Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Foxhole (PC)

Foxhole PC

Wieloosobowa strzelanka z perspektywą z lotu ptaka, kładąca duży nacisk na wykonywane przez graczy zadania logistyczne: pozyskiwanie surowców, produkcję i dostarczanie wyposażenia, a nawet stawianie budynków obronnych.

Akcji | I wojna światowa | II wojna światowa | elementy strategiczne | wojenne | sieciowe | multiplayer | MMO

PC Windows
Okładka Foxhole (PC)

producent: Clapfoot

wydawca: Clapfoot

Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

27lipca2017

wczesny dostęp

2021

2021

Steam

Foxhole to wieloosobowa gra wojenna, w której dziesiątki graczy ściśle współpracują, aby pokonać zespół przeciwny. Podstawowe założenia rozgrywki nieco przypominają te z kultowej serii Battlefield – zadaniem graczy jest zdobywanie ważnych lokacji na wielkim polu bitwy. Foxhole wykorzystuje jednak inną perspektywę – znaną z gier strategicznych lub MOBA kamerę z lotu ptaka, a także kładzie duży nacisk na aspekty logistyczne - produkowanie i transport broni, amunicji i paliwa, oraz budowanie pojazdów i fortyfikacji. Gra dzieli część rozwiązań z wydanym w 2015 roku Running with Rifles.

Za stworzenie i wydanie Foxhole odpowiada kanadyjskie studio Clapfoot, na którego koncie znajduje się również m.in. Fortified – hybryda strzelanki trzecioosobowej i gry tower defense. Przed wejściem do etapu Wczesnego Dostępu, gra była przez jakiś czas dostępna w darmowej wersji pre-alfa.

Fabuła

Akcja Foxhole została osadzona w fikcyjnym uniwersum, którego klimat i poziom technologiczny z grubsza przypominają czasy obu wojen światowych. W uniwersum tym toczy się zażarta, trwająca już ponad sto lat wojna pomiędzy dwiema frakcjami: Wardens oraz Colonials. Nie są one bezpośrednimi odpowiednikami żadnej ze stron, które brały udział w historycznych konfliktach.

Mechanika

Foxhole to przeznaczona na platformę PC sieciowa gra wojenna. Wcielamy się tu w jednego z dziesiątek zwykłych żołnierzy i poprzez ścisłą współpracę z towarzyszami broni oraz roztropne korzystanie z dostępnego sprzętu, staramy się przechylić szalę zwycięstwa na korzyść naszej frakcji. Kontrolowanego żołnierza i otaczające go pole bitwy oglądamy z góry, podobnie jak bywa to w grach z gatunku MOBA czy też strategiach czasu rzeczywistego. Oprócz walki, ważnym zadaniem graczy jest wytwarzanie broni, amunicji i innego ekwipunku oraz dostarczanie go do newralgicznych miejsc na froncie. Dostępny arsenał składa się z fikcyjnych modeli broni i pojazdów, luźno opartych na sprzęcie z czasów obu wojen światowych. Na użycie czekają karabiny, strzelby, pistolety maszynowe, granatniki przeciwpancerne, moździerze itp. Na cięższy sprzęt składają się m.in. dwuosobowe CKMy, działa artyleryjskie, pojazdy półgąsienicowe, a także czołgi.

W przeciwieństwie do wielu gier o podobnej tematyce w Foxhole dobra celność i szybkie reakcje wcale nie są gwarantami zwycięstwa. Najbystrzejszy strzelec nie zdziała wiele bez amunicji, a najlepszy czołgista nie przejedzie przez wrogie linie bez paliwa. Aby gracze frontowi mieli czym walczyć, cała masa innych uczestników zabawy musi nieustannie zajmować się zadaniami tyłowymi: wydobyciem surowców, produkcją sprzętu, dowożeniem karabinów i nabojów do miejsc rozprowadzania na froncie, budową automatycznych konstrukcji obronnych, a nawet wyszukiwaniem nieprzyjacielskich dywersantów, którzy z wielką chęcią zakłócą te wszystkie czynności. Zadania graczy tyłowych nie są być może tak ekscytujące jak walka na pierwszej linii frontu, ale bez nich nie ruszy żadna poważna ofensywa, a obrona szybko załamie się pod naporem sił wroga.

Tryby rozgrywki

Foxhole oferuje trzy tryby rozgrywki wieloosobowej: Servers, Campaign i Conquest. Servers to pojedyncza bitwa na wydzielonym odcinku mapy. Campaign jest trybem, w którym wojna toczy się na kilku niepołączonych ze sobą mapach. Gdy jedna frakcja zajmie wszystkie mapy, aktualna kampania kończy się, a zaczyna się nowa. Conquest jest podobny do trybu kampanii, jednak tym razem mapy są połączone przejściami, a postać gracza może dowolnie przemieszczać się pomiędzy polami bitew. Celem rozgrywki pozostaje zajęcie wszystkich obszarów działań wojennych.

Kwestie techniczne

Gra pojawiła się na platformie PC dzięki technologii silnika Unreal Engine 4.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 8.1 / 10 na podstawie 42 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 71,99 PLN (Early Access)

Wymagania wiekowe Foxhole

12+

Wymagania sprzętowe Foxhole

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Dual Core 2.0 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza
  • 2 GB HDD
  • Windows 7