
Data wydania: Anulowana
Nigdy niezrealizowana czwarta część kultowej serii survival horrorów TPP science fiction, na którą pomysł miało studio Visceral Games. Dead Space 4 miało wprowadzić podział na sektory o otwartej strukturze i pozwolić nam na eksplorację wraków różnorodnych statków kosmicznych.
W 2008 roku studio Visceral Games zapisało się złotymi zgłoskami na kartach historii gatunku survival horrorów, tworząc grę Dead Space. Osadzona w autorskim uniwersum science fiction produkcja zapoczątkowała serię, na którą do 2023 roku złożyły się dwie główne odsłony, część poboczna, a także jej wypuszczony wówczas remake.
Choć jej autorzy mieli pomysł na czwartą pozycję spod tego szyldu, ich wizja nigdy nie doczekała się realizacji. Wyniki sprzedaży „trójki” nie spełniły bowiem wymagań wydawcy, co doprowadziło do odłożenia marki na półkę i oddelegowania jej autorów do innych projektów (a ostatecznie do rozwiązania całego zespołu).
U podstaw Dead Space 4 miał leżeć schemat wypracowany na potrzeby wcześniejszych odsłon cyklu. Otrzymalibyśmy zatem survival horror TPP, w którym wcielalibyśmy się w postać walczącą o przetrwanie w kosmosie, w lokacjach opanowanych przez krwiożercze monstra zwane Nekromorfami. Adwersarzy eliminowalibyśmy, robiąc użytek z futurystycznego arsenału.
Dead Space 4 miał wprowadzić szereg nowych elementów. Gra zostałaby podzielona na sektory o otwartej strukturze, wypełnione wrakami statków kosmicznych, pomiędzy którymi przemieszczalibyśmy się na pokładzie swojej niewielkiej jednostki. Na ich pokładach szukalibyśmy paliwa i części potrzebnych do systemu craftingu. Z czasem pozwoliłyby nam one zapuszczać się coraz bardziej w głąb przestrzeni kosmicznej.
Ponadto autorzy planowali, że przeciwnicy zyskają możliwość poruszania się w warunkach zerowej grawitacji i polowania na nas w otwartej przestrzeni. System wytwarzania i ulepszania wyposażenia znany z Dead Space 3 miał zostać zbalansowany i przemodelowany w taki sposób, by nagradzać nasze eksperymenty.
Dead Space 4 miał stanowić kontynuację trzeciej odsłony cyklu. Ludzkość stanęłaby na skraju zagłady, a w trakcie rozgrywki mielibyśmy możliwość poznania prawdy na temat genezy Nekromorfów oraz podjęlibyśmy próbę uratowania naszego gatunku. Kwestia głównej postaci pozostawała otwarta, bowiem autorzy nie wiedzieli czy w centrum wydarzeń umieszczą Isaaca Clarke’a, Carvera (znanego z „trójki”) lub Ellie (ukochaną głównego bohatera serii), czy też postawią na zupełnie nowego bohatera albo bohaterkę.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek



8GIER
Utrzymana w klimacie survival horroru seria gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Marka stanowi własność koncernu Electronic Arts, a pieczę nad jej rozwojem sprawuje wewnętrzne studio – Visceral Games, znane z takich produkcji jak The Lord of the Rings: The Third Age i The God Father: The Game.