Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Roguelike - Gry Android

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce roguelike na platformę Android ułożone według popularności.

Akcji9 Zręcznościowe2
Bijatyki
RPG22 Strategiczne7
Przygodowe
Sportowe
Wyścigi
Symulacje1 Logiczne1
Towarzyskie
MMO
Dead Cells
Dead Cells

Akcji 2020

Gra akcji z elementami roguelike'a i metroidvanii, stworzona przez niezależne francuskie studio Motion Twin. W trakcie rozgrywki eksplorujemy posępne zamczysko, którego poszczególne fragmenty, jak choćby komnaty, dziedzińce i kanały, są generowane proceduralnie. W połączeniu z permanentną śmiercią głównego bohatera oznacza to, że każdorazowe rozpoczęcie zabawy wiąże się z odmiennymi doznaniami i uzyskaniem dostępu do nowych części fortecy. Istotną rolę w Dead Cells odgrywają starcia z przeciwnikami, cechujące się wysokim poziomem trudności. Kluczem do sukcesu jest rozpracowanie schematów wyprowadzanych przez nich ataków oraz posiadanie odpowiednio rozwiniętej postaci. W potyczkach korzystamy z broni białej i dystansowej, a także z magii ofensywnej oraz defensywnej. Wszystko to okraszono miłą dla oka, dwuwymiarową oprawą graficzną, utrzymaną w pixelartowej stylistyce.

Delver
Delver

RPG 21 kwietnia 2012

Pierwszoosobowy dungeon crawler w konwencji gry RPG akcji typu roguelike, utrzymany w oldskulowej estetyce. Rozgrywka polega na przemierzaniu lochów, zabijaniu potworów i rozwijaniu postaci, którą kierujemy.

Terraria
Terraria

Zręcznościowe 12 września 2013

Opracowana przez niezależne studio Re-Logic sandboksowa gra platformowa, określana jako dwuwymiarowa wersja popularnego Minecrafta. Rozgrywka nie ma określonego celu, a zadaniem graczy jest dowolne kształtowanie otaczającego ich, losowo generowanego świata. Przystępując do zabawy, dysponujemy jedynie kilkoma prostymi narzędziami, które pozwalają nam na kopanie i pozyskiwanie surowców, ścinanie drzew i wznoszenie prostych budowli. W miarę postępów rozgrywki, dzięki rozbudowanemu systemowi rzemiosła, odkrywamy coraz lepsze narzędzia, pozwalające na konstruowanie zaawansowanych budowli, a także walkę z zamieszkującymi świat potworami. Lista możliwości jest niezwykle długa i ogranicza ją w zasadzie wyłącznie wyobraźnia samych graczy. Terraria pozwala na zabawę w pojedynkę, jednak w toku rozgrywki możemy połączyć siły z innymi graczami, zyskując w ten sposób cennych sprzymierzeńców, z pomocą których łatwiej będzie nam uporać się z coraz trudniejszymi wyzwaniami.

Don't Starve: Pocket Edition
Don't Starve: Pocket Edition

Akcji 21 października 2016

Mobilna odsłona survivalowej gry przygodowej, stworzonej przez ekipę kanadyjskiego studia Klei Entertainment. Akcja Don’t Starve: Pocket Edition osadzona została w losowo generowanej dziczy, do której bohater gry został przeniesiony przez podstępnego demona. Protagonista musi zatem wykorzystać swą wiedzę i umiejętności, aby przetrwać w nieprzyjaznym, pełnym dzikich bestii świecie i znaleźć sposób na powrót do domu. Rozgrywka kładzie nacisk na aspekty survivalowe, a do głównych zadań gracza należy zbudowanie schronienia, zdobywanie żywności, podtrzymywanie ognia, a także własnoręczne wykonanie odzieży i przydatnych narzędzi. Całość zrealizowana została w charakterystycznej, kreskówkowej formie i przepełniona sporą dawką poczucia humoru oraz licznych nawiązań do zjawisk kultury masowej. Mobilna edycja gry w zasadzie nie różni się od swego pierwowzoru z dużych platform sprzętowych, a główne różnice sprowadzają się do nowego, dotykowego modelu sterowania.

Desktop Dungeons
Desktop Dungeons

Strategiczne 28 maja 2015

Desktop Dungeons to połączenie strategii ekonomicznej, gry logicznej oraz taktycznego cRPG-a w stylu „roguelike”. Akcja toczy się w realiach fantasy, a gracz wciela się w rolę władcy niewielkiego królestwa. Aby doprowadzić je do rozkwitu król musi wyprawiać herosów do losowo generowanych podziemi, gdzie czekają skarby, potwory i... śmierć. Tytuł wyprodukowany został przez studio QCF Design.

Crashlands
Crashlands

Akcji 21 stycznia 2016

Opracowana przez niezależne studio Butterscotch Shenaningans przygodowa gra akcji z elementami RPG, przypominająca pod względem mechaniki popularną produkcję Don’t Starve. W grze przemierzamy rozległy i zróżnicowany świat, wypełniony roślinami, dzikimi zwierzętami oraz rozmaitymi niebezpieczeństwami. Zabawa nie ma określonego celu, a głównym zadaniem graczy jest przeżycie. W tym celu muszą eksplorować kolejne tereny, zdobywać surowce oraz pożywienie, a także wznosić budynki i wytwarzać przydatne narzędzia oraz broń. Rozgrywka opiera się na pętli składającej się z 3 podstawowych czynności: znajdź, działaj i buduj. Podczas gry możemy łowić ryby, uprawiać rolę, oswajać zwierzęta, a także walczyć z przeciwnikami, wykorzystując sprzęt skonstruowany i rozwijany dzięki systemowi rzemiosła. Crashlands odznacza się kolorową i dość bajkową oprawą graficzną i dostępna jest w popularnym modelu free-to-play z mikropłatnościami.

Hero Siege: Pocket Edition
Hero Siege: Pocket Edition

RPG 9 czerwca 2016

Gra hack-and-slash, w której wcielamy się w jednego z kilku śmiałków i staramy się powstrzymać szatana, pragnącego przejąć władzę nad światem. Rozgrywka jest szybka i efektowna, a dodatkowo przystosowana do zabawy przy użyciu pada oraz ekranów dotykowych.

Lovecraft's Untold Stories
Lovecraft's Untold Stories

RPG 7 października 2019

Dwuwymiarowa gra RPG akcji typu roguelike z elementami przygodowymi, w której trafiamy do uniwersum znanego z mitologii Cthulhu. W Lovecraft's Untold Stories wcielamy się w pięć postaci, które przeprowadzają własne śledztwa w miejscach inspirowanych opowiadaniami Lovecrafta.

Battlevoid: Harbinger
Battlevoid: Harbinger

Symulacje 12 sierpnia 2015

Turowa gra eksploracyjna wzbogacona elementami zaczerpniętymi z gatunku roguelike, za której stworzenie odpowiada niezależne fińskie studio Bugbyte. Gracz wciela się w rolę komandora floty kosmicznej – jego zadaniem jest przedostanie się na teren nieprzyjaciela i zbadanie panującej tam sytuacji. Z uwagi na fakt, że oddana do naszej dyspozycji galaktyka jest generowana losowo, każdorazowe rozpoczęcie rozgrywki owocuje odmiennymi atrakcjami. Zabawa w Battlestation: Harbinger opiera się na zwiedzaniu otwartego świata, nawiązywaniu kontaktów z innymi rasami oraz na wykonywaniu zróżnicowanych zadań – od eskorty sojuszników, po walkę z wrogimi statkami. Z czasem otrzymujemy dostęp do ulepszeń i technologii, dzięki którym nie tylko możemy udoskonalić naszą jednostkę, lecz także stworzyć niewielką flotę. Całość okraszono przyzwoitej jakości dwuwymiarową oprawą graficzną.

Wayward Souls
Wayward Souls

RPG 10 lipca 2014

Zrealizowane w stylu retro roguelike'owe RPG akcji, w którym wcielamy się w bohaterów przemierzających losowo generowane podziemia. Do wyboru mamy 6 bohaterów o odmiennych umiejętnościach i nieco innym stylu walki. Zgodnie z regułami gatunku, śmierć postaci jest definitywna i oznacza utratę całego niesionego ekwipunku. Tytuł wyróżnia się wysokim stopniem trudności, a sukces w grze zależny jest przede wszystkim od umiejętności samych graczy.

Juicy Realm
Juicy Realm

Akcji 2020

Twin-stick shooter z elementami roguelike. W grze Juicy Realm wcielamy się w naukowców badających królestwo inteligentnych i bardzo niebezpiecznych roślin. Możemy to robić samemu albo w ramach lokalnego co-opa.

The Greedy Cave
The Greedy Cave

RPG 4 marca 2016

Gra RPG typu roguelike, stworzona przez studio Avalon Games, znane z mobilnej zręcznościówki Crazy Fingers. Tytuł został wydany w modelu darmowym z opcjonalnymi mikropłatnościami. W The Greedy Cave gracz wciela się w śmiałka, przybywającego do królestwa Iblis z zamiarem eksploracji legendarnego kompleksu lochów i jaskiń, rzekomo wypełnionego bezcennymi skarbami. Przeszkodą są jednak czyhające tam bestie i bezwzględni szabrownicy, z którymi bohater musi co i rusz walczyć. Odwiedzane przez gracza lochy są generowane proceduralnie, a więc ich rozkład jest za każdym razem inny. W miarę postępów w walce oraz wykonywaniu misji nasza postać zdobywa doświadczenie i lepszy ekwipunek oraz uczy się nowych zdolności. Dwuwymiarowa grafika The Greedy Cave mocno nawiązuje stylem do survivalowego Don’t Starve. Jej specyficzny klimat osiągnięto dzięki stonowanej kolorystyce oraz przerysowanym projektom postaci, z których na szczególne wyróżnienie zasługują różnorodne potwory.

