
Data wydania: 26 lutego 2026
Strategia 4X osadzona w imperium inspirowanym Cesarstwem zachodniorzymskim oraz Bizancjum. W Fall of an Empire obejmujemy władzę nad upadającym Rephsis, odpierając ataki barbarzyńców przy jednoczesnym radzeniu sobie z problemami wewnętrznymi. Bitwy łączą cechy RTS-a z grą turową.
Pod nazwą studia indie JG Games kryje się Australijczyk Joe Gibbs. Jego debiutancki projekt stanowi strategię rodzaju 4X osadzoną w fikcyjnym imperium inspirowanym Cesarstwem Rzymskim oraz Bizancjum. Tytuł wyróżnia „survivalowy” charakter rozgrywki objawiający się w tym, że państwo, nad którym obejmujemy władzę, stoi w obliczu niechybnego upadku. W efekcie nie istnieje możliwość zwycięstwa; można jedynie odwlec przegraną.
W przeciwieństwie do tradycyjnych gier strategicznych o ekspansji i podboju, Fall of an Empire rzuca wyzwanie władania imperium chylącym się ku upadkowi. Do przytłaczających problemów należą najazdy ze strony barbarzyńskich plemion, wewnętrzne bunty, uszczuplenie w legionach i pustota skarbców. Nawet zmieniające się pory roku wystawiają na próbę naszą logistykę.
Decyzje podejmujemy na rozległej, dynamicznej mapie, obejmującej setki osad i miliony poddanych. Stawiamy fortyfikacje, zarządzamy zasobami, nadzorujemy symulowane linie zaopatrzeniowe konwojów, a wreszcie organizujemy najazdy. Hybrydowy system bitew łączy walkę w czasie rzeczywistym z systemem turowym.
Rozgrywka w dużej mierze opiera się na postaciach: senatorach, generałach, gubernatorach i szpiegach. Każda z nich ma własne, ewoluujące cechy, osobiste ambicje i stopień lojalności.
Strategia Fall of an Empire została wykreowana przy użyciu Unreal Engine.
Autor opisu gry: Michał Waligóra
Ostatnia aktualizacja opisu: 11 grudnia 2025
Wymagania sprzętowe gry Fall of an Empire:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-6100U, 4 GB RAM, karta graficzna Intel HD 4000, 5 GB HDD, Windows 7.