Przygotowana przez studio Marvelous Interactive produkcja bazuje na klasycznych rozwiązaniach stosowanych w serii Harvest Moon i dodaje kilka nowości. Głównym elementem jest tytułowy bazar.
Grand Bazaar pozwala wcielić się w rolę nowego gospodarza, który przejmuje farmę po zmarłym poprzedniku. Jednocześnie na barki bohatera spada obowiązek przywrócenia świetności popularnemu stanowisku na miejskim bazarze, którym tak doskonale zarządzał prekursor.
Podobnie jak w wielu innych tytułach z serii Harvest Moon, także i w tej odsłonie na DS-a gracze muszą siać, zbierać plony, walczyć z chwastami, hodować trzodę i brać udział w życiu miasteczka. Ostatni punkt jest dodatkowo rozwinięty, w porównaniu do innych projektów z serii, bo pozwala zarządzać stanowiskiem na miejscowym bazarku. Raz na tydzień gracze muszą pracować na targowisku budując swoją reputację i sprzedając różne dobra przyjezdnym. Ważne jest też odpowiadanie na pytania odwiedzających, które pozwala zyskiwać szacunek. Raz na rok urządzane są festiwale z różnych okazji, które pozwalają wygrywać unikalne przedmioty.
W Grand Bazaar można wchodzić w związki z przedstawicielami płci przeciwnej i zakładać rodzinę. Istnieje także opcja przerabiania oferowanych produktów, na przykład winogron w wino, aby osiągać większe zyski. Tytuł wykorzystuje przy tym możliwości konsoli Nintendo i pozwala intuicyjnie zarządzać plonami na dotykowym ekraniku oraz wpływać na jakość pracy przetwórni, czy młynów poprzez dmuchanie w mikrofon lub rytmiczne pukanie w ekranik.
Autor opisu gry: Norbert Szamota
Platformy:
Nintendo DSAngielskie napisy i dialogi
Producent: Marvelous
Wydawca: Rising Star Games
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń



26GIER
Seria symulacji życia, wzbogaconych o elementy RPG i rozwiązania z gatunku strategii ekonomicznych. Jej korzenie sięgają 1996 roku, kiedy to na konsoli Super Nintendo Entertainment System pojawił się pierwszy Harvest Moon. Gra spotkała się z umiarkowanie ciepłym przyjęciem ze strony graczy i krytyków (średnia jej ocen w serwisie Gamerankings wynosiła nieco ponad 73/100). Niemniej, jej dobra sprzedaż zachęciła autorów do rozwinięcia pomysłu, co z czasem zaowocowało powstaniem całej serii. Na przestrzeni lat kolejne odsłony cyklu trafiły na rozmaite platformy – od konsol stacjonarnych, przez handheldy i urządzenia mobilne, skończywszy na komputerach osobistych.
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o milionie sprzedanych egzemplarzy cyklu Harvest Moon w Europie, zwolnieniach w firmie Disney Interactive, nowej stronie internetowej ArmA III, a także konwersji Another World na iOS. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
8 września 2011 14:04