
Data wydania: 3 czerwca 2013
Deep Dungeons of Doom to humorystyczna gra RPG, która maksymalnie uproszcza każdy element tego gatunku. Podczas zabawy gracz musi przebić się przez pełne potworów podziemia, na których trzeba pokonać wrogów za pomocą systemu walki obejmującego jedynie dwa wirtualne klawisze.
Gracze
Steam
Deep Dungeons of Doom to wydana na platformę AND, iOS i PC oldskulowa gra RPG, która sprowadza klasyczne dungeon crawlery do czystej esencji. Projekt opracowało studio Bossa, czyli autorzy m.in. Surgeon Simulator 2013 czy I Am Bread.
Tak jak cała reszta gry, fabuła wydanego na platformę AND, iOS i PC Deep Dungeons of Doom nie należy do skomplikowanych. Zostajemy przeniesieni do klasycznej krainy fantasy, która stała się ofiarą coraz regularniejszych najazdów demonów. Próby obrony ludzkości przed tym zagrożeniem za pomocą zwykłych wojowników spełzają na niczym. W desperacji król zwraca się o pomoc do szlachetnego bohatera (w tej roli my), powierzając mu zadanie odkrycia i wyeliminowania źródła inwazji.
Pierwsza przygoda kieruje nas do kanałów pod stolicą królestwa, a gdy tam dowiedziemy swojego męstwa, otrzymamy zgodę na wyruszenie w podróż po krainie i wybicie całego zła. Fabuła Deep Dungeons of Doom jest opowiedziana z dużym przymrużeniem oka i naśmiewa się z oklepanych standardów gatunku fantasy. Nasz bohater to kompletny burak i tępak, który jest jednocześnie święcie przekonany o swojej wyjątkowości. Z jego zadufania w sobie regularnie nabija się zresztą nie tylko narrator, ze sporą dozą złośliwości relacjonujący jego przygody, ale nawet zwykli przeciwnicy.
Mechanizmy zabawy to również z pozoru standard gatunku. Eksplorujemy więc podziemia, walczymy z potworami, gromadzimy skarby oraz rozwijamy umiejętności bohatera. Jednak każdy z tych elementów został sprowadzony do absolutnego minimum. Nie uświadczymy tutaj swobodnego zwiedzania podziemi, zaś każde piętro lochu to pojedynczy ekran z przeciwnikami, których musimy zgładzić. Równie prosty jest system walki - toczy się ona w czasie rzeczywistym i została sprowadzona do dwóch wirtualnych klawiszy: jednego służącego do ataku, a drugiego do obrony. Mimo tak minimalistycznego sterowania, potyczki są w morderczo trudne i gracz musi wykazywać się doskonałym refleksem i umiejętnością idealnego odczytywania ruchów wrogów, gdyż wystarczy kilka błędów, aby postać pożegnała się z życiem.
Do wyboru są trzy klasy postaci – Krzyżowiec, Wiedźma i Najemnik. Każda profesja posiada odmienny ekwipunek, zestaw umiejętności oraz własne drzewko rozwoju. Również sami wrogowie są bardzo różnorodni. Sprawia to, że wygrane wymagają nauczenia się rytmu ataków poszczególnych typów nieprzyjaciół. Autorzy pozwoli także na próbowanie wyprowadzania ciosów na ułamek sekundy zanim zrobi to przeciwnik, co powoduje zadanie znacznie większych obrażeń i skuteczne opanowanie tej sztuki jest kluczem do pokonania najpotężniejszych nieprzyjaciół.
Deep Dungeons of Doom oferuje grafikę w stylu retro, a projekty postaci są bardzo charakterystyczne i sympatyczne, pomimo tego, że zbudowano je z kilkunastu pikseli. Zabawie towarzyszy równie oldskulowa ścieżka dźwiękowa, przywodząca na myśl produkcje z komputerów Amiga.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
Android 16 października 2014Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 14 października 2014Angielskie napisy i dialogi
Apple iOS 3 czerwca 2013Angielskie napisy i dialogi
Producent: Bossa Studios
Wydawca: Bossa Studios
Ograniczenia wiekowe: 12+
W drugim odcinku naszej serii omawiającej najlepsze mobilne RPG prezentujemy Deep Dungeons of Doom, czyli produkcję, która upraszcza do maksimum mechanizmy dungeon crawlerów, a mimo to zachowuje dużą miodność i wysoki poziom trudności.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
22 listopada 2015 11:19
Średnie Oceny:
Średnia z 15 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 752 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.