Wyszukiwarka gier
Dungeons of Hinterberg

Dungeons of Hinterberg

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 18 lipca 2024

Akcji, TPP, Elementy RPG, Indie, Przygodowe gry akcji, Xbox Game Pass Ultimate, Singleplayer, Xbox Game Pass Premium, PC Game Pass

Przygodowa gra akcji TPP z elementami RPG. Dungeons of Hinterberg zabiera nas w podróż do fikcyjnej alpejskiej wioski Hinterberg. Główna bohaterka gry – Luiza – bada tajemnice tej krainy, eksplorując malownicze lokacje na powierzchni i rozciągające się pod nimi podziemia.

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Dungeons of Hinterberg jest przygodową grą akcji z elementami RPG. Produkcja została opracowana przez studio Microbird Games, a jej wydaniem zajęła się firma Curve Games.

Fabuła

Dungeons of Hinterberg zabiera nas w podróż do alternatywnej wersji Alp austriackich, a dokładnie – do tytułowej, fikcyjnej wioski Hinterberg, leżącej u ich podnóża. Główną bohaterką gry jest Luiza, która poczuła wypalenie jako aplikantka radcowska i udała się do górskiej krainy, by tam zrobić sobie przerwę od korporacyjnego chaosu. Jako że Hinterberg skrywa liczne, fantastyczne tajemnice, na protagonistkę czekają tu przygody, o jakich jej się nie śniło.

Czytaj więcej

Platformy:

PlayStation 4

PlayStation 4 13 marca 2025

PlayStation 5

PlayStation 5 13 marca 2025

PC Windows

PC Windows 18 lipca 2024

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S 18 lipca 2024

Ograniczenia wiekowe: 12+

Publicystyka

Opinie

19 czerwca 2025

Płacisz za subskrypcję? W Game Passie wylądowała mocna polska premiera. PS Plus i Amazon serwują solidną porcję gier na lato

Jak co miesiąc, przygotowałem dla Was zestawienie moich faworytów wśród gier udostępnionych w ramach poszczególnych abonamentów – od świeżych premier po klasyki na lato.

Płacisz za subskrypcję? W Game Passie wylądowała mocna polska premiera. PS Plus i Amazon serwują solidną porcję gier na lato
Płacisz za subskrypcję? W Game Passie wylądowała mocna polska premiera. PS Plus i Amazon serwują solidną porcję gier na lato

Wiadomości

Xbox Game Pass w drugiej połowie lipca 2024 zyska i straci po 3 gry

Xbox Game Pass w drugiej połowie lipca 2024 zyska i straci po 3 gry

Poznaliśmy listę gier, jakie w najbliższym czasie zasilą ofertę PC/Xbox Game Pass. Wśród nadchodzących tytułów znalazło się wyczekiwane RPG akcji Flintlock: The Siege of Dawn.

gry

Kamil Kleszyk

16 lipca 2024 16:35

Xbox Game Pass w drugiej połowie lipca 2024 zyska i straci po 3 gry
Nowości na Steam. Polski kryminał oraz duże premiery w kategoriach RPG i city builder

Nowości na Steam. Polski kryminał oraz duże premiery w kategoriach RPG i city builder

W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Nobody Wants to Die, Flintlock: The Siege of Dawn, Dungeons of Hinterberg, Norland, Kunitsu-Gami: Path of the Goddess i The Crust.

gry

Adrian Werner

15 lipca 2024 09:46

Nowości na Steam. Polski kryminał oraz duże premiery w kategoriach RPG i city builder
Specjalne wydanie przeglądu gier uroczych Soni. Fanów przytulnych RPG-ów, strategii i symulatorów czeka wspaniały czas

Specjalne wydanie przeglądu gier uroczych Soni. Fanów przytulnych RPG-ów, strategii i symulatorów czeka wspaniały czas

Dzięki prezentacji Wholesome Direct 2024 otrzymaliśmy całą masę zapowiedzi różnorodnych gier, które łączy kojący klimat. W rozszerzonym wydaniu przeglądu przybliżam część z nich.

