Dodatek do gry Duke Nukem 3D
Data wydania: 2 grudnia 1997
Pierwszy, autoryzowany przez 3D Realms dodatek do kultowej gry Duke Nukem 3D. Akcję gry osadzono w Waszyngtonie, a naszym zadaniem jest odnalezienie i uwolnienie prezydenta Stanów Zjednoczonych.
Gracze
Pierwszy, autoryzowany przez 3D Realms dodatek do kultowej gry Duke Nukem 3D, a stworzony przez niezastąpiony team Sunstorm Interactive. Akcję gry osadzono w Waszyngtonie, a naszym zadaniem jest odnalezienie i uwolnienie prezydenta Stanów Zjednoczonych, który prosto z Białego Domu został uprowadzony przez kosmitów.
Z punktu widzenia przeciętnego gracza, Duke it out in D.C. nie ma zbyt wiele do zaoferowania: zaledwie dziesięć nowych poziomów. Nie znajdziemy tu ani fantazyjnych środków zagłady, ani premierowych przeciwników, ba - nawet muzyka pozostała ta sama. Sunstorm Interactive postawił tylko na plansze i w sumie dobrze, jako że w skład zespołu wchodzą najlepsi na świecie designerzy map w systemie Build. Każdy, kto miał okazję zwiedzać Waszyngton, tudzież oglądać dużą ilość filmów amerykańskich, bez trudu rozpozna obiekty, w których przyjdzie nam toczyć boje: Biały Dom, Muzeum Lincolna, kwaterę główną FBI (z plakatem „I Want to Believe” Muldera), metro, czy bazę Marynarki Wojennej. Wszystko perfekcyjnie zrealizowane i odwzorowane z dokładnością, na jaką tylko pozwala archaiczny engine. Radość z eksploracji tych budynków jest tym większa, że po naszej wizycie zostają one totalnie zdemolowane - ściany wybuchają bowiem niezwykle często. Na drodze Duke'a stanie cała plejada potworów, znanych z oryginalnej gry. Programiści Sunstorm Interactive gęsto zaludnili nimi poszczególne plansze, dlatego Duke it Out in D.C. jest stosunkowo trudny, chociaż z drugiej strony, dla weteranów Księcia nie powinno stanowić to problemu.
Choć Duke Nukem 3D pod względem rozwiązań programistycznych, to produkt pamiętający jeszcze czasy Dooma, po kontakcie z Duke Out in D.C., niejednemu malkonetenowi może opaść szczęka. Sunstorm Interactive wyciska z Build absolutnie wszystko, co zresztą nie powinno nikogo dziwić, skoro jej członkami są laureaci konkursu na projekt mapy, zorganizowanego niegdyś przez internetową firmę TEN. Fani nieprzeciętnej architektury poziomów, której na próżno szukać w większości wielkich hitów, powinni być zadowoleni. Ale tak to już jest, gdy za poprawianie pomysłodawców gry, biorą się prawdziwi zapaleńcy. W końcu to amatorzy zbudowali Arkę, a profesjonaliści Titanica...
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Sunstorm Interactive
Wydawca: WizardWorks Group
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
12GRY
Cykl gier akcji, zapoczątkowany w 1991 roku. Jego pierwsze części były dziełami firmy Apogee Software, która w 1996 roku została przemianowana na 3D Realms, zaś w 2010 roku prawa do marki przeszły w ręce studia Gearbox Software. Ponadto na przestrzeni lat swoją obecność w historii serii zaznaczyły między innymi takie zespoły, jak n-Space, Eurocom, Sunstorm Interactive, Torus Games czy Frontline Studios.
5 sierpnia 2010
W kilkudziesięcioletniej historii elektronicznej rozrywki byliśmy świadkami wielu porażek, ale chyba żadna nie okazała się tak spektakularna jak klęska gry Duke Nukem Forever.
Prace nad fanowską przeróbką gry Duke Nukem 3D zostały wstrzymane. Poinformowali o tym twórcy projektu znanego jako Duke Nukem 3D: Reloaded ze studia Interceptor Entertainment. Dlaczego tak się stało?
gry
Szymon Liebert
28 września 2011
Gearbox dał zielone światło dla fanowskiej przeróbki gry Duke Nukem 3D, o której pisaliśmy kilkanaście dni temu. Projekt tworzony na bazie silnika Unreal Engine 3 został przedstawiony na forum wspomnianego studia, które od pewnego czasu ma pełne prawa do marki Duke Nukem. Dzięki tej decyzji amatorski remake być może ujrzy światło dzienne.
gry
Szymon Liebert
15 października 2010
Pomimo wszystkich kłopotów, jakie spotkały grę Duke Nukem Forever, prezes 3D Realms - Scott Miller nie daje za wygraną, stwierdzając, że plotki o zgonie pana Nukema są mocno przesadzone.
gry
Adrian Werner
27 grudnia 2009
Książę to ktoś. Silny, bezkompromisowy i wulgarny facet zasypujący nas prostackimi dowcipami i witający najeźdźców z kosmosu, jak Bóg przykazał. Bynajmniej nie solą i chlebem. Zdobył uznanie, respekt i szacunek wśród wielu tysięcy graczy z całego świata. Czy bohater filmowy oparty na tym „ideale” będzie równie ciepło przyjęty? Szansa na to jest spora. W powodzenie przedsięwzięcia wierzy też Scott Faye.
pozostałe
Piotr Doroń
9 września 2008
George Broussard, ze studia 3D Realms, pracującego od jakiegoś czasu nad Duke Nukem Forever, poinformował, że już niedługo za pośrednictwem usługi Xbox Live Arcade będziemy mogli pobrać konsolowę wersję starego (przeszło dwunastoletniego) hitu, czyli Duke Nukem 3D. Dodał, że gra pomyślny certyfikat otrzymała 15 sierpnia, a to kiedy dokładnie się ukaże zależy teraz już tylko od Microsoftu.
gry
Dorota Drużko
19 sierpnia 2008
Po latach milczenia studio Apogee Software powraca z nowym przedsięwzięciem - i to nie byle jakim, bo wpisującym się w serię Duke Nukem. Nie chodzi tu jednak o tworzony przez ponad dekadę projekt z dopiskiem Forever, lecz przeznaczoną na handheldy grę Duke Nukem Trilogy.
gry
Marek Grochowski
14 lipca 2008
Nadal trwa nadzwyczaj długi okres oczekiwania konsumentów na produkt z gatunku FPS o nazwie Duke Nukem Forever, przygotowywany w siedzibie słynnego studia 3D Realms. Tymczasem dzięki staraniom firm MachineWorks NorthWest i SK Media & Entertainment legendarny „Książę” zainaugurował właśnie podbój rynku nowoczesnych kieszonkowych systemów multimedialnych.
gry
Radosław Grabowski
24 stycznia 2004
Wymagania sprzętowe gry Duke Nukem 3D: Duke it out in D.C.:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 133MHz, 16MB RAM.
Średnie Oceny:
Średnia z 122 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany463509 Generał
=D=2 --> co ci się najbardziej podobało w grze? Daj jakieś foto.
Reendlerer Konsul
Wpisz Duke it out in D.C. mobygames i masz!
zanonimizowany612726 Legend
Ta ocena miała być do Duke Nukem 3D.
Fokcuf Pretorianin
Świetny dodatek do świetnej gry. Pamiętam do dziś pierwszy etap w białym domu.
Hauka Pretorianin
lubię wszystkie 3 dlc, każde ukończyłem i podobało mi się tak samo, widać ze są z robione z myślą o żartach a nie nie na pełnej powadze jak w starych doomach.