Skyhill
Skyhill

RPG 25 lutego 2015

Opracowana przez rosyjskie studio Mandragora postapokaliptyczna gra RPG z elementami roguelike. Akcja gry rozpoczyna się krótko po biologicznym kataklizmie, który doprowadził do niemal całkowitego zniszczenia ludzkiej rasy. Wcielamy się w rolę jednego z ocalałych, znajdującego się na ostatnim, setnym piętrze luksusowego hotelu, a naszym zadaniem jest przedarcie się przez kolejne kondygnacje budynku, opanowane przez hordy mutantów. Do dyspozycji graczy oddano kilka różniących się od siebie postaci. Wnętrze hotelu generowane jest losowo, a na każdym z poziomów głównym celem jest przywrócenie zasilania, które pozwoli zjechać windą piętro niżej. Rozgrywka łączy sekwencje akcji, polegające na walce z zastępami mutantów z elementami survivalowymi. Podczas zabawy musimy nieustannie szukać wody i pożywienia, a także ulepszać bazę, której rolę pełni wspomniany apartament na ostatnim piętrze. Nie zabrakło także systemu rzemiosła, dzięki któremu możemy konstruować nowe przedmioty i ulepszać uzbrojenie.

Reigns: Game of Thrones
Reigns: Game of Thrones

Strategiczne 18 października 2018

Czwarta produkcja spod szyldu Reigns, opracowana przez studio Nerial i firmę Devolver Digital, we współpracy z HBO. Reigns: Game of Thrones zabiera graczy do uniwersum serialu Gra o Tron. Mamy do dyspozycji takich bohaterów jak Jon Snow, Tyrion Lannister czy Daenerys Targaryen.

Don't Starve: Shipwrecked
Don't Starve: Shipwrecked

Akcji 7 września 2017

Kolejny dodatek DLC do bestsellerowego, survivalowego sandboksa Don’t Starve. W przeciwieństwie do dwóch wydanych wcześniej rozszerzeń, został on jednak opracowany nie przez twórców oryginału, lecz przez zespół Capybara Games, znany m.in. z takich gier jak Below czy Superbrothers: Sword & Sworcery. Don’t Starve: Shipwrecked koncentruje się wyłącznie na zawartości dla pojedynczego gracza, czerpiąc przy tym inspiracje z kultowych powieści przygodowych, takich jak Przypadki Robinsona Crusoe. Zostały one jednak wzbogacone elementami fantasy oraz charakterystyczną dla gry dawką poczucia humoru. Rozszerzenie wprowadza do rozgrywki nowe lokacje, postacie, typy wrogów oraz efekty pogodowe. Ponadto w grze pojawiła się możliwość korzystania z łodzi i podróżowania nią po morzach wypełnionych licznymi wysepkami. Pod względem oprawy dodatek nie odbiega poziomem od gry macierzystej i choć pojawił się szereg całkiem nowych elementów graficznych, pozostały one zgodne ze stylem oryginału.

Nowhere Prophet
Nowhere Prophet

RPG 2020

Dwuwymiarowy, postapokaliptyczny roguelike, wyróżniający się turowym systemem walki inspirowanym karciankami. W Nowhere Prophet stajemy na czele grupy wędrowców, przemierzających zniszczony świat w poszukiwaniu mitycznej Krypty. Jest to ostatnie bezpieczne schronienie, stanowiące jednocześnie ostoję technologicznego rozwoju.

Neon Chrome
Neon Chrome

Akcji prace wstrzymane

Opracowana przez twórców gry Crimsonland ze studia 10tons cyberpunkowa strzelanina top-down z elementami roguelike. Akcja Neon Chrome toczy się w niedalekiej przyszłości, a gracze wcielają się w postać wyposażonego w cyberwszczepy najemnika, którego zadaniem jest zabicie Nadzorcy potężnego wieżowca jednej z najpotężniejszych korporacji na świecie. Pod względem mechaniki produkcja odwołuje się do klasycznych, oldskulowych strzelanek, a cała zabawa sprowadza się do eliminacji kolejnych hord przeciwników za pomocą różnych rodzajów broni palnej. Dodatkową atrakcję stanowi tu system destrukcji otoczenia, pozwalający na zniszczenie praktycznie każdego elementu mapy. Przystępując do rozgrywki, wybieramy jedną z trzech losowo wygenerowanych postaci, którą następnie w toku gry ulepszamy o kolejne cyberwszczepy, zwiększające jej potencjał bojowy. Wzorem produkcji typu roguelike, każda śmierć w grze jest ostateczna i oznacza konieczność rozpoczynania zabawy od początku.

