
Data wydania: Anulowana
Przygodowa gra akcji stworzona przez zespół WideScreen Games, czyli autorów gry Frank Herbert's Dune. Jako młody szaman Iru musimy pomóc zdjąć klątwę z mieszkańców polarnej wioski. W realizacji tego celu pomocny jest szeroki wybór uzbrojenia i mocy magicznych. Zabawę uatrakcyjniają pojawiające się regularnie ciekawe łamigłówki.
Gra z gatunku action/adventure, znana wcześniej pod nazwą White Fear i przeznaczona raczej dla młodszych użytkowników komputera. Gracz wciela się tutaj w postać młodego szamana o imieniu Iru, który musi pomóc mieszkańcom pewnej polarnej wioski. Potężna wiedźma Sukko nie tylko zniszczyła ich domy i zasiedliła okolice swoimi sługami, ale też rzuciła na nich samych straszną klątwę: zamieniła ich w bryły lodu. Ludzie nie mogą nic zrobić, a ich jedyną nadzieją jest młody szaman.
Iru zabiera więc swój harpun i rusza na pomoc, ale sam wiele nie zdziała. Dlatego też pojawiają się cztery duchy, które nie tylko chronią naszego bohatera, ale również uczą go, w jaki sposób może posługiwać się swoimi magicznymi zdolnościami. Magia to jednak nie wszystko, więc Iru w drodze do wiedźmy musi zbierać różne rodzaje broni i przy ich pomocy radzić sobie ze stającymi mu na drodze przeciwnikami. Podróż nie jest krótka i łatwa, bowiem nasz bohater zwiedza wiele lokacji – m.in. tundrę, pola lodowa i wulkany – a ponadto musi radzić sobie z atakującymi go wrogami: trollami, goblinami i wieloma innymi potworami (łącznie 21 rodzajów przeciwników). W trakcie swojej wędrówki Iru rozwija się, a dzięki znalezionym po drodze magicznym przedmiotom dodatkowo zwiększa swoje umiejętności.
Autorzy przygotowali dla graczy trzy tryby rozgrywki: pierwszy jest normalny (po trosze magia i walka), drugi nastawiony na magię, a trzeci skupia się na czystej fizycznej walce. Dzięki temu można ukończyć grę trzy razy, a za każdym podejściem zabawa wygląda nieco inaczej. Gra posiada bardzo dobrą oprawę audiowizualną, naszego bohatera obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Mimo ładnego wyglądu i obecności wielu różnych efektów specjalnych, Inuits nie posiada ogromnych wymagań sprzętowych - poprawnie działa już na P3 500 i karcie graficznej TNT2.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Widescreen Games
Wydawca: Microids/Anuman Interactive
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Francuska firma WideScreen Games znana była do tej pory jedynie z gry Frank Herbert’s Dune, toteż nie ma jeszcze na swoim koncie jakichś wielkich osiągnięć. Być może zmieni się to, gdy na półki sklepowe powędrują jej dwa najnowsze tytuły: Airborne Troops oraz Inuits. Niedawno ujawniono więcej szczegółów na temat tej drugiej produkcji.
gry
Szymon Krzakowski
30 listopada 2003 13:11
Wymagania sprzętowe gry Inuits:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 650MHz, 128MB RAM, 16MB akcelerator 3D.