Data wydania: 14 stycznia 2012
Społecznościowa strategia ekonomiczna, w której wcielamy się w rolę burmistrza wirtualnego miasteczka, a naszym celem jest uczynienie zeń tytułowej metropolii. Podczas zabawy wznosimy budynki mieszkalne, produkcyjne, obiekty użyteczności publicznej i dekoracje, dbając o zadowolenie mieszkańców oraz stały wpływ do miejskiej kasy.
Gracze
Megapolis to dostępna na platformie WWW, AND itd. społecznościowa strategia ekonomiczna z gatunku city builderów. Gra jest debiutancką produkcją rosyjskiego studia Social Quantum i stworzona została z myślą o najpopularniejszych urządzeniach mobilnych oraz serwisach społecznościowych.
Ogólne założenia rozgrywki w Megapolis nie odbiegają od większości produkcji z gatunku społecznościowych city builderów, reprezentowanego m.in. przez takie produkcje, jak CityVille studia Zynga czy MyCountry firmy Game Insight. Podczas zabawy wcielamy się więc w rolę burmistrza wirtualnego miasta, a naszym zadaniem jest doprowadzenie do jego rozkwitu i przekształcenie w prawdziwą, tętniącą życiem metropolię. Zabawę rozpoczynamy tradycyjnie od momentu, w którym nasze włości składają się zaledwie z kilku budynków mieszkalnych oraz usługowych. Od nas i naszych decyzji zależy zaś, jak chętnie do miasta sprowadzać się będą nowi mieszkańcy i czy ich praca pozwoli nam zrównoważyć miejski budżet.
W Megapolis do dyspozycji mamy kilka rodzajów budynków, połączonych ze sobą prostą siatką zależności, a do osiągnięcia sukcesu wymagane jest zachowanie odpowiednich proporcji pomiędzy poszczególnymi elementami infrastruktury, w taki sposób, aby spełnić oczekiwania wszystkich grup obywateli. Podstawę stanowią oczywiście budynki mieszkalne, które wpływają na liczbę mieszkańców i pozwalają regularnie zasilać budżet dochodami z podatków. Kolejna grupa to budynki produkcyjne, w których zawieramy rozmaite kontrakty, również zasilające miejską kasę. Całość uzupełniają obiekty użyteczności publicznej oraz dekoracje, których obecność jest niezbędna dla tego, by wszyscy obywatele byli zadowoleni. W grze nie zapomniano również o takich elementach, jak konieczność zaopatrzenia miasta w odpowiednie zasoby wody i energii elektrycznej czy stworzenie sprawnie funkcjonującej sieci komunikacyjnej. Przez kolejne etapy rozgrywki prowadzi nas typowy system zadań, których wykonywanie skutkuje zdobywaniem doświadczenia i stopniowym awansem gracza na wyższe poziomy. Te zaś odblokowują dostęp do kolejnych budynków i szeregu nowych możliwości.
Zgodnie z regułami gatunku, Megapolis przeznaczony jest do zabawy dla jednego gracza, jednak nacisk, jaki położono na opcje społecznościowe, wymusza nawiązywanie licznych kontaktów ze znajomymi oraz innymi graczami. Element ten pozwala jednak w sposób znaczący ułatwić sobie rozgrywkę (np. poprzez obdarowywanie się nawzajem przydatnymi prezentami) i częściowo obejść typowe ograniczenia modelu free-to-play.
Pod względem technicznym, wydany na platformie WWW, AND itd. Megapolis odznacza się dość typową dla większości city builderów prostą, lecz przyjemną dla oka oprawą graficzną, budzącą nieodparte skojarzenia z klasykami gatunku pokroju serii SimCity. Produkcja rozprowadzana jest w popularnym modelu free-to-play, w którym – w przeciwieństwie np. do CityVille – zrezygnowano z paska energii, a jedynym elementem ograniczającym nasze dokonania jest czas potrzebny na budowę czy realizację jakiegoś kontraktu. W grze występują dwa rodzaje waluty: tradycyjna, z której finansujemy wszystkie podejmowane działania, oraz premium. Ta pozwala nam znacząco ułatwić i przyspieszyć rozgrywkę, ale zdobyć ją w trakcie gry jest niezwykle trudno, co zmusza niecierpliwych graczy do sięgania do portfela i korzystania z systemu mikropłatności.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
Android 12 lipca 2012
Windows Phone 20 kwietnia 2015
PC Windows 1 grudnia 2012
Apple iOS 14 stycznia 2012
Producent: Social Quantum
Wydawca: Social Quantum
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Megapolis:
Android
Dodatkowe informacje:
Wymagane połączenie z Internetem.
Apple iOS
Dodatkowe informacje:
Wymagane połączenie z Internetem.
Windows Phone
Dodatkowe informacje:
Wymagane połączenie z Internetem.
Średnie Oceny:
Średnia z 49 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
LordDragonMPF Centurion
To jak dla mnie jest lepsze od SimCity, tu przynajmniej nie muszę stawiać ulic do każdego domu (miasto może być bez ulic, albo ustawie je wzdłuż granic planszy miasta). Elektrownie i wodociągi to mogę postawić na planszach innych miast - plansza ustawiona pod jakieś miasto i stawiam tam tylko elektrownie.
Oczywiście prezenty (materiały budowlane) to tylko głównie od sąsiadów z gry (ich nie trzeba zapraszać do znajomych na FB by móc z nimi grać, jak to mają w zwyczaju inne gry).
Dodatkowo od jakiegoś czasu twórcy dodali reklamy (przyspieszyły mi nieco rozgrywki):
Jedna reklama daje co parę godzin megabuksa (reklamę odpala się ręcznie klikając w chmurkę z dolarem)
Druga reklama to 3 materiały budowlane wybrane przez gracza (klika się w obiekt, który się buduje i ikonkę "play" przy danym materiale budowlanym).