gry

Sonia Selerska

12 czerwca 2024 20:15

Specjalne wydanie przeglądu gier uroczych Soni. Fanów przytulnych RPG-ów, strategii i symulatorów czeka wspaniały czas
Śliczne gra akcji z elementami RPG pozwoli odkryć magię Alp, nie skąpiąc przy tym angażujących walk z potworami

Śliczne gra akcji z elementami RPG pozwoli odkryć magię Alp, nie skąpiąc przy tym angażujących walk z potworami

Tego lata na rynku zadebiutuje przygodowa gra akcji Dungeons of Hinterberg. Dzieło studia Microbird Games zapowiada się naprawdę interesująco.

gry

Kamil Kleszyk

25 lutego 2024 09:53

Śliczne gra akcji z elementami RPG pozwoli odkryć magię Alp, nie skąpiąc przy tym angażujących walk z potworami

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Dungeons of Hinterberg:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 720p) Intel Core i5-4670K 3.4 GHz / AMD FX-4350 4.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon RX 550, 8 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i5-7600K 3.8 GHz / AMD FX-9590 4.7 GHz, 12 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon R9 Fury, 8 GB SSD, Windows 10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.1

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 55 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.5
mastarops
PC

mastarops

Ekspert

2025.08.06

Fajna, idealna gra na wakacje. Spoko fabuła, fajna bohaterka z którą można się identyfikować. Mix Zeldy i Persony (bez limitu czasu). Zdecydowanie polecam.

8.5
ArtystaPisarz
PC

ArtystaPisarz

Ekspert

2025.07.14

Gdybym był burmistrzem jakiejś urokliwej alpejskiej austriackiej mieściny, zapewne plułbym sobie teraz w brodę, że w porę się nie dowiedziałem, że ta gra istnieje i nie sypnąłem jej twórcom nieco grosza, żeby osadzili jej akcję nie w fikcyjnym Hinterbergu, a właśnie w mojej miejscowości. Z drugiej strony, burmistrzowie urokliwych alpejskich mieścin zapewne wcale nie cierpią na brak zainteresowania turystów i tylko liczą przychody, które im oni rokrocznie przynoszą, więc to nie ich problem...Próbuję przez to powiedzieć, że „Dungeons of Hinterberg” byłoby fantastyczną reklamą jakiegoś prawdziwego miasta, bo to, tak właściwie, całkiem fantastyczna gra jest. Granie w nią naprawdę przypomina pod bardzo wieloma względami bycie na wakacyjnym wyjeździe, a wiem dobrze, co mówię, bo niejeden taki wyjazd mam już za sobą, a z jednego właśnie niedawno wróciłem.Luisa, w którą się wcielamy w „Hinterbergu”, spędza swój czas w tej fikcyjnej mieścinie na eksplorowaniu magicznych lochów rozrzuconych po okolicy, które stanowią wszak growy odpowiednik turystycznych atrakcji. Gdzieś w to wszystko wpleciona jest taka sobie fabuła o zachłanności lokalnej pani burmistrz i o tym, jak nadmierny turyzm niszczy to, czego sami turyści pragną w danym miejscu zobaczyć, ale tak po prawdzie to nie to jest w tej grze najważniejsze.Tym, co jest tutaj prawdziwie istotne, to spora doza satysfakcji płynącej z odkrywania kolejnych stworzonych przez twórców gry urokliwych obszarów oraz zagłębiania się we wspomniane już powyżej lochy. System walki w tej grze, choć zupełnie nieodkrywczy i niemający dla doświadczonego fana erpegów akcji żadnych zgoła niespodzianek, jest jednak bardzo przyjemny, walka w tej grze jest jak jazda na rowerze – niby nic nowego, a cieszy za każdym razem. Tylko projekt wrogów jest nieco monotonny (wizualnie i mechanicznie), nawet jeśli są oni niby zainspirowani lokalnym alpejskim bestiariuszem. Podobnie jest z systemem rozwoju postaci – wszystko to już skądś niby znamy, a jednak zdobywanie kolejnych broni i obserwowanie, jak cyferki rosną w górę ma w sobie jakąś hipnotyczną jakość, od której trudno się oderwać.Same lochy są ciekawe, należy je jednak pochwalić przede wszystkim za ich rozmiar – za każdym razem wydawały mi się idealnie skrojone, wykalkulowane wręcz pod pojedynczą sesję rozgrywki. Jeden raz się tylko na nich zawiodłem, jak z jakiegoś powodu gra przeszła nagle w tryb widoku zbliżonego do rzutu izometrycznego i trzeba było przez cały loch dalej tak na nią patrzeć. Ja wiem, że to nawiązanie do klasyków i zawsze jakaś innowacja, ale mi to osobiście w ogóle do tej gry nie pasowało.Tę pętlę rozgrywki, której lochy stanowią istotny element, w istotny sposób uzupełniają tutaj elementy symulatora życia w stylu serii „Persona” – rozwijanie relacji z postaciami niezależnymi, decydowanie, gdzie spędzimy danego dnia wieczór itp. Jest to podejście do rozgrywki, z którym mam styczność bardzo rzadko, toteż cieszy mnie, że zachodni deweloperzy tu poń sięgnęli, mam nadzieję, że będziemy mieli niedługo więcej zachodnich gier czerpiących garściami z „Persony”, bo to po prostu bardzo ciekawy sposób na prowadzenie zarówno głównej fabuły, jak i wątków pobocznych gry.Tak więc jeżeli kogoś, niestety, nie będzie stać na zorganizowanie sobie kiedyś wakacyjnego wyjazdu w trakcie urlopu, polecam sięgnąć po „Dungeons of Hinterberg”; polecam tę grę zresztą także tym, którzy już się gdzieś wybrali bądź dopiero się wybierają – bo grać w tę grę to prawie tak, jak pojechać w Alpy.

