Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Foxhole (PC)
OkładkaFoxhole (PC)

Foxhole PC

Wieloosobowa strzelanka z perspektywą z lotu ptaka, kładąca duży nacisk na wykonywane przez graczy zadania logistyczne: pozyskiwanie surowców, produkcję i dostarczanie wyposażenia, a nawet stawianie budynków obronnych.

Akcji | I wojna światowa | II wojna światowa | elementy strategiczne | wojenne | sieciowe | MMO

Foxhole Premiera PC

wczesny dostęp

27lipca2017

28września2022

Steam

28września2022

producent: Clapfoot|Siege Camp wydawca: Clapfoot|Siege Camp Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Foxhole to wieloosobowa gra wojenna, w której dziesiątki graczy ściśle współpracują, aby pokonać zespół przeciwny. Podstawowe założenia rozgrywki nieco przypominają te z kultowej serii Battlefield – zadaniem graczy jest zdobywanie ważnych lokacji na wielkim polu bitwy. Foxhole wykorzystuje jednak inną perspektywę – znaną z gier strategicznych lub MOBA kamerę z lotu ptaka, a także kładzie duży nacisk na aspekty logistyczne - produkowanie i transport broni, amunicji i paliwa, oraz budowanie pojazdów i fortyfikacji. Gra dzieli część rozwiązań z wydanym w 2015 roku Running with Rifles.

Za stworzenie i wydanie Foxhole odpowiada kanadyjskie studio Siege Camp, na którego koncie znajduje się również m.in. Fortified – hybryda strzelanki trzecioosobowej i gry tower defense. Przed wejściem do etapu Wczesnego Dostępu, gra była przez jakiś czas dostępna w darmowej wersji pre-alfa.

Fabuła

Akcja Foxhole została osadzona w fikcyjnym uniwersum, którego klimat i poziom technologiczny z grubsza przypominają czasy obu wojen światowych. W uniwersum tym toczy się zażarta, trwająca już ponad sto lat wojna pomiędzy dwiema frakcjami: Wardens oraz Colonials. Nie są one bezpośrednimi odpowiednikami żadnej ze stron, które brały udział w historycznych konfliktach.

Mechanika

Foxhole to sieciowa gra wojenna. Wcielamy się tu w jednego z dziesiątek zwykłych żołnierzy i poprzez ścisłą współpracę z towarzyszami broni oraz roztropne korzystanie z dostępnego sprzętu, staramy się przechylić szalę zwycięstwa na korzyść naszej frakcji. Kontrolowanego żołnierza i otaczające go pole bitwy oglądamy z góry, podobnie jak bywa to w grach z gatunku MOBA czy też strategiach czasu rzeczywistego. Oprócz walki, ważnym zadaniem graczy jest wytwarzanie broni, amunicji i innego ekwipunku oraz dostarczanie go do newralgicznych miejsc na froncie. Dostępny arsenał składa się z fikcyjnych modeli broni i pojazdów, luźno opartych na sprzęcie z czasów obu wojen światowych. Na użycie czekają karabiny, strzelby, pistolety maszynowe, granatniki przeciwpancerne, moździerze itp. Na cięższy sprzęt składają się m.in. dwuosobowe CKMy, działa artyleryjskie, pojazdy półgąsienicowe, a także czołgi.

W przeciwieństwie do wielu gier o podobnej tematyce w Foxhole dobra celność i szybkie reakcje wcale nie są gwarantami zwycięstwa. Najbystrzejszy strzelec nie zdziała wiele bez amunicji, a najlepszy czołgista nie przejedzie przez wrogie linie bez paliwa. Aby gracze frontowi mieli czym walczyć, cała masa innych uczestników zabawy musi nieustannie zajmować się zadaniami tyłowymi: wydobyciem surowców, produkcją sprzętu, dowożeniem karabinów i nabojów do miejsc rozprowadzania na froncie, budową automatycznych konstrukcji obronnych, a nawet wyszukiwaniem nieprzyjacielskich dywersantów, którzy z wielką chęcią zakłócą te wszystkie czynności. Zadania graczy tyłowych nie są być może tak ekscytujące jak walka na pierwszej linii frontu, ale bez nich nie ruszy żadna poważna ofensywa, a obrona szybko załamie się pod naporem sił wroga.

Tryby rozgrywki

Foxhole oferuje trzy tryby rozgrywki wieloosobowej: Servers, Campaign i Conquest. Servers to pojedyncza bitwa na wydzielonym odcinku mapy. Campaign jest trybem, w którym wojna toczy się na kilku niepołączonych ze sobą mapach. Gdy jedna frakcja zajmie wszystkie mapy, aktualna kampania kończy się, a zaczyna się nowa. Conquest jest podobny do trybu kampanii, jednak tym razem mapy są połączone przejściami, a postać gracza może dowolnie przemieszczać się pomiędzy polami bitew. Celem rozgrywki pozostaje zajęcie wszystkich obszarów działań wojennych.

Kwestie techniczne

Gra działa dzięki technologii silnika Unreal Engine 4.

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  

Oczekiwania czytelników: 8.4 / 10 na podstawie 59 głosów czytelników.

Foxhole cena w dniu premiery: 71,99 PLN

Wymagania wiekowe Foxhole: 12+

Foxhole Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Dual Core 2.0 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza
  • 2 GB HDD
  • Windows 7