Data wydania: 10 września 2020
As Far as the Eye to turowa gra strategiczna, w której celem zabawy jest doprowadzenie plemienia do centrum mapy, zanim nadejdzie powódź. Aby dotrzeć do wskazanego miejsca, należy gromadzić surowce niezbędne do przetrwania.
Steam
OpenCritic
As Far As The Eye to turowa strategia, w której gracz musi pokierować losami plemienia. Za opracowanie tytułu odpowiada Unexpected Studio, a wydaniem zajęło się Goblinz Studio.
W As Far As The Eye gracz wciela się w wiatr opiekujący się plemieniem. Jego celem jest doprowadzenie swoich podopiecznych do centrum świata zanim nadejdzie powódź, która zaleje większość obszaru.
Zabawa w As Far As The Eye rozgrywa się na proceduralnie generowanej mapie podzielonej na heksagony. Przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki gracz może dostosować parametry sesji, takie jak jej długość czy też liczba dostępnych surowców.
Po trafieniu na mapę gracz musi wyznaczyć optymalną ścieżkę do centrum świata. Niekoniecznie musi to być jednak najprostsza droga. W czasie wędrówki bowiem tubylcy muszą zaspokajać swoje potrzeby oraz gromadzić surowce niezbędne do przetrwania. Przykładowo aby zaspokoić potrzebę głodu należy wybudować przystań rybacką. Dodatkowo w czasie eksploracji świata można napotkać na postacie niezależne, z którymi można handlować. Można także przyłączyć je do kierowanego plemienia. Nie ma tu jednak opcji toczenia walk.
Plemię może także natrafić na przeszkody, które utrudnią im wędrówkę. Mogą to być między innymi trudne warunki atmosferyczne, jak np. burze. Oprócz tego na mapie znajdują się miejsca kultu, w których można złożyć ofiarę. Jeśli zamiast tego gracz zdecyduje się je splądrować, to również poniesie konsekwencje.
W grze zaimplementowano także obszerny system rozwoju plemienia. Podzielony on został na trzy kategorie – praca, wiedza i budynki. Każdy z nich zawiera zestaw ulepszeń, które wpływają na funkcjonowanie osadników.
As Far As The Eye oferuje pastelową, przyjemną dla oka oprawę graficzną. Całość ukazana została w widoku izometrycznym.
Autor opisu gry: Agnieszka Adamus
Platformy:
PC Windows 10 września 2020Polskie napisy
Nintendo Switch 28 kwietnia 2022Angielskie napisy
Xbox One 18 listopada 2022Angielskie napisy
PlayStation 4 17 listopada 2022Angielskie napisy
Producent: Goblinz Studio
Wydawca: Klabater
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Wymagania sprzętowe gry As Far as the Eye:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo E4300 1.8 GHz / AMD Athlon X2 4450e 2.3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GTX / Radeon HD 3850 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10.
Średnie Oceny:
"W większości pozytywne"
Średnia z 1618 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena OpenCritic
20% rekomendacji (13)
NoobFeed
Kurtis Seid
Chalgyr's Game Room
Nintendo Life
Lowell Bell
Checkpoint Gaming
David McNamara
GameWatcher
Marcello Perricone
mbigos Centurion
Wersja na Nintendo Switch to zbrodnia. Tak skopanego UI to jeszcze nigdzie nie widziałem. Często brakuje podświetlenia aktualnie wybranej opcji (np. gdy jest zablokowana), brakuje elementów interfejsu, klawiszologia jest skopana, większość rzeczy jest nieintuicyjna, a żmudne i zajmujące kilka minut przenoszenie ekwipunku można stracić, bo się kliknęło zły przycisk, przez co trzeba zaczynać od nowa (brak okna z potwierdzeniem, czy chcemy anulować proces).
Gra ma jakiś pomysł na siebie, ale kampania to tak naprawdę samouczek (5 krótkich misji), potem gramy grę swobodną. Tam mam wiele opcji do wyboru (można piec chleb ze zboża, robić dania z ryb lub innych zwierząt), albo po prostu zbierać podstawowy surowiec do jedzenia (co jest najprostsze) i olać bardziej zaawansowany rozwój.
Może i dałbym szansę, ale za to co zrobiono na Switchu to studio dostaje ode mnie czerwoną kartkę.
mbigos Centurion
Wersja na Nintendo Switch to zbrodnia. Tak skopanego UI to jeszcze nigdzie nie widziałem. Często brakuje podświetlenia aktualnie wybranej opcji (np. gdy jest zablokowana), brakuje elementów interfejsu, klawiszologia jest skopana, większość rzeczy jest nieintuicyjna, a żmudne i zajmujące kilka minut przenoszenie ekwipunku można stracić, bo się kliknęło zły przycisk, przez co trzeba zaczynać od nowa (brak okna z potwierdzeniem, czy chcemy anulować proces).
Gra ma jakiś pomysł na siebie, ale kampania to tak naprawdę samouczek (5 krótkich misji), potem gramy grę swobodną. Tam mam wiele opcji do wyboru (można piec chleb ze zboża, robić dania z ryb lub innych zwierząt), albo po prostu zbierać podstawowy surowiec do jedzenia (co jest najprostsze) i olać bardziej zaawansowany rozwój.
Może i dałbym szansę, ale za to co zrobiono na Switchu to studio dostaje ode mnie czerwoną kartkę.