Data wydania: 17 kwietnia 2025
Mandragora to RPG akcji w formie platformówki 2,5D. Gracz wybiera jedną z kilku klas postaci i wyrusza eksplorować ponurą krainę fantasy. Podczas zabawy wykonujemy zadania, unikamy pułapek, rozwijamy bohatera i toczymy zręcznościowe walki z wrogami.
Gracze
OpenCritic
Mandragora to gra stanowiąca hybrydę RPG akcji oraz platformówki. Produkcję opracował zespół Primal Game Studio, czyli autorzy MOBA Supernova.
Gra przenosi nas do ponurej krainy fantasy, która powoli jest pożerana przez siły Entropii. W tym uniwersum ludzkość pogodziła się ze swoim losem i nie próbuje uratować świata. Ocaleli chowają się za murami twierdz, podporządkowani przesądom narzuconym przez swoich władców.
Postać gracza jest jednym z niewielu mieszkańców krainy, który postanawia zawalczyć o jej przyszłość i spróbuje odbić ją z rąk Entropii.
Mandragora to RPG akcji, w którym lokacje zostały zaprojektowane jak w platformówkach 2.5D. Grafika jest więc wykonana w 3D, ale eksploracja odbywa się w dwóch wymiarach. Podczas zabawy zwiedzamy krainę, wypełniamy zadania unikamy pułapek oraz walczymy z potworami. Co pewien czas natykamy się na wyrwy w rzeczywistości, które pozwalają nam przedostać się alternatywnej, bardziej niebezpiecznej wersji rzeczywistości, opanowanej przez Entropię.
System walki jest mocno zręcznościowy, ale kluczową rolę w potyczkach odgrywają również zdolności bohatera. Jak na RPG-a przystało, wraz z postępami w rozgrywce nasza postać zyskuje punkty doświadczenia, które wykorzystujemy do rozwoju jej umiejętności. Gra pozwala wybrać jedną z kilku klas i każda z nich posiada unikalne drzewko zdolności do odblokowania.
Podczas eksploracji map gracz kontroluje tylko głównego bohatera. Może jednak werbować napotkanych rzemieślników i innych specjalistów do swojej karawany przemierzającej świat. Ci towarzysze pomagają nam tworzyć nowe eliksiry, przedmioty, pancerze oraz bronie, wykorzystując surowce, które zgromadzimy podczas przygód.
Mandragora nie oferuje multiplayera, pozwalając wyłącznie na samotną zabawę. Po przejściu kampanii odblokowany zostaje tryb Nowa Gra+, pozwalający przejść ją ponownie, bez zresetowania rozwoju postaci oraz z odpowiednio zwiększonym poziomem trudności. W ten sposób możemy wielokrotnie powtarzać kampanię, za każdym razem otrzymując coraz bardziej wymagające wyzwania.
Gra oferuje atrakcyjną oprawę graficzną, wykonaną w pełnym 3D. Zabawie towarzyszy muzyka, którą skomponował Christos Antoniou, należący do metalowego zespołu Septicflesh oraz operowej orkiestry Chaostar.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 17 kwietnia 2025
PlayStation 5 17 kwietnia 2025
Nintendo Switch 4 września 2025
Xbox Series X/S 17 kwietnia 2025
Producent: Primal Game Studio
Wydawca: Knights Peak
Gry podobne:
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Mandragora: Whispers of the Witch Tree, Chasmal Fear, Bionic Bay, Lost Skies, Repose oraz wersja 1.0 polskiego Forever Skies .
gry
Adrian Werner
14 kwietnia 2025 10:12
Zabójcza mieszanka soulslike’a i metroidvanii, Mandragora: Whispers of the Witch Tree, jest już dostępna do ogrania w wersji demo. Ten mroczny RPG akcji, przy którym maczał palce scenarzysta kultowego Vampire: The Masquerade – Bloodlines, zadebiutuje już w kwietniu.
gry
Michał Harat
28 marca 2025 18:58
Pokaz Future Games Show przyniósł zwiastuny wielu produkcji. Poniżej przedstawiamy naszym zdaniem najciekawsze z nich.
gry
Marcin Bukowski
9 czerwca 2024 09:01
Popularne pliki do pobrania do gry Mandragora: Whispers of the Witch Tree.
Wymagania sprzętowe gry Mandragora: Whispers of the Witch Tree:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-6500 / AMD Ryzen 5 1400, 8 GB RAM, karta graficzna 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 480, Windows 10/11 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-7600K / AMD Ryzen 5 3600X, 16 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce RTX 2070 / Radeon RX 6600 XT, Windows 10/11 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 25 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
pawel 222
Gracz
2025.04.19
Dla mnie gra idealna :) walki z bossami ciekawe . Dużo mini bossów bardzo dobry system walki . Spora ilość przeciwników .
Ocena OpenCritic
67% rekomendacji (39)
Gamepressure
Giancarlo Saldana
CGMagazine
Philip Watson
Gameffine
Subhasish Das
Cinelinx
Becky O'Brien
COGconnected
Mark Steighner
fakk3 Konsul
Zaliczona. Nie ukrywam, że mocno mnie wciągnęła. Grałem kilka dni po kilka godzin więc możliwe, że te 30-40h nabiłem. Walki są wymagające. Elementy platformowe średnio dopracowane. System rozwoju postaci bardzo złożony i wydaje mi się, że niepotrzebnie. Gra nie oferuje aż tak dużo by gracz potrzebował dziesiątki współczynników. Wspomnieć trzeba, że twórcy trochę okłamali kupujących i pisali o trybie game+, a okazało się, że na razie go w grze nie ma. Świat jest pełen sekretów i skarbów do odkrycia, a mapa całkiem spora. Moja postać na końcu gry miała 80 poziom. Nie używałem magii i pakowałem tylko w siłę i obronę zwykłego rycrza. Tak czy inaczej. To solidna produkcja na wiele godzin. Jak ktoś lubi metroidvanie z wymagającą walką to warto. Miło, że gra została wydana po polsku. Jakby ktoś chciał zagrać w podobną grę i bardziej mroczniejszą to polecam Vigil: The Longest Night.
lis22 Generał
Moim zdaniem, gra ma sporą wadę.
Od początku gram magiem ognia, po osiągnięciu 25 poziomu można dobrać drugą klasę, gra nawet o tym nie informuje, problem w tym, że wybierając drugą magiczną klasę, np. magię żywiołów nie można się pomiędzy nimi przełączać w locie bo można na raz mieć tylko jeden relikt, w moim przypadku, relikt ognia, więc jeśli chcę zmienić klasę to nie tylko muszę zmienić relikt ale usunąć też wszystkie przypisane umiejętności i dodać nowe z drugiej klasy a myślałem, że po to są dwa zestawy ... Gdybym to wiedział wcześniej to wybrałbym klasę wojownika jako drugą bo ona nie ma reliktu.
Vieri1989 Pretorianin
Nakręciłem się na Mandragorę trochę po zachwytach Ryslawa, miałem lekkiego kaca po świetnym Prince of Persia i starutkim ale nadal świetnym Metroidzie samus returns na 3DS, więc będąc w ciągu Metroidvaniowym zakupiłem Mandragorę od razu na premierę i powiem szczerze, że mam mieszane odczucia, gra jest napewno wybitna jeżeli chodzi o klimat, grafikę, styl graficzny. Niestety pod każdym innym jest o klasę niżej jeżeli nie gorzej od wybitnych metroidwanii jak wyżej wymieniony PoP czy Metroid. Jestem przy ostatnim Bossie i to co tu się dzieje to jakaś masakra, najgorsze i najtańsze zagrywki z Soulslikow jakie można sobie wyobrazić aby wydłużyć sztucznie czas gry. Mega irytujący koleś, który praktycznie każdym atakiem zbija z pół paska życia i oczywiście spamuje atakami jak szalony, walka która wymaga bardzo dobrego unikania ataków i korzystania z tych wszystkich umiejętności a postać rusza się jak wóz z węglem i nie ma tu mowy o lekkości i responsywnosci postaci jak z popa, dodam że gram lekkim buildem z obciążeniem około 50 procent więc nawet nie chce wiedzieć jak jest przy większym obciążeniu. Oczywiście ognisko specjalnie daleko i wymaga jazdy winda, włażenia po drabinach żeby dostać się do bossa, serio ? Zajmuje to może z 30 sekund ale jest mega irytujące. Akurat w kwestii ognisk to jest norma i poza paroma wyjątkami kluczowe walki są oddalone od ogniska, tylko po to żeby wydłużyć grę a przy okazji wkurzyć gracza. Ostatni etap przed ostatnim bossem to zalew najtańszych zagrywek żeby zatrzymać gracza, narzygane pełno przeciwników najbardziej irytujących i pełen przegląd i recykling mini bossów których trzeba pokonać żeby pójść dalej, brakowało chyba tylko tego szczura wielkiego, który się pojawił chyba kilkanaście razy przez całą grę. Gra faktycznie oczarowuje oprawa i klimatem ale dobrze by jej zrobiło jeżeli by ją trochę skondensowali i skrócili.
Aha no i próbowałem grać mieczem i tarcza żeby sobie parować ale niestety nie ma to najmniejszego sensu, chyba, że chcecie sobie wydłużyć walki z bossami jeszcze bardziej, o ile przy szeregowych przeciwnikach coś tam się da parować i przeciwnicy mają ataki które można sparować tak bossowie mają niewiele takich ataków i większość z nich wymaga rolkowania lub skoku, kucniecia więc kończy się to tym że biegamy z tą tarcza bez sensu i nic kompletnie nie daje obniżając tylko obrażenia, które zadajemy. Wytrzymałem tak chyba jakoś do połowy gry i potem zmieniłem na miecz dwuręczny.
majkol3d Legionista
Ogólnie nie jestem fanem gier typu side-scroll, ale fakt, że ta gra ma swoją głębię i walka nie jest "papierowa", to postanowiłem wypróbować ten souls-like. Choć gra nie jest jakoś bardzo wymagająca, to wciąga jej eksplorowanie. Wady to irytujące miejscami etapy platformowe, oraz dziwny balans jeśli chodzi o craftowanie (trzeba dużo farmić, żeby odblokować kolejny poziom sklepu). System drzewek umiejętności nie przypadł mi do gustu. Nie chciało mi się kombinować i skupiłem się na wojowniku i tylko odblokowałem możliwość korzystania z ognistych umiejętności. Dodam też że podwójny skok powinien być wcześniej dostępny. W swojej klasie to solidna pozycja, ale na tle innych nowości w tym roku, to przeciętna gra.
Admin Senator
Mandragora: Whispers of the Witch Tree - recenzje graczy