
Data wydania: 23 października 2007
Sieciowa strzelanina, w której bierzemy udział w fikcyjnym konflikcie pomiędzy Unią Europejską a Federacją Neorosyjską. W A.V.A do wyboru mamy trzy klasy, a w zmaganiach biorą udział dwa pięcioosobowe zespoły.
Gracze
Alliance Of Valiant Arms (w skrócie A.V.A) to sieciowa strzelanina z widokiem FPP. Gra powstała w koreańskim studiu Redduck, lecz później była rozwijana przez firmę Neowiz. Produkcja jest dostępna za darmo.
W 2016 roku ówczesny zachodni wydawca A.V.A. – firma Aeria Games – nie przedłużył umowy ze studiem Redduck w związku z drastycznie malejącą liczbą graczy. Wtedy też pieczę nad tytułem poza Azją przejęło En Masse Entertainment. Tak było aż do 29 czerwca 2018 roku, kiedy to amerykańskie i europejskie serwery gry zostały zamknięte. Do następnego roku taki sam los spotkał A.V.A. na niemal całym świecie.
A.V.A. wróciła na rynek dopiero na początku 2021 roku za sprawą firmy Neowiz, która wcześniej odpowiadała za powrót azjatyckiego wydania gry. Wraz z tym powrotem produkcja doczekała się odświeżenia tak pod względem wizualnym, jak i w kwestii mechanik rozgrywki.
Choć historia w A.V.A. to tylko tło dla rozgrywki, nie jest ona zupełnie nieobecna. Gra przedstawia fikcyjny konflikt między wspieraną przez Stany Zjednoczone Unią Europejską a Federacją Neorosyjską (NRF), w skład której oprócz sowieckiego mocarstwa wchodzą także Chiny. Walki toczone są w głównej mierze na terenach zurbanizowanych i z wykorzystaniem współczesnego sprzętu największych armii świata.
Pod wieloma względami A.V.A. to typowy przedstawiciel pierwszoosobowych shooterów (FPS-ów) skupiających się na grze sieciowej. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). W grze znajdziemy ponad 30 map, na których gracze samotnie lub w dwóch zespołach wykonują cele określone przez tryb gry.
Przed rozpoczęciem rozgrywki wybieramy jedną z trzech klas różniących się stylem walki. Mobilny i wyposażony w karabin SMG Pointman specjalizuje się w walce z bliska i atakach z flanki; Rifleman to wszechstronny żołnierz dysponujący granatami i porządnym pancerzem; wreszcie Snajper jest specjalistą od walki dystansowej i wspierania sojuszników.
Gracze mogą spersonalizować swoją postać, dobierając jej ekwipunek oraz umiejętności, przy czym wyposażenie kupuje się przed rozpoczęciem rundy. Ulepszenia obejmują lunety, celowniki laserowe, uchwyty oraz tłumiki, przy czym musimy uwzględnić fakt, iż niektóre komponenty pasują tylko do pewnych typów broni.
A.V.A. to typowa produkcja nastawiona na rozgrywkę wieloosobową, bez większych atrakcji dla miłośników samotnej zabawy. W grze znajdziemy sześć trybów multiplayer: Annihilation, Domination, Demolition, Escort, AI Missions, oraz Escape. Każdy z nich ma odmienne zasady. Dwa pierwsze to odpowiednio klasyczny deathmatch, walka o kontrolę nad punktem oraz wysadzanie lub obrona celu niczym Counter-Strike: Global Offensive. W Eskorcie zabawa obraca się wokół czołgu, który jedna z drużyn broni przed ataki przeciwnego zespołu. Misje SI to z kolei starcia przeciwko sztucznej inteligencji w ramach kooperacji. W ostatnim z wariantów rozgrywki – Ucieczce – żołnierze UE muszą dotrzeć do punktu ewakuacji, czemu starają się przeszkodzić gracze NFR.
Pierwotne wydanie A.V.A. bazowało na technologii Unreal Engine 3 i stawiało na realistyczną oprawę wizualną. Odświeżona wersja gry zachowuje ten styl, lecz korzysta z nowszego silnika, dzięki czemu grafika prezentuje się o wiele lepiej niż w oryginale.
Autor opisu gry: Jacek Hałas
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
11 marca 2017
World of Warcraft to nie jedyny staruszek, któremu dobrze się wiedzie na rynku MMO. Dość częste jest tu zjawisko podtrzymywania przy życiu starzejących się gier w nieskończoność, wszelkimi sposobami. Prezentujemy najciekawsze takie przypadki.
Dobra gra nie zawsze musi wiązać się z wydawaniem na nią pieniędzy. Dowodziliśmy tego w naszym przeglądzie nie raz i zapewniamy Was o tym również dzisiaj. W siódmej odsłonie cyklu gramy w: sieciowego FPS-a (Alliance of Valiant Arms), przeglądarkową grę na podstawie komiksu (Shakes & Fidget - The Game), solidnego łamacza głowy (DROD: Architect’s Edition), niekonwencjonalne Spectre oraz strzelankę na podobieństwo Wormsów (Teeworlds).
gry
Daniel Kazek
12 lipca 2010 09:37
Portal ijji.com, będący swego rodzaju platformą oferującą na rynkach zachodnich gry z rodzaju online multiplayer oraz MMO, powiększy swoje portfolio o dwie produkcje przenoszące nas w wojenne klimaty. Pierwsza z nich to Karma: Operation Barbarossa, MOFPS rozgrywający się w alternatywnej rzeczywistości II wojny światowej oraz Alliance of Valiant Arms, shooter stworzony na bazie silnika Unreal 3.
gry
Maciej Myrcha
4 czerwca 2009 10:21
Wymagania sprzętowe gry A.V.A:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2.2 GHz / AMD Athlon 64 X2 2.6 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce 7300 / Radeon X1600 Pro lub lepsza, 30 GB HDD, Windows XP.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz / AMD Phenom X4 9500 2.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9600 GT / Radeon HD 4850 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 199 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.