
Data wydania: Anulowana
Pierwszoosobowa strzelanka opracowana z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej. Tytuł w ciekawy sposób łączy elementy zaczerpnięte z polskiej historii i słowiańskiej mitologii z motywami science fiction. W trakcie rozgrywki gracze wcielają się w robota bojowego stawiającego czoła tak zwanym Simargs – agresywnym obcym zdolnym do obrócenia w pył całego życia na Ziemi.
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Carbon Studio
Wydawca: Carbon Studio
Ograniczenia wiekowe: 16+
Hussarion to strzelanka opracowana przez niezależny polski zespół Carbon Studio. Podobnie jak wcześniejsze dzieła tej ekipy, czyli ALICE VR oraz The Wizards, opisywana tutaj produkcja powstała z myślą o platformie PC i zestawach rzeczywistości wirtualnej. Projekt został sfinansowany między innymi ze środków polskiego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Fabuła Hussariona w oryginalny sposób łączy elementy zaczerpnięte z polskiej historii i słowiańskiej mitologii z motywami science fiction. W bliżej nieokreślonej przyszłości Ziemia pada ofiarą najazdu ze strony tak zwanych Simargs – agresywnych Obcych zdolnych do obrócenia w pył całego życia na Błękitnej Planecie. Gracze wcielają się w robota bojowego, którego wygląd jest wzorowany na słynnych husarzach, a ich zadaniem jest stawienie czoła najeźdźcom i neutralizacja zagrożenia, nim będzie na to za późno.
W wydanym na platformie PC Hussarionie akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Rozgrywka nie odbiega znacząco od schematu wypracowanego przez inne FPS-y, toteż w trakcie zabawy przemierzamy zróżnicowane lokacje i stawiamy czoła adwersarzom – kluczem do sukcesu jest współpraca z innymi graczami. Tytuł wymaga do działania gogli rzeczywistości wirtualnej i dedykowanych kontrolerów ruchowych – przy pomocy tych ostatnich celujemy bronią i wchodzimy w interakcję z elementami otoczenia.
Podobnie jak wcześniejsze dzieła zespołu Carbon Studio, Hussarion działa na silniku Unreal Engine, co pozwoliło deweloperom na uzyskanie wysokiej jakości oprawy graficznej. Uwagę zwraca przede wszystkim środowisko dopracowane z dbałością o detale, realistyczne oświetlenie i efekty specjalne towarzyszące starciom z oponentami.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek