Battle for Atlantis to gra strategiczna, zaprojektowana przez studio World Forge. Celem jej twórców nie było zrewolucjonizowanie gatunku RTS-ów, lecz nadanie mu nowego blasku i świeżości.
Po tysiącach lat ludziom udało się odnaleźć legendarny ląd, Atlantydę, która przez wieki spoczywała na dnie morza. Kiedy już dzielni odkrywcy mieli zabrać się do eksploatowania jej zasobów, napotkali na pewne trudności. Otóż z zakamarków tajemniczej wyspy zaczęli wychodzić jej rodowici mieszkańcy – Atlantydzi, którzy bynajmniej nie zamierzali oddać swojej ojczyzny bez walki. Przy pomocy magii wywołali liczne katastrofy – huragany, powodzie itp. Ziemia została niemal całkowicie zniszczona. Miasta runęły, zerwała się łączność pomiędzy częściami świata, a ludność nawiedziły liczne choroby. Ci, którzy przeżyli kataklizmy, zdecydowali się stanąć do walki przeciwko Atlantydom. Muszą jednak mieć się na baczności, bo przyjdzie im toczyć bitwy z armią dinozaurów, posłusznych jedynie wrogim magom, a także z wojownikami, jeżdżącymi na pangolinach (olbrzymich łuskowcach).
Rozgrywka opiera się na schemacie stosowanym w większości dzisiejszych strategii. Najpierw zajmujemy się rozbudową swojej bazy i wydobywaniem surowców, następnie produkujemy jednostki, a na końcu wysyłamy je do starcia z oponentami. By urozmaicić nam zabawę, programiści zaimplementowali do swojego dzieła nadzwyczajnie realistyczną fizykę. Prawom tej dziedziny nauki podlegają wszystkie elementy, występujące w Battle for Atlantis (żołnierze, budynki, zasoby, – w skrócie: cały krajobraz). Największy wpływ na gameplay ma jednak woda, płynąca w różnorakich zbiornikach. Nie pełni ona wyłącznie funkcji estetycznej, lecz jest zdolna do diametralnej odmiany pola bitwy. Zmusza nas to do częstych zmian taktyki, by np. piechota nie utknęła w błocie, a pojazdy (czołgi, transportery opancerzone itp.) nie zatrzymały się na środku rzeki. Kilkudziesięciometrowe fale tsunami, erozje rzeczne czy strome wodospady niejednokrotnie przesądzają o naszym „być albo nie być” w grze.
Silnik graficzny, który wykorzystano w Battle for Atlantis, pochodzi z produkcji o nazwie Sparta: Ancient Wars. Charakteryzuje go wysoka wydajność i możliwość prezentowania doskonałych efektów wizualnych, z naciskiem na ukazanie zmian w strukturze wody.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Xbox 360Angielskie napisy i dialogi
Producent: World Forge
Wydawca: Play Ten Interactive
Ograniczenia wiekowe: 12+
Wymagania sprzętowe gry Battle for Atlantis:
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
zanonimizowany314199 Centurion
Może się tak zdecydujcie czy Battle for czy Day of Atlantis i chyba raczej to pierwsze, bo tak jest na stronie wydawcy.
zanonimizowany486983 Legionista
wygłąda na fajną gierke!!kupie moze
zanonimizowany522177 Konsul
Liczę na świetną grafikę,jako że gra wyjdzie dopiero w 2009.
Cziczaki Legend
To może naprawdę być hit, ruscy jeszcze niczego nie skopali.
zanonimizowany636923 Centurion
Z tego co wiem to ruscy skopali m.in:
-Persian Wars
-Paradise Cracked
-Night Watch Racing i chyba najgorsza ruska gra:
-Drive n'kill
Także Cziczaki,nie jaraj się na widok każdej ruskiej gry,bo przecież każdy naród zwalił jakąś grę.Po za tym jak chcesz się przekonać jakie ruscy gry spartolili to zobacz Stalin vs Marsians albo cuś takiego.