City States to strategia czasu rzeczywistego, która próbuje wiernie przedstawić historię rozwoju naszej cywilizacji i pozwala graczowi stać się przywódcą plemiona z późnego okresu mezozoicznego i poprowadzić je przez kolejne szczeble rozwoju ludzkości.
Autorzy zastrzegają się, że w odróżnieniu od podobnych gier tego typu, gdzie cały rozwój opiera się w 90 procentach na postępie militarnym i ciągłej walce, bez oglądania się na jakiekolwiek konsekwencje czy implikacje jakie niosą za sobą kolejne podboje, City States to kompleksowy symulator rozwoju państwa, uwzględniający szereg zależności wpływających na funkcjonowanie i losy nacji, w tym: politykę, klimat, dyplomację, technologię, geografię, religię, kulturę, morale, patriotyzm, kondycję społeczną, dostępność surowców i jeszcze wielu innych.
Akcja City States toczy się w pełni interaktywnym świecie, gdzie każda decyzja gracza wiąże się z określonymi konsekwencjami, czy to wewnątrzpaństwowymi (lub wewnątrz plemiennymi) czy też dotyczącymi relacji międzypaństwowych. Świat gry składa się z licznych osad ludzkich, miast czy wiosek i zamieszkały jest przez setki odmiennych ludzi (każdy z własnym imieniem, charakterem, obowiązkami, itd.).
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Ech, gdybym tak dostał chociaż marnego dolara za każde przeczytane zapewnienie twórców nowej gry, która lada moment znajdzie się na sklepowych półkach, że to właśnie ich dzieło będzie jedyne i niepowtarzalne, całkiem przełomowe w swoim gatunku i tak w ogóle to zupełnie zrewolucjonizuje świat gier komputerowych... Wówczas to zapewne magazyn „Forbes” już od dawna interesowałby się stanem mojego konta. Niestety, w życiu nie ma aż tak dobrze...
gry
Bolesław Wójtowicz
20 marca 2003 08:25