Castlevania: Dawn of Sorrow jest dwuwymiarową platformówką, dedykowaną przenośnej konsoli Nintendo Dual Screen. Produkt został stworzony przez specjalistów z koncernu Konami.
Fabuła rozpoczyna się w roku 2036, czyli niedługo po wydarzeniach, opowiedzianych w grze Castlevania: Aria of Sorrow. Wkrótce po tym, jak główny bohater, Soma Cruz, rozprawił się z ohydnym hrabią, Draculą, mężczyzna zorientował się, że słudzy złego władcy opracowali już plan, jak doprowadzić do zmartwychwstania swego pana. Co więcej, zarówno nasz podopieczny, jak i osoby mu najbliższe, odgrywają dość istotną rolę w całej intrydze. By uchronić siebie i rodzinę, Soma decyduje się, by jeszcze raz przenieść się do średniowiecznego zamku Draculi i ponownie stawić czoła piekielnym potworom.
Przez całą grę poruszamy się po ponurych lokacjach ogromnej willi i walczymy z wszelakimi kościotrupami i zombie, od czasu do czasu mierząc się z silniejszymi bossami. W międzyczasie kolekcjonujemy dodatkowe życia, pancerze itp. Nie zapominamy również o tym, by zbierać dusze pokonanych oponentów. Pomagają nam one w rozwijaniu specjalnych umiejętności i poznawaniu zaklęć. Używając dotykowego ekranu Dual Screena, rysujemy tajemne symbole, dzięki którym osłabiamy swych wrogów i przejmujemy ich zdolności. Dolny wyświetlacz konsoli służy nam także do niszczenia kryształowych bloków, powstrzymujących nas przed dostaniem się do bonusowych poziomów. By przedłużyć okres obcowania z nową Castlevanią, możemy tworzyć do niej własne mapy, a także wymieniać się czarami i umiejętnościami z innymi graczami, za pośrednictwem sieci Wi-Fi.
Twórcy tradycyjnie zdecydowali się na widok 2D. W zamian jednak dopracowali wygląd i animację postaci oraz zadbali o odpowiedni dobór tła, zarówno graficznego, jak i muzycznego. Podczas zmagań towarzyszą nam bowiem mroczne, nostalgiczne utwory, doskonale pasujące do klimatu produkcji.
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Platformy:
Nintendo DS
20GIER
Cykl gier akcji z elementami grozy, opowiadający o walce łowców wampirów z Draculą i jego poplecznikami. Seria, za której „ojca” uważa się Kojiego Igarashiego, zadebiutowała w 1986 roku i należy do najważniejszych marek w portfolio wydawniczym japońskiej firmy Konami. Oprócz niej na kartach historii tej marki zapisało się również między innymi studio MercurySteam, które po latach stagnacji na chwilę tchnęło w nią nowe życie.
Serwis GoNintendo, który dzięki uprzejmości jednego ze swoich czytelników wszedł w posiadanie informacji o najnowszej odsłonie popularniej serii Castlevania (zamieszczonych w magazynie Nintendo Power), podaje, iż może być ona całkowitym zaskoczeniem dla fanów gry. Po pierwsze Castlevania Judgment, bo taką nazwę nosić ma nowa część, zadebiutuje na konsoli Wii, a po drugie ... będzie bijatyką 3D!
gry
Maciej Myrcha
29 czerwca 2008 10:06
Kilka dni temu informowaliśmy o fakcie zarejestrowania w amerykańskim urzędzie patentowym przez japońską firmę Capcom nowego tytułu z serii Castlevania – Order of Ecclesia.
gry
Przemysław Zamęcki
15 kwietnia 2008 10:48
Saga rodu Belmontów, czyli gry z serii Castlevania ostatnimi czasy jakby nieco straciły swoją popularność wśród graczy. Być może więc najwyższy czas, aby przywrócić należne im miejsce na piedestale najlepszych dwuwymiarowych platformówek?
gry
Przemysław Zamęcki
6 kwietnia 2008 16:59
Mija właśnie czternasty miesiąc od kiedy zapoznaliśmy się z pierwszymi informacjami poświęconymi animowanej serii filmów opartych o historię opowiedzianą w grze pod tytułem Castlevania III: Dracula’s Curse. Wielu mogłoby sądzić, że pomysł umarł. Warren Ellis, będący inicjatorem owego projektu i autorem scenariusza, wyprowadza nas z tego błędu i przekazuje nowe wieści.
pozostałe
Piotr Doroń
16 grudnia 2007 15:16
Koji Igarashi, człowiek stojący za popularną serią Castlevania, udzielił interesującego wywiadu magazynowi Game Informer. Wypowiedział się w nim na temat jeszcze niezapowiedzianej kolejnej części cyklu. Przyznał, że według wszelkiego prawdopodobieństwa ukaże się ona na konsolę Xbox 360.
gry
Artur Falkowski
12 września 2007 16:04
Wygląda na to, że Paul W. S. Anderson (m.in. Resident Evil, Mortal Kombat) nie tylko nie będzie reżyserem filmu Castlevania, ale również nie napisze do niego scenariusza. Ten bowiem, jak donosi filmowy serwis internetowy Bloody Disgusting, będzie przepisany całkowicie od początku przez kogoś innego.
pozostałe
Artur Falkowski
29 sierpnia 2007 13:56
Przedostatniego dnia marca doszły do nas informacje, że Paul Anderson może nie wyreżyserować filmu opartego na grze Castlevania. Niemniej jednak zapewniał on wówczas, że dołoży wszelkich starań, aby wziąć udział w przygotowaniu tego projektu. Dowiedzieliśmy się, że Anderson nadal będzie odpowiadał za scenariusz i produkcję, aczkolwiek fotel reżysera przekaże Sylvainowi White’owi.
pozostałe
Katarzyna Grysiewicz
15 czerwca 2007 09:09
W październiku ubiegłego roku informowaliśmy was o tym, że ciesząca się niezwykłą popularnością seria gier Castlevania doczeka się nie tylko adaptacji filmowej, ale również wersji animowanej, nad którą czuwa Warren Ellis, popularny twórca komiksowy (m.in. Transmetropolitan). Po kilku miesiącach znane są już dalsze szczegóły odnośnie tej produkcji.
pozostałe
Artur Falkowski
8 maja 2007 16:28
Wczoraj na łamach naszego serwisu pojawiły się informacje o rzekomej rezygnacji Paula Andersona z pracy przy filmie Castlevania. Te niepokojące wiadomości zostały podane przez Dread Central. Główny bohater całej sprawy w rozmowie z redaktorami IGN zaprzecza owym doniesieniom.
gry
Katarzyna Grysiewicz
30 marca 2007 17:03
Jeśli wierzyć doniesieniom serwisu Dread Central, nad filmem Castlevania zawisły czarne chmury. Z tworzenia ekranizacji popularnego cyklu gier video wymigał się bowiem reżyser Paul Anderson, który był siłą napędową projektu od samego początku.
pozostałe
Krystian Smoszna
29 marca 2007 09:25
Średnie Oceny:
Średnia z 100 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Aleksander Kozłowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
zanonimizowany352178 Junior
Świetna gra, poprostu genialna... polecam kupić.