Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcji3DS
Okładka Metroid: Samus Returns (3DS)
OkładkaMetroid: Samus Returns (3DS)

Metroid: Samus Returns 3DS

Odświeżona graficznie i gruntownie przemodelowana wersja gry Metroid II: Samus Returns, wydanej na konsoli Game Boy w 1991 roku, zaprojektowana na konsolę Nintendo 3DS przez autorów Castlevania: Lords of Shadow.

Akcji | science fiction | metroidvania | 2.5D | tytuły ekskluzywne Nintendo

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Metroid: Samus Returns Premiera 3DS

15września2017

pudełko PL

15września2017

Nintendo eShop

15września2017

producent: Mercury Steam Entertainment wydawca: Nintendo wydawca PL: ConQuest Entertainment a.s. Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do Metroid: Samus Returns

Cave Story 3D

Timespinner

Xeodrifter

Metroid: Samus Returns jest odświeżoną i gruntownie przemodelowaną wersją gry Metroid II: Samus Returns, wydanej na konsoli Game Boy w 1991 roku. Produkcja została stworzona z myślą o platformie 3DS, a za jej stworzenie odpowiada studio MercurySteam Entertainment – w portfolio zespołu można znaleźć między innymi ciepło przyjętą Castlevanię: Lords of Shadow.

Fabuła

Podobnie jak ma to miejsce w pozostałych odsłonach cyklu, główną bohaterką Metroid: Samus Returns jest Samus Aran, czyli międzygwiezdna łowczyni nagród walcząca z Kosmicznymi Piratami. Protagonistka trafia na planetę SR388, a jej zadaniem jest unicestwienie tytułowych i wyjątkowo niebezpiecznych istot, nim wpadną one w ręce jej odwiecznych wrogów.

Mechanika

W wydanym na platformie 3DS Metroid: Samus Returns akcja została ukazana z boku. Filarem rozgrywki jest eksploracja rozległych i zróżnicowanych poziomów o nieliniowej strukturze. Z uwagi na fakt, że mamy do czynienia z reprezentantem serii, która stanowiła podwaliny dla gatunku metroidvania, uzyskanie dostępu do kolejnych lokacji wymaga spełnienia ściśle określonych warunków – w tym przypadku mowa o konieczności zabicia określonej liczby tytułowych potworów; o tym, jak wiele z nich pozostało jeszcze do ubicia, informuje wykorzystywany przez bohaterkę detektor. Z chwilą wykonania zadania następuje trzęsienie ziemi, w wyniku którego w danej strefie obniża się poziom lawy, dzięki czemu Samus może się dostać do niższych partii przemierzanego labiryntu.

Jak zatem widać, walka z przeciwnikami odgrywa tutaj istotną rolę. W starciach prowadzona do boju bohaterka robi użytek z bogatego arsenału tak zwanych Beamów, czyli futurystycznych działek strzelających energetycznymi pociskami i promieniami. Heroina wykorzystuje także unikatowe możliwości noszonego przez nią stroju zwanego Space Jump, który pozwala na wykonywanie skoków na duże wysokości. Ponadto Samus potrafi przybierać alternatywne formy: dzięki Morph Ball może dostać się do trudno dostępnych miejsc pokroju tuneli i małych otworów w ścianach; Spider Ball pozwala jej na wspinaczkę po ścianach i sufitach; Spring Ball natomiast umożliwia podskakiwanie przy jednoczesnym zachowaniu jej kulistego kształtu.

Kwestie techniczne

W porównaniu z oryginałem, Metroid: Samus Returns może się pochwalić przede wszystkim opracowaną od podstaw oprawą graficzną. Deweloperzy ze studia MercurySteam Entertainment zadbali również o implementację uwspółcześnionego modelu sterowania (w przeciwieństwie do pierwowzoru możemy strzelać we wszystkich kierunkach) oraz dodatkowych umiejętności bohaterki, z jakich korzystamy w toku przygody.

Ostatnia modyfikacja 12 lipca 2017

Tryb gry: single player  

Metroid: Samus Returns cena w dniu premiery: 159.90

Klasyfikacja PEGI Metroid: Samus Returns

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra może przestraszyć młodsze dzieci. Gra zawiera elementy przemocy.