Ocena OpenCritic

8.1

83% rekomendacji (55)

Opecritic
3,5 / 5

Game Rant

Shane Robert Moyer

Game Rant
7 / 10

Push Square

Liam Croft

Push Square
4 / 5

Eurogamer

Christian Donlan

Eurogamer
9 / 10

PCGamesN

Ken Allsop

PCGamesN
9 / 10

Loot Level Chill

Chris White

Loot Level Chill

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-07-14
02:55

ArtystaPisarz Centurion

ArtystaPisarz

Gdybym był burmistrzem jakiejś urokliwej alpejskiej austriackiej mieściny, zapewne plułbym sobie teraz w brodę, że w porę się nie dowiedziałem, że ta gra istnieje i nie sypnąłem jej twórcom nieco grosza, żeby osadzili jej akcję nie w fikcyjnym Hinterbergu, a właśnie w mojej miejscowości. Z drugiej strony, burmistrzowie urokliwych alpejskich mieścin zapewne wcale nie cierpią na brak zainteresowania turystów i tylko liczą przychody, które im oni rokrocznie przynoszą, więc to nie ich problem...
Próbuję przez to powiedzieć, że „Dungeons of Hinterberg” byłoby fantastyczną reklamą jakiegoś prawdziwego miasta, bo to, tak właściwie, całkiem fantastyczna gra jest. Granie w nią naprawdę przypomina pod bardzo wieloma względami bycie na wakacyjnym wyjeździe, a wiem dobrze, co mówię, bo niejeden taki wyjazd mam już za sobą, a z jednego właśnie niedawno wróciłem.
Luisa, w którą się wcielamy w „Hinterbergu”, spędza swój czas w tej fikcyjnej mieścinie na eksplorowaniu magicznych lochów rozrzuconych po okolicy, które stanowią wszak growy odpowiednik turystycznych atrakcji. Gdzieś w to wszystko wpleciona jest taka sobie fabuła o zachłanności lokalnej pani burmistrz i o tym, jak nadmierny turyzm niszczy to, czego sami turyści pragną w danym miejscu zobaczyć, ale tak po prawdzie to nie to jest w tej grze najważniejsze.
Tym, co jest tutaj prawdziwie istotne, to spora doza satysfakcji płynącej z odkrywania kolejnych stworzonych przez twórców gry urokliwych obszarów oraz zagłębiania się we wspomniane już powyżej lochy. System walki w tej grze, choć zupełnie nieodkrywczy i niemający dla doświadczonego fana erpegów akcji żadnych zgoła niespodzianek, jest jednak bardzo przyjemny, walka w tej grze jest jak jazda na rowerze – niby nic nowego, a cieszy za każdym razem. Tylko projekt wrogów jest nieco monotonny (wizualnie i mechanicznie), nawet jeśli są oni niby zainspirowani lokalnym alpejskim bestiariuszem. Podobnie jest z systemem rozwoju postaci – wszystko to już skądś niby znamy, a jednak zdobywanie kolejnych broni i obserwowanie, jak cyferki rosną w górę ma w sobie jakąś hipnotyczną jakość, od której trudno się oderwać.
