Wyszukiwarka gier
House of Necrosis

House of Necrosis

PC
po premierze

Data wydania: 6 października 2025

RPG, Survival horror, Turowe, Zombie, Dungeon crawler, Indie, Singleplayer

Gra RPG w konwencji survival horroru w stylu pierwszych części serii Resident Evil, z elementami dungeon crawlera. W House of Necrosis przemierzamy tytułową rezydencję, tocząc turowe walki z przeciwnikami (na czele z zombie).

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny

Warkus jest niezależnym deweloperem. Jego pierwszy komercyjny projekt to opisywany tutaj House of Necrosis. Mowa o unikalnej hybrydzie gatunkowej, łączącej elementy klasycznego survival horroru z mechaniką charakterystyczną dla produkcji typu dungeon crawler i elementami roguelike’a.

Gameplay

W House of Necrosis akcję oglądamy z lotu ptaka.

Turowa walka i eksploracja

Filar rozgrywki stanowi przemierzanie korytarzy, pomieszczeń i podziemi tytułowej rezydencji. Rozgrywka toczy się tu w trybie turowym, a w jej trakcie eksplorujemy lokacje, walczymy z przeciwnikami oraz rozglądamy się za przydatnym wyposażeniem (na czele z kluczami otwierającymi nam przejścia do nowych obszarów).

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy

Producent: Warkus

Wydawca: Warkus

Ograniczenia wiekowe: 16+

Publicystyka

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry House of Necrosis:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3, 4 GB RAM, karta graficzna OpenGL 3+, 400 MB HDD, Windows 10/11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

9.5

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 416 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Ocena STEAM

9.5

Bardzo pozytywne (416)

[title]

Główne zalety gry

  • Nostalgiczna estetyka: Gra skutecznie oddaje retro klimat horroru z PS1, szczególnie przypominając "Resident Evil" i "Final Fantasy", co dobrze współgra z graczami, którzy cenią grafikę i dźwięk z tej epoki.
  • Wciągające mechaniki rozgrywki: Mechaniki turowe, roguelike są dobrze zrealizowane, pozwalając na strategiczną rozgrywkę, w której gracze muszą starannie zarządzać zasobami. Możliwość podnoszenia poziomu ekwipunku niezależnie od postaci dodaje głębi do rozgrywki.
  • Różnorodność przedmiotów i zaklęć: Gracze cieszą się z różnorodności przedmiotów i zaklęć, które mogą znacząco wpłynąć na rozgrywkę i strategię. Efekty przedmiotów oraz mechaniki ich używania tworzą angażujące interakcje.
  • Wyzwanie, ale sprawiedliwe: Wiele recenzji podkreśla, że wyzwanie w grze jest satysfakcjonujące, a nie frustrujące, z dobrze zaprojektowanymi bossami i mechanikami wrogów, które zachęcają do nauki i adaptacji.
  • Cechy meta-progresji: Gra zawiera trwałe odblokowania, takie jak rozszerzenie ekwipunku i zaklęcia, które dodają poczucie progresji wykraczającej poza pojedyncze rozgrywki, co gracze uznają za satysfakcjonujące.

Główne wady gry

  • Powtarzalne środowiska: Niektórzy gracze zauważyli, że układy lochów mogą stać się monotonne, ponieważ wiele poziomów wydaje się podobnych, co może wpływać na długoterminową przyjemność z gry.
  • Surowe mechaniki śmierci: Utrata całego ekwipunku po śmierci to powszechna skarga, a niektórzy gracze uważają to za zbyt surowe, szczególnie na późniejszych poziomach, gdzie trudność wzrasta.
  • Ograniczona interakcja z postaciami: Kilka recenzji wspomniało o chęci większej interakcji z postaciami lub głębi narracyjnej, ponieważ gra koncentruje się głównie na mechanikach rozgrywki, a nie na fabule.
  • Jakość dźwięku i muzyki: Chociaż projekt dźwięku jest ogólnie chwalony, niektórzy użytkownicy uznali muzykę za nijaką i niezapadającą w pamięć, sugerując, że mogłaby być lepsza.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Osiągnięcia: Wielu graczy wyraziło chęć posiadania osiągnięć Steam, aby zwiększyć regrywalność i dostarczyć dodatkowych celów.
  • Więcej unikalnych projektów pokoi: Sugerowano ręcznie wykonane lub zróżnicowane układy pokoi, aby przełamać monotonię eksploracji lochów.
  • Opcje personalizacji: Gracze chcieliby zobaczyć więcej możliwości personalizacji broni i ekwipunku, podobnie jak w systemach występujących w grach takich jak "Parasite Eve."
  • Ulepszenia jakości życia: Sugerowano automatyczne identyfikowanie przedmiotów po powrocie do bazy, możliwość dzielenia stosów przedmiotów oraz szybsze przejścia między pokojami, aby poprawić ogólne doświadczenie.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, "House of Necrosis" jest dobrze przyjęta za swoją nostalgiczną urok i wciągającą rozgrywkę, chociaż są obszary, w których gracze czują, że można wprowadzić ulepszenia, aby jeszcze bardziej poprawić doświadczenie.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl