Pierwszy z serii programów reklamowych firmy Ford, który nie tylko udostępnia pokaźną ilość informacji odnośnie produktów koncernu, ale także pozwala je przetestować w działaniu na ekranie komputera.
Program obejmuje wszystkie modele samochodów firmy Ford, jakie można było kupić w 1987 roku. W kolejności alfabetycznej są to: Aerostar, Bronco II, Continental, Cougar, Escort, Festiva, Mark VII, Mustang GT, Mustang LX, Ranger, Scorpio, Taurus, Topaz, Tracer, Turbo Coupe i XR4Ti. Korzystając z zawartej w programie opcji Buyer’s Guide można przejrzeć szczegółowe dane techniczne tych aut a także uzyskać niezbędne informacje odnośnie możliwości zakupu (nie zapominajmy, że to produkt reklamowy, oczywiście dzisiaj nieaktualny). Z punktu widzenia gracza, najbardziej interesująca jest pierwsza opcja, pozwalająca sprawdzić każdy z szesnastu samochodów na zaimprowizowanej trasie.
Do wyboru są cztery warianty rozgrywki. Touring to wolna jazda bez jakiegokolwiek głębszego celu. Drag Strip pozwala natomiast wypróbować przyspieszenie każdego z samochodów. Na krótkim, prostym odcinku trasy dajemy w gaz ile fabryka dała, by później sprawdzić jak szybko pojazd osiąga prędkość 60 mil na godzinę. Slalom, jak sama nazwa wskazuje, koncentruje się na omijaniu przeszkód, ustawionych wzdłuż całej trasy. Ostatnim wariantem jest Grand Prix, w którym ścigamy się na czas po krętym torze. Można tu ustawić ilość okrążeń (1-5).
Ford Simulator oferuje niezły model jazdy. Na uwagę zwraca fakt, że każdy z szesnastu samochodów zachowuje się na drodze zupełnie inaczej. Oprawa audiowizualna na kolana nie powala, ale i tak jest lepiej niż w wielu innych grach z tamtych lat. Szkoda, że nie pokuszono się o zróżnicowanie tapicerki w zależności od tego, jakim autem jedziemy, ale był to z pewnością luksus graficzny, na jaki ciężko było sobie pozwolić. Generalnie Ford Simulator to ciekawy produkt, mogący zainteresować zarówno fanów motoryzacji, jak i entuzjastów szybkich gier samochodowych.
Autor opisu gry: Krystian Smoszna
Brytyjska firma Empire Interactive, znana graczom jako wydawca serii FlatOut czy Big Mutha Truckers, ogłosiła, że dla zwiększenia swojej wydajności przechodzi właśnie przez proces restrukturyzacji. W jego wyniku już wkrótce przedsiębiorstwo zredukuje zatrudnienie o 30%, a prócz tego sprzeda przejęte w 2000 r. studio RazorWorks, odpowiedzialne za cykl Ford Racing i Enemy Engaged.
gry
Marek Grochowski
3 lipca 2008 13:28
Średnie Oceny:
Średnia z 68 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.