Wyszukiwarka gier
In Other Waters

In Other Waters

PCNintendo
po premierze

Data wydania: 3 kwietnia 2020

Przygodowe, Science fiction, Elementy logiczne, 2D, Eksperymentalne/artystyczne, Singleplayer

In Other Waters to oryginalna gra przygodowa, w której wcielamy się w sztuczną inteligencję, pomagającą pewnej kobiecie w badaniu nieznanej i potencjalnie niebezpiecznej planety. Tytuł został opracowany przez niezależne studio Jump Over The Age.

5.6

Gracze

OCEŃ
Oceny

In Other Waters to gra przygodowa z wyraźnie zarysowanymi elementami logicznymi. W produkcji tej wcielamy się w sztuczną inteligencję, która stara się bezpiecznie przeprowadzić pewną panią naukowiec przez nieznaną jej – i potencjalnie groźną – planetę. Za opracowanie tego tytułu odpowiada studio Jump Over The Age i jest to jego debiutancki projekt. Wydawcą jest firma Fellow Traveller (znana m.in. z Neo Cab czy Genesis Noir)

Fabuła

Xenobiolożka Ellery Vas odpowiada na sygnał wysłany przez jej przyjaciółkę – Minae Nomura – i przybywa na planetę Gliese 677Cc. Na miejscu zastaje jednak jedynie opuszczoną bazę oraz dziwną, uszkodzoną sztuczną inteligencję. Kobieta wyrusza w podróż, starając się odkryć sekrety nieznanego miejsca oraz znaleźć źródło sygnału. Scenariusz porusza tematy związane z naturą życia, człowieczeństwa, a także sztucznej inteligencji.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

Nintendo Switch

Nintendo SwitchAngielskie napisy i dialogi

Ograniczenia wiekowe: 12+

Publicystyka

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry In Other Waters:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 700 MB HDD, Windows 7 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

5.6

Ocena Graczy

Średnia z 12 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
ArtystaPisarz
PC

ArtystaPisarz

Ekspert

2023.05.11

"In Other Waters" to taka "Subnautica" dla biedaków. I w jednej, i w drugiej grze eksplorujemy zjawiskową oceaniczną planetę pełną interesująco zaprojektowanego podwodnego życia. Tylko że podczas gdy w "Subnautice" czynimy to w grze surviwalowej w pełnym środowisku 3D, w "In Other Waters" mamy do dyspozycji znacznie bardziej oszczędną w środkach grafikę dwuwymiarową przeplataną znaczną ilością tekstu. To trochę taka metroidvania pozbawiona jakichkolwiek elementów walki i zręcznościowych. Czysta eksploracja minimalistycznie przedstawionej mapy i rozwiązywanie prościutkich zagadek. I podczas gdy same zagadki nie są wcale takie złe, to owo zwiedzanie okolicy jest już... problematyczne. Na początku miałem bardzo duży problem z tym, żeby przyzwyczaić się do szalenie nieintuicyjnego sterowania tej gry, w ramach którego żeby popłynąć do przodu trzeba wcisnąć po kolei aż trzy różne przyciski i obrócić obiema gałkami analogowymi (sterowanie z pada). Chory to pomysł, który do samego końca w zasadzie utrudniał mi czerpanie przyjemności z tej produkcji, podobnie zresztą jak szokująca decyzja, by gracz nie miał w każdym momencie dostępu do mapy świata, w którym musi się poruszać. A szkoda, bo wiele innych elementów udało się tu zrobić dobrze. W samej warstwie wizualnej ta oszczędna w środkach produkcja wymalowana w różnych odcieniach żółci i niebiesko-zielonej barwy potrafi wyglądać naprawdę ładnie, choć oczywiście środowisko gry oddaje jedynie w sposób symboliczny i pozostawia wiele dla wyobraźni gracza. No i sama ekologiczna opowiastka która nas tu wiedzie z miejsca w miejsce też jest przyzwoicie napisana. Nawet jeśli ogólnie jest dosyć wtórna, to jednak zwiera w sobie parę ciekawych elementów, zwłaszcza opisy niektórych z istnień zamieszkujących odwiedzaną przez nas planetę. Te właśnie elementy zatrzymały mnie przy tej grze do napisów końcowych, ale przyznam szczerze, że później już nie chciało mi się dobijać w niej do 100%, nawet pomimo tego, że niewiele mi już do nich zostało.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2020-04-06
03:35

Mgaak Junior

Czy Mądry widział już tę grę ? Przedstawienie świata jako wyedukowany komentarz naukowca jest bardzo przekonywujące i pozwala na tony imersji jeśli ktoś nie boi się ścian tekstu.

Komentarz: Mgaak
2020-04-06
15:59

Wicih Konsul

Wicih

Noooo zapowiada się ciekawie bardzo, lubię takie rzeczy

Komentarz: Wicih
2023-05-11
01:26

ArtystaPisarz Centurion

ArtystaPisarz

"In Other Waters" to taka "Subnautica" dla biedaków. I w jednej, i w drugiej grze eksplorujemy zjawiskową oceaniczną planetę pełną interesująco zaprojektowanego podwodnego życia. Tylko że podczas gdy w "Subnautice" czynimy to w grze surviwalowej w pełnym środowisku 3D, w "In Other Waters" mamy do dyspozycji znacznie bardziej oszczędną w środkach grafikę dwuwymiarową przeplataną znaczną ilością tekstu. To trochę taka metroidvania pozbawiona jakichkolwiek elementów walki i zręcznościowych. Czysta eksploracja minimalistycznie przedstawionej mapy i rozwiązywanie prościutkich zagadek. I podczas gdy same zagadki nie są wcale takie złe, to owo zwiedzanie okolicy jest już... problematyczne. Na początku miałem bardzo duży problem z tym, żeby przyzwyczaić się do szalenie nieintuicyjnego sterowania tej gry, w ramach którego żeby popłynąć do przodu trzeba wcisnąć po kolei aż trzy różne przyciski i obrócić obiema gałkami analogowymi (sterowanie z pada). Chory to pomysł, który do samego końca w zasadzie utrudniał mi czerpanie przyjemności z tej produkcji, podobnie zresztą jak szokująca decyzja, by gracz nie miał w każdym momencie dostępu do mapy świata, w którym musi się poruszać. A szkoda, bo wiele innych elementów udało się tu zrobić dobrze. W samej warstwie wizualnej ta oszczędna w środkach produkcja wymalowana w różnych odcieniach żółci i niebiesko-zielonej barwy potrafi wyglądać naprawdę ładnie, choć oczywiście środowisko gry oddaje jedynie w sposób symboliczny i pozostawia wiele dla wyobraźni gracza. No i sama ekologiczna opowiastka która nas tu wiedzie z miejsca w miejsce też jest przyzwoicie napisana. Nawet jeśli ogólnie jest dosyć wtórna, to jednak zwiera w sobie parę ciekawych elementów, zwłaszcza opisy niektórych z istnień zamieszkujących odwiedzaną przez nas planetę. Te właśnie elementy zatrzymały mnie przy tej grze do napisów końcowych, ale przyznam szczerze, że później już nie chciało mi się dobijać w niej do 100%, nawet pomimo tego, że niewiele mi już do nich zostało.

Komentarz: ArtystaPisarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl