W 2018 roku na komputerach osobistych, a z czasem również na konsolach, pojawił się DUSK, czyli boomer shooter opracowany przez Davida Szymanskiego i wydany przez New Blood Interactive. Po latach doczekał się on spin-offu w postaci Dungeons of DUSK będącego klasycznym dungeon crawlerem, za którym stało wyspecjalizowane w tym gatunku 68k Studios.
W Dungeons of DUSK wydarzenia oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP).
Akcja tej produkcji toczy się pomiędzy epizodami oryginalnego DUSK. Tytułowe lochy przemierzamy w „skokowy” sposób charakterystyczny dla gatunku. Eksplorując podziemia, zajmujemy się przede wszystkim toczeniem turowych starć z przeciwnikami. Na naszej drodze stają zarówno wrogowie znani z oryginału, jak i zupełnie nowi adwersarze.
W miarę postępów gromadzimy coraz lepszą broń białą i palną (pistolet, shotgun, karabin maszynowy i wyborowy, granatnik), zaś amunicję i inne przydatne elementy wyposażenia (na czele z apteczkami) nabywamy u handlarza. Ponadto na polu walki korzystamy z różnorodnych umiejętności, których wachlarz poszerzamy w miarę postępów.
Filar Dungeons of DUSK stanowi kampania podzielona na 30 poziomów. Oprócz tego na sprawdzenie czeka tu tryb areny, gdzie mierzymy się z falami wrogów, moduł boss rush pozwalający nam stawać oko w oko z kolejnymi bossami, a także tryb przetrwania wystawiający nasze umiejętności na ostateczną próbę.
Oprawę graficzną gry Dungeons of DUSK utrzymano w znanej z gry DUSK stylistyce retro nawiązującej do gier z przełomu XX i XXI wieku.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek