Data wydania: 26 sierpnia 2015
Utrzymana w klimatach science-fiction przygodowa gra akcji, wzbogacona elementami survivalowymi. Za jej powstanie odpowiada chicagowskie studio Phosphor Games, znane dotąd głównie za sprawą gry Nether. Podczas zabawy wcielamy się w astronautę z organizacji zajmującej się badaniem nieznanych dotąd rejonów kosmosu.
Steam
Corpse of Discovery to wydana na PC przygodowa gra akcji utrzymana w klimatach science-fiction. Produkcja wyszła spod ręki pracowników studia Phosphor Games.
Wcielamy się w astronautę będącego członkiem organizacji Corps of Discovery, której zadaniem jest odkrywanie niezbadanych rejonów kosmosu. Na początku kampanii bohater budzi się wewnątrz bazy zlokalizowanej na obcej planecie, nie pamiętając jak znalazł się w tym miejscu. Szybko odkrywa, że jego statek uległ zniszczeniu, a cały ekwipunek został rozrzucony po okolicznych terenach. Priorytetem dla gracza jest utrzymanie się przy życiu, a w drugiej kolejności odkrycie prawdy o celu misji oraz wydarzeniach, które doprowadziły do jej przerwania. Natomiast ostatecznym celem jest znalezienie sposobu na powrót do domu. Scenariusz opracowano tak, aby nie tylko dawał pretekst do zabawy, ale również oferował ciekawą fabułę, poruszającą takie kwestie jak samotność czy smutek po utracie bliskich.
Wydarzenia obserwujemy z kamery pierwszoosobowej. W grze możemy zwiedzić spory zestaw różnorodnych planet i wszystkie charakteryzują się innymi warunkami oraz zagrożeniami. Jednocześnie ich powierzchnie generowane są losowo, więc za każdym razem czekają na nas nowe przygody.
Rozgrywka koncentruje się na eksploracji oraz mechanizmach survivalowych. Konieczne jest unikanie zagrożeń, gromadzenie potrzebnych surowców i przedmiotów oraz dbanie o stan sprzętu, w tym zwłaszcza skafandra chroniącego astronautę przed atmosferami obcych planet. Podczas przygód wykorzystujemy szereg przydatnych gadżetów, w tym plecak odrzutowy znacznie ułatwiający nawigację w terenie oraz sterowanego przez sztuczną inteligencję drona.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Producent: Phosphor Games|PCF Chicago
Wydawca: Phosphor Games|PCF Chicago
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Zespół Phosphor Games zapowiedział Corpse of Discovery, czyli przygodową grę akcji z silnymi elementami survivalowymi, w której wcielimy się w samotnego astronautę próbującego utrzymać się przy życiu na obcych planetach.
gry
Adrian Werner
3 sierpnia 2015 10:40
Wymagania sprzętowe gry Corpse of Discovery:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 460 lub lepsza, 5 GB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 2.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon 7870 lub lepsza, 5 GB HDD, Windows 8.
Średnie Oceny:
"Mieszane"
Średnia z 138 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
pieterkov Senator
Gra miała swoją premierę na steam 25 sierpnia 2015 więc nie wiem co tu robi data premiery 2016.
Gra kosztuje 15 euro co w przeliczeniu na złotówki jest kwotą stanowczo za dużą.
Co nieco o grze: polega ona na poruszaniu się po kilku (myślę, że około 6-8 ale nie liczyłem dokładnie) planetach, możemy sprintować, z czasem dostajemy jetpacka. Wszystkie nasze "Zadania" to podróże z punktu A do B, zazwyczaj na planecie mamy 6 punktów do odwiedzenia w określonej kolejności. Punkt 2 pojawia się po zaliczeniu 1, punkt 3 po zaliczeniu 2 i tak dalej. Poza tymi głównymi punktami pojawiają się też punkty poboczne np. zepsute satelity nadające reklamy czy wizje.... pizzy na skale. Ogólnie nic wartego uwagi, więc po 3 planecie trzymałem się tylko głównych punktów.
Gra fabularnie leży, na każdej planecie pod koniec jakby giniemy i odradzamy się na nowej planecie, do tego mamy niby jakieś wiadomości z ziemi, ale nic szczególnego tam nie ma poza klasycznym "wracaj tato, tęsknimy".
Fajne są niektóre planety: marsopodobna, latające wyspy, wyspa-wulkan z lawą wszędzie czy egzotyczna dżungla z wysokimi górami.
Graficznie jest tak sobie, optymalizacja leży: i5 + gtx970 robią jakieś 20 klatek w full hd przy zasięgu rysowania 5/5, przy 3/5 jest już jakieś 30 klatek i idzie pograć.
Ogólnie gra jest nudna i powtarzalna, cały czas robimy to samo ale w jakiś dziwny sposób dałem się wciągnąć i przeszedłem całą w dwóch posiedzeniach. Zajęło mi to jakieś 4-6 godzin. Niemniej - nie polecam. To projekt zrobiony przez grupkę osób w unity, paskudny, źle zoptymalizowany (jak wszystko zrobione na unity) i nie zachęcający do dalszej rozgrywki. Jedyne co może zaoferować to bezmózgie skakanie z jetpackiem z jednej latającej wysepki na drugą w sobotni wieczór.