samus Aran do miana poważnej informacji, jest tak naprawdę czystą spekulacją. Takiego zdania są bowiem ludzie odpowiedzialni za produkcję ostatniej odsłony Metroid Prime.
gry
Piotr Doroń
27 września 2007 15:25
Wraz z wydaniem trzeciej odsłony cyklu Metroid Prime, kilkuletnia przygoda amerykańskiej firmy Retro Studios z tą serią została zakończona. Zlokalizowane w Teksasie studio ma zamiar odpocząć od przygód nieustraszonej łowczyni nagród, Samus Aran.
gry
Krystian Smoszna
31 sierpnia 2007 09:59
Plotki i spekulacje wokół nowej odsłony dwuwymiarowej serii Metroid – należą do niej m.in. Fusion i Zero Mission wydane na Game Boy Advance – odżyły na nowo. Wiele wskazuje na to, że pozostawione bez komentarza informacje z końca 2005 roku, jakoby produkcja Metroid Dread została anulowana, można obecnie uznać za mocno przesadzone.
gry
Piotr Doroń
27 sierpnia 2007 14:06
Na początku roku 2005 firma Nintendo zamieściła w sieci listę gier, które miały być zaprezentowane na targach E3 (Electronic Entertainment Expo) w Los Angeles (odbyły się w maju tego roku). Miały być, lecz, jak to często bywa w takich przypadkach, część nie została przedstawiona. Jedną z pozycji wymienionych na liście był Metroid Dread.
gry
Piotr Doroń
21 listopada 2005 17:25
Średnie Oceny:
Średnia z 77 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.