Everything to generator światów, którym gracz może się przyglądać z różnych perspektyw. Tytuł jest dziełem niezależnego dewelopera Davida O’Reilly’ego. Źródłem inspiracji dla autora była twórczość filozofa Alana Wattsa, którego wykładów słuchamy w toku zabawy.
Światy przedstawione w Everything możemy obserwować zarówno w skali mikro, jak i makro. Zabawę rozpoczynamy w ściśle określonym miejscu wygenerowanego proceduralnie uniwersum i sami decydujemy, jak potoczy się zabawa – możemy przejąć kontrolę nad pojedynczym atomem, zwierzęciem, przedmiotem czy choćby budynkiem i skoncentrować się na jego otoczeniu lub przejść o poziom wyżej i sterować całą planetą, gwiazdą lub nawet galaktyką. Gra nie ma ściśle określonego celu – sami decydujemy o tym, co i dlaczego robimy.
Z kolei przeskakując pomiędzy różnymi elementami wszechświata możemy tworzyć jego swoistą encyklopedię – odkryte obiekty są bowiem katalogowane, dzięki czemu można je przeglądać z poziomu specjalnego menu.
Trójwymiarowa oprawa graficzna Everything nie zachwyca, choć zważywszy na skalę całego przedsięwzięcia, prezentuje przyzwoity poziom wykonania. Dopełnieniem relaksującej rozgrywki jest klimatyczny soundtrack skomponowany przez Bena Lukasa Boysena.
Jako ciekawostkę należy dodać, że Everything to pierwsza gra wideo w historii, która stanęła przed szansą otrzymania Oscara w kategorii „Najlepszy krótkometrażowy film animowany”. Kilkunastominutowy zwiastun opisywanej produkcji, w którym ukazano powiązania pomiędzy poszczególnymi elementami wszechświata, wzbogacono o komentarz wyżej wspomnianego Alana Wattsa. Warto również wspomnieć, że owa animacja zdobyła wcześniej nagrodę jury na Vienna Shorts Festival.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
Nintendo Switch 10 stycznia 2019Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 21 marca 2017Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 21 kwietnia 2017Angielskie napisy i dialogi
Producent: David O’Reilly
Wydawca: David O’Reilly
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
W Epic Games Store od dzisiaj za darmo pobrać można strzelankę Metro 2033 Redux oraz generator światów Everything. Promocja potrwa przez tydzień, zastępując ofertę sześciu gier z Batmanem.
promocje
Krzysztof Kałuziński
26 września 2019 17:17
Dziś piszemy o darmowych weekendach z grami Mirage: Arcane Warfare i Deformers, planach wydawniczych firmy Microids (porty na Nintendo Switch, Blacksad i Gear.Club) oraz nominacji do Oscara dla trailera gry Everything. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Sobiepan
9 czerwca 2017 11:58
Wymagania sprzętowe gry Everything:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7(SP1)/8 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 220 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 3105 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ArtystaPisarz
Ekspert
2020.06.05
Tylko gry wideo są medium, w którym istnieje możliwość nie tylko zapoznania się z koncepcjami filozoficznymi takimi jak monizm w rozumieniu Alana Wattsa, lecz również ich DOŚWIADCZENIA. "Everything" to jedna z lepszych gier filozoficznych jakie znam - nie tylko przedstawia odbiorcy ważną tematykę, ale też zanurza go w nią poprzez hipnotyzującą, medytacyjną rozgrywkę, i to taką, która naprawdę może robić wrażenie. Nie czyni to wprawdzie koncepcji Wattsa ani trochę bardziej sensowną (to dalej trudny do przyjęcia monistyczny bełkot), ale przynajmniej świetnie ją urzeczywistnia.
Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2020.04.27
Zaba Junior
Za darmo to i ocet słodki :) zaraz zobaczymy co nam daje Epic Games :)
Adik536 Junior
Ktoś wie jak się zmienia język gry na epic games?
ArtystaPisarz Centurion
Tylko gry wideo są medium, w którym istnieje możliwość nie tylko zapoznania się z koncepcjami filozoficznymi takimi jak monizm w rozumieniu Alana Wattsa, lecz również ich DOŚWIADCZENIA. "Everything" to jedna z lepszych gier filozoficznych jakie znam - nie tylko przedstawia odbiorcy ważną tematykę, ale też zanurza go w nią poprzez hipnotyzującą, medytacyjną rozgrywkę, i to taką, która naprawdę może robić wrażenie. Nie czyni to wprawdzie koncepcji Wattsa ani trochę bardziej sensowną (to dalej trudny do przyjęcia monistyczny bełkot), ale przynajmniej świetnie ją urzeczywistnia.