Wyszukiwarka gier
Kvark

Kvark

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 3 października 2024

Akcji, FPP, Zimna wojna, FPS, Indie, Strzelanki, Lata 80., Boomer shooter, Singleplayer

Pierwszoosobowa strzelanka w stylistyce z lat 90. XX wieku (boomer shooter). W grze Kvark trafiamy do podziemnego kompleksu zajmującego się wydobyciem uranu w komunistycznej Czechosłowacji, by bronić go przed napromieniowanymi wrogami.

8.6

Steam

OCEŃ
Oceny

Platformy:

Nintendo Switch

Nintendo Switch 15 maja 2025Angielskie napisy

PC Windows

PC Windows 3 października 2024Polskie napisy

PlayStation 4

PlayStation 4 15 maja 2025Polskie napisy

PlayStation 5

PlayStation 5 15 maja 2025Polskie napisy

Xbox One

Xbox One 15 maja 2025Polskie napisy

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S 15 maja 2025Polskie napisy

Wczesny dostęp:2 czerwca 2023

Producent: Perun Creative / Latest Past (PC) / Latest Past (PS4) / Latest Past (XONE) / Latest Past (Switch) / Latest Past (PS5) / Latest Past (XSX)

Wydawca: Perun Creative

Kvark to strzelanka retro, której akcję osadzono w podziemnym kompleksie górniczo-wydobywczym znajdującym się na terenach fikcyjnej wersji Czechosłowacji z lat 80. XX wieku. Tytuł został opracowany przez Latest Past we współpracy ze studiem Perun Creative, dla którego jest to drugi tytuł po Hobo: Tough Life.

Fabuła

Tytułowy Kvark to kompleks, do którego trafiamy w odpowiedzi na ogłoszenie o pracę jako osoba odpowiedzialna za całodobowe bezpieczeństwo placówki. Wbrew zapewnieniom pracodawcy o wysokim standardzie zabezpieczeń, sytuacja na miejscu jest koszmarna. Całość jest zaniedbana i sprawia wrażenie, jakby miała się rozsypać na naszych oczach. Dodatkowo na każdym kroku czekają na nas napromieniowani przeciwnicy, chcący nas zgładzić.

Czytaj więcej

Publicystyka

Wiadomości

Oldskulowa strzelanka przypomina zaginioną odsłonę Half-Life osadzoną w Czechosłowacji rodem z lat 80. Na premierę Kvark otrzymał polską wersję językową

Oldskulowa strzelanka przypomina zaginioną odsłonę Half-Life osadzoną w Czechosłowacji rodem z lat 80. Na premierę Kvark otrzymał polską wersję językową

Na Steamie zadebiutowała gra Kvark, czyli oldskulowy FPS klimatem przywodzący na myśl Half-Life’a. Wraz z wydaniem pełnej wersji tytuł otrzymał sporo nowej zawartości, w tym polską lokalizację.

gry

Marcin Bukowski

6 października 2024 13:01

Oldskulowa strzelanka przypomina zaginioną odsłonę Half-Life osadzoną w Czechosłowacji rodem z lat 80. Na premierę Kvark otrzymał polską wersję językową

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Kvark:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Quad Core 2.4 Ghz, 4 GB RAM, karta grafiki Intel HD 530, 4 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 / AMD Ryzen 5, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660, 4 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.6

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 305 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.5
Drenz
PC

Drenz

Ekspert

2024.10.15

Przyjemny FPS, który wiele osób przyrówna do Half-Life, bo są wspólne elementy, ale dzieło czeskich programistów stara się mieć swoją tożsamość. Znajdziemy wiele odniesień do komunizmu a same notatki śmieszno-gorzko komentują „życie” "pracowników" kompleksu badawczego. Niby są zabawne, ale wiemy doskonale (dotyczy to głównie graczy z krajów, które były pod wpływem ZSRR), że miało to odzwierciedlenie w tej dawnej, ponurej rzeczywistości. Gra to trzy rozdziały, które kończą się bossami. Pierwszy toczy się w różnych podziemnych miejscach jak więzienie, kanały, czy torowa kolejka. W drugim sięgamy wręcz dna kompleksu (kopalnia) a także zwiedzamy biura i betonowe konstrukcje a w trzecim walczymy na powierzchni. W tych miejscach przyjdzie się nam zmierzyć z mutantami, robotami i pracownikami konglomeratu. Dużego zróżnicowania nie ma, ale to może i dobrze. Również miejscówki wyglądają podobnie, jeśli chodzi o korytarze czy pomieszczenia (szczególnie w rozdziale pierwszym – dalej jest już pod tym kątem lepiej). W sumie rozmieszczenie korytarzy nie ma za bardzo sensu – są, bo są. W końcu to gra, w której skupiamy się na rozwalaniu wrogów i ewentualnym odnajdywaniu sekretów. Nie nazwałbym też tej gry boomer shooterem. Nie jest aż tak dynamiczny, bohater wysoko nie wyskoczy a upadek nawet z niewielkiej wysokości to utrata wielu punktów życia albo śmierć. Przy takim Johnnym z Turbo Overkill bohater wręcz człapie. Można grać bardzo spokojnie, powoli przechodząc grę – dla mnie to i tak plus. Do naszej dyspozycji oddano 10 rodzajów broni i każda się przydaje, bo np. kałach ma dość ograniczone maksimum amunicji, pozostałe bronie niewiele lepiej, więc często zmieniamy wyposażenie w rękach, co też dobrze rozwiązano. Sama gra jest łatwa (na poziomie normalnym), amunicji i apteczek nigdy nie brakuje a w rozdziale trzecim jest ich nawet zdecydowanie za dużo a wrogowie nie są jacyś upierdliwi (poza dronami i strzelcami w żółtych kombinezonach, którzy mają dobrego cela).Technicznie gra nieco pozostawia do życzenia. Miejscówki nie są jakieś rozbudowane, gra nie jest jakaś dynamiczna, ale często pojawiał się lag i drobne ścinki podczas większej akcji na ekranie. Graficznie nie ma wodotrysków, ale karta i procesor już po kilku chwilach głośniej chodziły. Do tego gra kilka razy wysypała się do ekranu, w tym dwa razy z komunikatem o błędzie krytycznym. A z racji, że zapis gry jest w określonych miejscach (i tylko raz), to podczas takiego błędu powtarzamy dany etap. Z innych błędów zauważyłem, że wrogowie strzelali przez ściany i popsute są osiągnięcia na Steam – część się w ogóle nie aktywowała po spełnieniu warunku a te od postępu resetowały się po wyjściu z gry. Minusem może też być monotonne lokacje w pierwszym rozdziale. Ale dobrze się bawiłem, strzelanie było przyjemne, notatki czytałem z ciekawością (jest język polski). Po prostu, to dobry FPS.

Ocena STEAM

8.6

Bardzo pozytywne (305)

[title]

Główne zalety gry

  • Atmosfera i sceneria: Gra skutecznie oddaje unikalną atmosferę przypominającą lata 80. w Czechach, łącząc horror, humor i narrację środowiskową.
  • Projekt poziomów: Użytkownicy chwalą dobrze zaprojektowane poziomy, które obejmują różnorodne środowiska i sekretnych obszarów do odkrycia. Tempo i układ są angażujące, a niektóre poziomy oferują interesujące zagadki.
  • Grafika: Gra charakteryzuje się atrakcyjną grafiką, która łączy retro estetykę z nowoczesnym oświetleniem, co przyczynia się do jej ogólnego uroku.
  • Różnorodność broni: Istnieje przyzwoity wybór broni, a system perków dla ulepszeń postaci dodaje głębi rozgrywce.
  • Przystępna cena: Wiele osób uważa, że gra jest w rozsądnej cenie w stosunku do oferowanego doświadczenia.
  • Nostalgiczne odczucie: Gra została pozytywnie porównana do klasycznych tytułów FPS, takich jak Half-Life, co przyciąga fanów tego gatunku.

Główne wady gry

  • Brak różnorodności wrogów: Wiele recenzji wspomina, że gra cierpi z powodu ograniczonego zestawu wrogów, co może prowadzić do powtarzalnych doświadczeń w walce.
  • Rozczarowujące walki z bossami: Użytkownicy wyrażają niezadowolenie z potyczek z bossami, opisując je jako zbyt łatwe i pozbawione wyzwania.
  • Problemy z mechaniką strzelania: Niektórzy gracze uważają, że mechanika strzelania jest niezadowalająca, wskazując na problemy z odczuciem broni, celnością i skutecznością, szczególnie w przypadku niektórych broni, takich jak minigun i pistolet.
  • Problemy z AI: AI wrogów często opisywane jest jako podstawowe i przewidywalne, co obniża ogólne wyzwanie gry.
  • System punktów kontrolnych: Poleganie na systemie zapisu w punktach kontrolnych zamiast ręcznych zapisów może prowadzić do frustracji, szczególnie po trudnych sekcjach.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Więcej typów wrogów: Użytkownicy pragną większej różnorodności wrogów, aby wzbogacić dynamikę walki i utrzymać świeżość rozgrywki.
  • Ulepszone mechaniki bossów: Wzywa się do bardziej angażujących i wymagających walk z bossami, które wymagają strategii, a nie tylko prostego zadawania obrażeń.
  • Lepsze mechaniki broni: Wiele recenzji sugeruje potrzebę poprawy mechaniki broni, w tym lepszego feedbacku i zbalansowania skuteczności broni.
  • Udoskonalone AI: Bardziej zaawansowane AI wrogów, które oferuje zróżnicowane taktyki i interakcje, poprawiłoby doświadczenie z gry.
  • Dodatkowa głębia rozgrywki: Niektórzy gracze uważają, że gra mogłaby skorzystać na głębszych mechanikach rozgrywki, takich jak bardziej znaczące perki i rozbudowane drzewko umiejętności.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, Kvark postrzegana jest jako zabawny, nostalgiczny FPS, który ma potencjał, ale wymaga dalszego dopracowania mechaniki rozgrywki i projektowania wrogów, aby w pełni zrealizować swoją wizję.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl