
Data wydania: 25 marca 2005
Spokojnie mogą spać ci, którzy obawiali się o to, że EyeToy pozostanie zabawką na krótki czas. Oprogramowania, wykorzystującego możliwości tego gadżetu, pokazało się na rynku sporo. Jednym z tytułów jest właśnie „AntiGrav”.
Gracze
Spokojnie mogą spać ci, którzy obawiali się o to, że EyeToy (kamerka SONY, podłączana do konsoli PlayStation 2) pozostanie urządzeniem bezużytecznym, zabawką na krótki czas. Oprogramowania, wykorzystującego możliwości tego gadżetu, w krótkim czasie pokazało się na rynku sporo. Jednym z tytułów przygotowanych do zabawy w tym specyficznie konsolowym stylu jest właśnie „AntiGrav”.
Produkcja to o tyle niezwykła, iż znacząco odbiega od standardowych zestawów minigierek, jakie do tej pory firmowano marką EyeToya. Nie ujrzymy tu więc własnej twarzy, nie będziemy na czas kroić warzyw, myć okien czy układać klocków. Tym razem otrzymujemy grę z prawdziwego zdarzenia: pełnoprawny symulator futurystycznego sportu, nawiązujący do obecnych już na rynku pozycji ( takich choćby jak „Airblade” czy kolejne części bestsellerowej serii „SSX”. Nowością zaś jest całkowicie innowacyjne sterowanie postacią za pomocą kamery rejestrującej ruchy gracza.
Sama dyscyplina jest kolejną wariacją na temat latającej deski snowboardowej albo deskorolki (jak w filmie „Powrót do przyszłości 2”). Na pięciu dostępnych trasach ( pełnych skrótów i wielu innych czekających na odkrycie niespodzianek ( wykonujemy różne triki, zbieramy bonusy bądź też ścigamy się z komputerowymi przeciwnikami. A wszystko w otoczeniu błyszczącej i mieniącej się barwami tęczy scenografii miasta przyszłości ( z fantazyjnymi drapaczami chmur i ulicami pełnymi antygrawitacyjnych pojazdów.
Przełomowość gry kryje się jednak gdzie indziej: w integracji żywego człowieka z wirtualnym światem, którą zapewnia niecodzienny sposób kierowania zawodnikiem na ekranie. Otóż sterujemy nim za pomocą ułożenia oraz ruchów głowy, a z czasem także ramion. Ustawiona na telewizorze kamera obserwuje położenie i układ ciała, wyznaczając na tej podstawie prędkość i kierunek lotu naszego bohatera. Jeśli więc na przykład grający ugnie trochę kolana i twarz znajdzie się niżej, deska popędzi z większą prędkością. Oczywiście przechylenie głowy w lewo lub w prawo, spowoduje skręt w tę samą stronę. Do tego dochodzą podskoki i ruchy rękoma, gdy trzeba będzie dosięgnąć i strącić określone obiekty. Także rozbudowany system powietrznych tricków opiera się w dużej mierze na wymachiwaniu ramionami w określonym rytmie.
Możliwych kombinacji jest sporo, zwłaszcza kiedy odkryjemy mechaniczne skrzydła, umożliwiające swobodne latanie w przestworzach, a więc poruszanie się w przestrzeni trójwymiarowej także w górę i w dół. Rozgrywka zresztą szybko się komplikuje, wymagając wykonywania mniej lub bardziej złożonych sekwencji ruchowych, co nierzadko będzie wymagać od gracza sporej sprawności i dobrej kondycji fizycznej. No i umiejętności śmiania się z siebie samego, podczas wykonywania dziwnych wygibasów przed ekranem.
Zaś aby wszystko przebiegało w odpowiednim tempie, twórcy ze studia Harmonix ( specjalizującego się przecież w grach muzycznych („Frequency”, „Amplitude”, „Karaoke Revolution”) ( zadbali o właściwą oprawę audio. Ścieżka dźwiękowa, wyprodukowana przez Apollo 440, tworzy więc klimatyczną mieszankę tanecznego klubowego techno z elementami drum’n’bassu i dynamicznej, elektrycznej muzyki gitarowej.
Autor opisu gry: Anna Gidyńska
Platformy:
PlayStation 2Angielskie napisy i dialogi
Producent: Harmonix
Wydawca: Sony Interactive Entertainment
Polski wydawca: Sony Interactive Entertainment Polska
Gry podobne:
Telewizja MTV przejmuje Harmonix Music Systems – cenioną przez fanów firmę zajmującą się tworzeniem gier muzycznych. Taki nabytek szacowany jest na około sto siedemdziesiąt pięć milionów dolarów.
pozostałe
Artur Falkowski
23 września 2006 11:31
Sony opublikowało daty premiery dwóch dodatków do PSP: kamery oraz GPS. Jak na razie wiemy tylko, kiedy wspomniane akcesoria pojawią się na japońskich półkach, na informacje o premierze w innych rejonach świata trzeba jeszcze poczekać.
Tech
Artur Falkowski
1 września 2006 10:27
Nie tylko opisana przez nas w trakcie E3 2006 gra The Eye of Judgment dla PlayStation 3 zrobi w przyszłości użytek z kamery EyeToy. Korporacja Sony Computer Entertainment planuje bowiem wypuścić na rynek jeszcze dwie pozycje dla PlayStation 2, mające wykorzystywać wspomniane urządzenie peryferyjne.
gry
Radosław Grabowski
16 maja 2006 06:44
Wymagania sprzętowe gry EyeToy: AntiGrav:
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci additionally (PS2): kamera EyeToy
Średnie Oceny:
Średnia z 103 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.