Same lochy są ciekawe, należy je jednak pochwalić przede wszystkim za ich rozmiar – za każdym razem wydawały mi się idealnie skrojone, wykalkulowane wręcz pod pojedynczą sesję rozgrywki. Jeden raz się tylko na nich zawiodłem, jak z jakiegoś powodu gra przeszła nagle w tryb widoku zbliżonego do rzutu izometrycznego i trzeba było przez cały loch dalej tak na nią patrzeć. Ja wiem, że to nawiązanie do klasyków i zawsze jakaś innowacja, ale mi to osobiście w ogóle do tej gry nie pasowało.
Tę pętlę rozgrywki, której lochy stanowią istotny element, w istotny sposób uzupełniają tutaj elementy symulatora życia w stylu serii „Persona” – rozwijanie relacji z postaciami niezależnymi, decydowanie, gdzie spędzimy danego dnia wieczór itp. Jest to podejście do rozgrywki, z którym mam styczność bardzo rzadko, toteż cieszy mnie, że zachodni deweloperzy tu poń sięgnęli, mam nadzieję, że będziemy mieli niedługo więcej zachodnich gier czerpiących garściami z „Persony”, bo to po prostu bardzo ciekawy sposób na prowadzenie zarówno głównej fabuły, jak i wątków pobocznych gry.
Tak więc jeżeli kogoś, niestety, nie będzie stać na zorganizowanie sobie kiedyś wakacyjnego wyjazdu w trakcie urlopu, polecam sięgnąć po „Dungeons of Hinterberg”; polecam tę grę zresztą także tym, którzy już się gdzieś wybrali bądź dopiero się wybierają – bo grać w tę grę to prawie tak, jak pojechać w Alpy.

Komentarz: ArtystaPisarz
2025-08-06
22:31

mastarops Generał

mastarops

Fajna, idealna gra na wakacje. Spoko fabuła, fajna bohaterka z którą można się identyfikować. Mix Zeldy i Persony (bez limitu czasu). Zdecydowanie polecam.

Komentarz: mastarops
2025-08-13
22:41

mariuszrobert34 Junior

Bardzo przyjemna gra polegająca na oczyszczaniu z potworów podziemi pod alpejskim miasteczkiem.
Urocza grafika, przyjemna walka, nieskomplikowane (ale nie banalne) puzzle.
Na minus trochę przerysowani NPC, którzy wyglądają czasem jak postaci ze szkoleń w korpo oraz powtarzalność rozgrywki.
Do pokonania jest 26 misji polegających na oczyszczaniu kolejnych lochów + finał. Polecam dawkować sobie rozgrywkę, ponieważ przechodzenie wielu misji tego samego dnia może trochę nużyć, ale robienie kilku misji dziennie może być bardzo przyjemne.

Ogólnie polecam, dobrze się bawiłem przez ok 18 godzin gry.

Komentarz: mariuszrobert34
2025-08-13
23:36

WeCreateWorlds Pretorianin

WeCreateWorlds

Wiele rzeczy mi się w tej grze podoba, jak świetny pomysł (lochy we współczesnym świecie), stylistyka graficzna... natomiast bohaterki właśnie za bardzo nie można customizować, a z pewnością nie ma charyzmy Geralta, i wielu graczy może zniechęcić znudzona pracownica korpo.

Komentarz: WeCreateWorlds
2025-08-13
23:37

Admin Senator

Admin

Dungeons of Hinterberg - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl