Data wydania: 6 listopada 2017
Nietypowa gra logiczna, w której wcielamy się w Kosiarza – agenta Śmierci. Naszym zadaniem jest zabijanie ludzi na wszelkie możliwe sposoby. Sprawę komplikuje jednak fakt, że w trakcie rozgrywki nie sprawujemy bezpośredniej kontroli nad żadną postacią; możemy jedynie manipulować otoczeniem i w ten sposób sprowadzać na nieszczęśników rozmaite wypadki.
Gracze
Steam
OpenCritic
Death Coming to nietypowa gra logiczna stworzona przez niezależny zespół NEXT Studio.
W Death Coming gracz wciela się w nieszczęśnika, który pożegnał się z życiem... tylko po to, by zostać agentem Śmierci – Kosiarzem. Od tej pory ma za zadanie zabijać ludzi na wszelkie możliwe sposoby; niekiedy bardzo wymyślne, bo wyglądające na wyciągnięte wprost z filmowej serii Oszukać przeznaczenie.
W Death Coming akcję ukazano w rzucie izometrycznym. Gra została podzielona na etapy o otwartej, sandboksowej strukturze. Na poszczególnych poziomach roi się od postaci neutralnych, na które podpisano już wyroki śmierci, jakie my musimy egzekwować. Sprawę komplikuje jednak fakt, że nie sprawujemy bezpośredniej kontroli nad żadną z ofiar – możemy jedynie manipulować otoczeniem w taki sposób, by sprowadzać na nie nieszczęśliwe wypadki.
Z uwagi na fakt, że nasze ofiary mają swoje rozkłady dnia i unikalne nawyki, kluczem do sukcesu jest odpowiednie zaplanowanie poszczególnych wydarzeń, oparte na obserwacji zachowań postaci; należy przy tym mieć na uwadze fruwające nad mapami anioły mogące pokrzyżować nam szyki. Warto również zaznaczyć, że NPC nie pozostają obojętni na wydarzenia mające miejsce w pobliżu, np. czyjąś tragiczną śmierć, co dodatkowo utrudnia nam pracę.
Pomimo że dwuwymiarowa oprawa graficzna Death Coming została utrzymana w pixelartowej stylistyce, a kolorystyka jest wyjątkowo bogata, całość okraszono solidną dawką brutalności i specyficznego czarnego humoru. Z tego też względu produkcja jest przeznaczona dla dorosłych odbiorców.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
Apple iOS 13 marca 2018Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 26 lutego 2019Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 6 listopada 2017Angielskie napisy i dialogi
Producent: NEXT Studios
Wydawca: NEXT Studios
Ograniczenia wiekowe: 18+
Gry podobne:
Od dzisiaj w Epic Games Store możecie zdobyć za darmo specyficzną grę logiczną Death Coming od NEXT Studios. Na razie nie poznaliśmy tytułu, jaki zostanie udostępniony w kolejnym tygodniu.
promocje
Bartosz Woldański
7 maja 2020 18:16
Death Coming, czyli niezależna gra logiczna, w której musimy aranżować śmiertelne wypadki, okazała się sporym sukcesem. W ciągu półtora miesiąca od premiery autorom udało się sprzedać ponad 100 tysięcy egzemplarzy tej produkcji.
gry
Adrian Werner
23 grudnia 2017 10:41
Wymagania sprzętowe gry Death Coming:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki Intel HD lub lepsza, 500 MB HDD, Windows Vista/7/10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki Intel HD lub lepsza, 500 MB HDD, Windows Vista/7/10.
Średnie Oceny:
Średnia z 200 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 3034 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena OpenCritic
48% rekomendacji (6)
Nindie Spotlight
Justin Nation
PC Invasion
Paul Younger
GamePitt
Rob Pitt
NintendoWorldReport
Neal Ronaghan
vadren Legionista
Lekka, a zarazem na swój sposób spora gra, która zdecydowanie nie nudzi. Ponadto warta swojej ceny.
Labowski Chorąży
Byłoby znacznie lepiej gdyby "śmierć" miała do dyspozycji też swoją kosę i mogła ubić kogo chce i gdzie chce. Perfekcja nie istnieje i wymaganie ubicia dokładnie 100% (na złoto) to lekka przesada. To tak jakby biegacze na 100m mieli to zrobić w mniej niż 0 setnych. Najlepiej np. 1/1-10min co pozwoliłoby zawsze ubić wszystkich kosztem czasu. Przetestowałem tylko pierwszy poziom (58 zabójstw) i już wiem, że dalej będzie zapewne gorzej. Potencjał jest, ale nie lubię gier z TYLKO jednym rozwiązaniem więc...
PS. A opis wprowadza w błąd bo wszelkie sposoby to wszelkie, a nie tylko urządzenia/przedmioty/istoty - zawał serca to też "sposób" i niczego do niego nie potrzeba.
Hara Legionista
Gra ma potencjał i jest zabawna ale...
Po pierwsze powtarzanie do skutku jest męczące i nudne zwłaszcza gdy wymaga się 100% perfekcji. Owszem są pułapki, które mają nieskończoną ilość użyć, ale nie na każdego działają bo każda postać ma swój rewir działania. Zatem jedna pomyłka może doprowadzić do tego, że zostaniemy z ludzikiem, którego nie da się wykończyć. Byłoby miło gdyby tak jak napisał Labowski, śmierć miała własną kose i można było zwyczajnie na "atak serca" wykończyć 2-3 dowolnie wybrane osoby. Brakuje mi tu też możliwości stworzenia jakiegoś długiego łancucha wydarzeń, trochę jak we flashowym Infectonator gdzie przy odrobinie szczęścia można zarazić większość obecnych na planszy.
Po drugie tragiczny jest tutaj hitbox aniołów. Nosz kurde po co gra pokazuje ich pole widzenia, skoro kliknięcie za ich plecami czy też obok ich pola widzenia też skutkuje wykryciem. Ile razy przejechałem się na tym, że klikam gdzieś obok nich i mimo że mnie potencjalnie nie widzą to zostaje złapany.
Trzecią sprawą jest to, że może jednak dobrym pomysłem byłoby gdyby znajdował się tutaj jakiś rozwój naszego bohatera, upgrady które pozwolą skuteczniej działać, albo zmniejszą ryzyko czy zwiększą możliwość stworzenia reakcji łańcuchowej.