
Data wydania: 15 listopada 2004
Główną postacią „Metroid Prime 2: Echoes” jest ponownie Samus Aran, intergalaktyczna łowczyni nagród. Wynajęta przez rząd Federacji Galaktycznej, udaje się na planetę Aether, by odnaleźć zaginiony oddział żołnierzy federacji i pomóc mu w powrocie do domu.
GRYOnline
Gracze
Główną postacią „Metroid Prime 2: Echoes” jest ponownie Samus Aran, intergalaktyczna łowczyni nagród. Wynajęta przez rząd Federacji Galaktycznej, udaje się na planetę Aether, by odnaleźć zaginiony oddział żołnierzy federacji i pomóc mu w powrocie do domu. Po wyładowaniu na powierzchni planety okazuje się jednak, że osiągniecie celu misji nie będzie wcale łatwe. Świat Aether, podzielony na dwie części: światła i mroku, znajduje się właśnie w stanie wojny. Jedną stronę konfliktu tworzy spokojna rasa Luminoth, druga – wojowniczy i bezwzględni Ing. Aby wypełnić swoje zlecenie, Samus będzie najpierw musiała pomóc bojownikom Luminoth w pokonaniu ludu Ing. Działania dodatkowo utrudnia niezwykle aktywni Kosmiczni Piraci, a także tajemnicza Dark Samum, tajemnicze alter ego głównej bohaterki.
Nie wystarczy iść przed siebie i naparzać do wszystkiego, co się rusza, trzeba będzie poglówkować i to nie tylko w zakresie zawierania odpowiednich sojuszy, ale także wykorzystania do określonych zadań własnych umiejętności i posiadanego sprzętu. Sami autorzy nie chcą używać na określenie typu gry skrótu FPS (first persion shooter), skłaniając się raczej ku określeniu FPA (first persion adventure). Miłośnicy bardziej arcadowej części pierwszej mogą jednak spać spokojnie: strzelania tutaj także nie zabraknie.
Pierwsza rzeczą, jaka uległa modyfikacji, jest system używania broni. Nadal podstawa są tzw. Beamy, czyli działka pozwalające strzelać pociskami energetycznymi. Obok znanego już Power Beama dostępne znajdziemy jednak Light i Dark Beamy, czyli moduły będące wytworem ras Aether. Co ciekawe, poruszając się po terenach mrocznej części planety bardziej skuteczny w walce będzie Light Beam, natomiast przemierzając świat jasności, gracz częściej sięgnie po Dark Beam. System broni będzie można oczywiście upgrade’owac, dołączając wzmacniacze mocy i odmiany technologiczne modułów. Podobnie jak w „Metroid Prime”, arsenał uzupełnią rakiety i miny, które może łączyć z mocą beamów i wypluwać prawdziwie niszczycielskie kombosy ognia. Po zgromadzeniu większej ilości Power-Upów Samus stanie się prawdziwą maszyną do eksterminacji, ale nie ma tak lekko: do każdego rodzaju broni potrzebna będzie inna amunicja, a o ta będzie się trzeba bardzo postarać.
GameCube jest doskonałą platformą do rozrywki wieloosobowej, o czym zdawali się zapominać autorzy w poprzedniej części gry. Na szczęście w „Metroid Prime 2: Echoes” problem ten przestanie istnieć, bo multiplayer zostanie zaimplementowany. Dostępne będą dwa tryby: Death Match Mode i Bounty Mode. Pierwszy z nich to klasyczne naparzanie head-to-head, czyli każdy przeciw każdemu. Ciekawostka jest fakt, że będzie to mogło robić w split-screenie aż czterech graczy naraz.
Autor opisu gry: Emil Ronda
Platformy:
GameCubeAngielskie napisy i dialogi



15GIER
Seria przygodowych gier akcji science fiction, która wraz z cyklem Castlevania położyła podwaliny pod gatunek metroidvania. Marka od samego początku jest obecna wyłącznie na konsolach firmy Nintendo, która sprawuje nad nią pieczę wydawniczą.
Recenzja GRYOnline
Oczekiwania wobec kolejnego Metroida były co najmniej duże. Od początku było wiadomo, że firma Retro wykona swoją robotę dobrze i solidnie, ale czy nowa gra z Samus Aran w pełni zaspokoi apetyty fanów?
19 września 2004
Zapowiada się sequel z wielowątkową, głębszą niż w pierwszej części fabułą, dzięki czemu „Metroid Prime 2: Echoes” nie będzie zwykłą strzelaniną FPP, lecz grą akcji z elementami przygodowymi.
Cykl Metroid Prime, na którego składają się już trzy wysokiej klasy strzelaniny FPP to zdecydowanie jedna z najlepszych serii dostępnych na konsolach Nintendo GameCube i Wii (nie licząc FPS-a i pinballa na przenośne NDS). Tym bardziej cieszy informacja, że Nintendo podjęło decyzję o rychłym wprowadzeniu na rynek trylogii Metroid Prime.
gry
Piotr Doroń
24 maja 2009 10:59
Todd Keller, Mark Pacini i Jack Matthews już jakiś czas temu postanowili wziąć sprawy w swoje ręce. Wcześniej nie byliśmy jednak pewni co szykują. Dziś otrzymaliśmy odpowiedź – wymieniona trójka postanowiła założyć własną firmę. Kim w ogóle są ci panowie? To byli pracownicy Retro Studios, producenta, który zajmował się serią Metroid Prime wydawaną na kolejne konsole Nintendo.
gry
Szymon Liebert
16 września 2008 12:07
Jak podaje serwis Shacknews, kilku kluczowych pracowników opuściło firmę Retro Studios, wielu graczom znaną głownie z serii gier Metroid Prime.
gry
Przemysław Zamęcki
24 kwietnia 2008 13:11
Wraz z wydaniem trzeciej odsłony cyklu Metroid Prime, kilkuletnia przygoda amerykańskiej firmy Retro Studios z tą serią została zakończona. Zlokalizowane w Teksasie studio ma zamiar odpocząć od przygód nieustraszonej łowczyni nagród, Samus Aran.
gry
Krystian Smoszna
31 sierpnia 2007 09:59
Nintendo potwierdziło, że Metroid Prime 3: Corruption będzie tytułem startowym względem konsoli Wii. Oznacza to, że trafi na półki sklepowe w tym samym dniu, w którym swą premierę będzie miał najnowszy stacjonarny sprzęt japońskiego giganta.
gry
Piotr Doroń
12 maja 2006 08:49
Choć o strzelance Metroid Prime 3 wciąż nie wiadomo zbyt wiele, możliwe, iż wkrótce ten stan rzeczy ulegnie zmianie. Serwis IGN podał bowiem do wiadomości, że na zbliżających się targach Electronic Entertainment Expo dane nam będzie podziwiać grywalną wersję wspomnianego FPS-a.
gry
Marek Grochowski
18 kwietnia 2006 15:05
Na początku roku 2005 firma Nintendo zamieściła w sieci listę gier, które miały być zaprezentowane na targach E3 (Electronic Entertainment Expo) w Los Angeles (odbyły się w maju tego roku). Miały być, lecz, jak to często bywa w takich przypadkach, część nie została przedstawiona. Jedną z pozycji wymienionych na liście był Metroid Dread.
gry
Piotr Doroń
21 listopada 2005 17:25
Wczoraj na łamach strony Luminoth Temple ukazał się wywiad z przedstawicielem firmy Retro Studios, w którym zostały ujawnione pierwsze szczegóły na temat najnowszej odsłony z serii gier akcji FPS noszącej tytuł Metroid Prime 3.
gry
Karolina Talaga
9 sierpnia 2005 12:27
Jak podaje serwis SFGate.com, w zastraszającym tempie przybywa zwolenników multimedialnej rozrywki; rynek gier komputerowych jest obecnie tak ożywiony, iż wytwarza większe dochody niż przemysł Hollywood.
pozostałe
Daniel Sodkiewicz
20 grudnia 2004 13:02
Wczoraj najnowsza gra akcji studia programistycznego Retro, Metroid Prime 2: Echoes trafiła do sklepów na terenie Stanów Zjednoczonych. Pierwsze osiem serwisów branżowych za Wielkiej Wody oceniło tę pozycję bardzo wysoko – średnia ocena 93% (w 100% skali) mówi sama za siebie.
gry
Włodarczak Adam
16 listopada 2004 13:10
Wymagania sprzętowe gry Metroid Prime 2: Echoes:
GameCube
Wspiera:
karta pamięci
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 178 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Maciej Kurowiak
Recenzent GRYOnline.pl
2005.02.11
Oczekiwania wobec kolejnego Metroida były co najmniej duże. Od początku było wiadomo, że firma Retro wykona swoją robotę dobrze i solidnie, ale czy nowa gra z Samus Aran w pełni zaspokoi apetyty fanów?