Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodoweGCN
Okładka Metroid Prime 2: Echoes (GCN)

Metroid Prime 2: Echoes GCN

Główną postacią „Metroid Prime 2: Echoes” jest ponownie Samus Aran, intergalaktyczna łowczyni nagród. Wynajęta przez rząd Federacji Galaktycznej, udaje się na planetę Aether, by odnaleźć zaginiony oddział żołnierzy federacji i pomóc mu w powrocie do domu.

Przygodowe | FPP | science fiction | przygodowe gry akcji | tytuły ekskluzywne Nintendo

Nintendo GameCube
Okładka Metroid Prime 2: Echoes (GCN)

producent: Retro Studios

wydawca: Nintendo

wydawca PL: Lukas Toys

Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji GCN:

15listopada2004

30listopada2004

pudełko PL

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Główną postacią „Metroid Prime 2: Echoes” jest ponownie Samus Aran, intergalaktyczna łowczyni nagród. Wynajęta przez rząd Federacji Galaktycznej, udaje się na planetę Aether, by odnaleźć zaginiony oddział żołnierzy federacji i pomóc mu w powrocie do domu. Po wyładowaniu na powierzchni planety okazuje się jednak, że osiągniecie celu misji nie będzie wcale łatwe. Świat Aether, podzielony na dwie części: światła i mroku, znajduje się właśnie w stanie wojny. Jedną stronę konfliktu tworzy spokojna rasa Luminoth, druga – wojowniczy i bezwzględni Ing. Aby wypełnić swoje zlecenie, Samus będzie najpierw musiała pomóc bojownikom Luminoth w pokonaniu ludu Ing. Działania dodatkowo utrudnia niezwykle aktywni Kosmiczni Piraci, a także tajemnicza Dark Samum, tajemnicze alter ego głównej bohaterki.

Nie wystarczy iść przed siebie i naparzać do wszystkiego, co się rusza, trzeba będzie poglówkować i to nie tylko w zakresie zawierania odpowiednich sojuszy, ale także wykorzystania do określonych zadań własnych umiejętności i posiadanego sprzętu. Sami autorzy nie chcą używać na określenie typu gry skrótu FPS (first persion shooter), skłaniając się raczej ku określeniu FPA (first persion adventure). Miłośnicy bardziej arcadowej części pierwszej mogą jednak spać spokojnie: strzelania tutaj także nie zabraknie.

Pierwsza rzeczą, jaka uległa modyfikacji, jest system używania broni. Nadal podstawa są tzw. Beamy, czyli działka pozwalające strzelać pociskami energetycznymi. Obok znanego już Power Beama dostępne znajdziemy jednak Light i Dark Beamy, czyli moduły będące wytworem ras Aether. Co ciekawe, poruszając się po terenach mrocznej części planety bardziej skuteczny w walce będzie Light Beam, natomiast przemierzając świat jasności, gracz częściej sięgnie po Dark Beam. System broni będzie można oczywiście upgrade’owac, dołączając wzmacniacze mocy i odmiany technologiczne modułów. Podobnie jak w „Metroid Prime”, arsenał uzupełnią rakiety i miny, które może łączyć z mocą beamów i wypluwać prawdziwie niszczycielskie kombosy ognia. Po zgromadzeniu większej ilości Power-Upów Samus stanie się prawdziwą maszyną do eksterminacji, ale nie ma tak lekko: do każdego rodzaju broni potrzebna będzie inna amunicja, a o ta będzie się trzeba bardzo postarać.

GameCube jest doskonałą platformą do rozrywki wieloosobowej, o czym zdawali się zapominać autorzy w poprzedniej części gry. Na szczęście w „Metroid Prime 2: Echoes” problem ten przestanie istnieć, bo multiplayer zostanie zaimplementowany. Dostępne będą dwa tryby: Death Match Mode i Bounty Mode. Pierwszy z nich to klasyczne naparzanie head-to-head, czyli każdy przeciw każdemu. Ciekawostka jest fakt, że będzie to mogło robić w split-screenie aż czterech graczy naraz.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   podzielony ekran     Liczba graczy: 1-4  

Ocena czytelników: 8,7 / 10 na podstawie 174 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 259,90 PLN

Gry podobne do Metroid Prime 2: Echoes

Klasyfikacja PEGI Metroid Prime 2: Echoes

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Metroid Prime 2: Echoes

Nintendo GameCube

Nintendo GameCube

  • Wykorzystuje:
  • karta pamięci
Metroid Prime 2: Echoes - recenzja gry
Metroid Prime 2: Echoes - recenzja gry

Recenzja 11 lutego 2005, 10:04

Trzeba przyznać, że Retro znów wykonało fenomenalną pracę w kwestii rozplanowania i architektury obcego świata. Korytarze są zaprojektowane z zegarmistrzowską precyzją, a przy tym teren do zwiedzania jest jeszcze większy niż to miało miejsce w części pierwszej. Dzieje się tak głównej mierze z powodu dwoistości świata planety Aether. Ma ona dwa wymiary: normalny oraz jego lustrzane mroczne odbicie, które wypełnia zabójcza atmosfera, a na dodatek zamieszkane jest przez liczne nieprzyjazne stworzenia. Pomiędzy światami przemieszamy się za pomocą specjalnych portali, które rozsiane są w różnych częściach labiryntów. Tak jak w poprzedniej części przyjdzie nam szukać rozmaitych rodzajów broni, które przydają się do otwierania przyporządkowanych im rodzajów drzwi. I tak na przykład specjalna bomba dla kuli otwiera drzwi żółte, a zielone otworzysz tylko przy pomocy wzmocnionego wystrzału z rakiety. Tych, którzy grali w część pierwszą uczucie déja vu nie opuści ani na chwilę. Dominuje przy tym atmosfera osamotnienia, gdyż dialogi w grze występują sporadycznie i mają raczej charakter czysto informacyjny – ot dowiadujemy się od jednego z przedstawicieli rasy Luminoth, że musimy odnaleźć kolejną świątynię, by uwolnić z niej energię i tak dalej.