Siralim 2
Siralim 2

RPG 25 sierpnia 2016

Kontynuacja utrzymanej w stylu retro gry RPG, przygotowana przez twórców pierwowzoru ze studia Thylacine. Siralim 2 nie oferuje zbyt wyszukanej warstwy fabularnej, a podczas zabawy wcielamy się we władcę tytułowego królestwa, który musi udawać się na kolejne wyprawy, by zbierać potwory i wykorzystywać je do walki z wrogami. Ciekawostkę stanowi fakt, że rozgrywka nie ma żadnego finału, a kolejne wyzwania i lokacje tworzone są bez końca. Akcję gry obserwujemy w klasycznym widoku z góry, a zabawa sprowadza się do przemierzania lochów, szukania skarbów, wypełniania zadań oraz walki. Potyczki rozgrywane są w systemie turowym, jednak nasz bohater nie walczy osobiście, a jedynie wystawia do walki schwytane potwory. Zabawę urozmaica magia oraz rozbudowany system craftingu, zaś zarobione pieniądze można inwestować w ulepszanie zamku, czyli wznosić kolejne budynki i pomieszczenia, dające dostęp do nowego sprzętu, misji oraz postaci.

Reigns
Reigns

Strategiczne 10 sierpnia 2016

Przygotowana we współpracy studia Nerial z firmą Devolver Digital oryginalna produkcja niezależna, będąca połączeniem gry strategicznej oraz karcianki z elementami roguelike. Fabuła gry Reigns przenosi nas do mocno przerysowanej wizji średniowiecza, gdzie wcielamy się w rolę króla, a naszym zadaniem jest zarządzanie całym królestwem. Do obowiązków władcy należy m.in. wydawanie wyroków, zaspokajanie potrzeb poddanych, dbanie o rozwój ekonomiczny i nawiązywanie stosunków dyplomatycznych z sąsiadami, a podejmowane decyzje niosą ze sobą rozmaite konsekwencje, włącznie ze śmiercią bohatera i koniecznością rozpoczynania zabawy od początku. Sam schemat rozgrywki jest dosyć nietypowy i polega na losowaniu kart, pod którymi kryją się skierowane do króla postulaty, dotyczące rozmaitych sfer funkcjonowania królestwa. Przesunięcie karty w lewo lub w prawo oznacza pozytywną lub negatywną decyzję w danej sprawie. Całość odznacza się niezwykle prostą, lecz pasującą do klimatu rozgrywki oprawą wizualną.

Runestone Keeper
Runestone Keeper

RPG 31 lipca 2017

Przygotowana przez studio Blackfire Games hybryda gatunkowa, łącząca elementy strategii turowej oraz roguelike’owego RPG. Runestone Keeper zabiera nas do fantastycznego świata, pod którego powierzchnią rozciągają się nieskończone lochy, skrywające tajemniczą, starożytną siłę. Potęga ta przyciąga śmiałków z całej krainy, którzy aby zdobyć legendarną moc, gotowi są dać się uwięzić w przepastnym labiryncie, składającym się z niezliczonych komnat. Podczas zabawy kreujemy jednego z takich herosów (przydzielając mu pożądane atrybuty) i przenosimy się do wnętrza losowo generowanych lochów. Rozgrywka koncentruje się na eksploracji oraz toczonej w systemie turowym walce, w której kluczem do sukcesu jest umiejętne wykorzystanie posiadanego oręża, umiejętności kontrolowanej postaci, a także elementów otoczenia. Zgodnie z regułami gatunku roguelike, każda śmierć w grze ma charakter permanentny i oznacza konieczność rozpoczynania zabawy od początku.

Obslashin'
Obslashin'

Zręcznościowe 17 listopada 2014

Produkcja wzorowana na słynnej grze niezależnej The Binding of Isaac stworzonej przez Edmunda McMillena. Podczas zabawy w Obslashin' wcielamy się w kota, który przemierza lochy wypełnione przeróżnymi potworami i bossami walcząc z nimi za pomocą... ryby.

Tales of Maj'Eyal
Tales of Maj'Eyal

RPG prace wstrzymane

Jeden z najlepszych przedstawicieli gatunku cRPG roguelike. Produkcja pozwala wcielić się w łowcę przygód, reprezentującego jedną z dziewięciu ras i dwudziestu pięciu klas, oraz przemierzać potężny kontynent Maj'Eyal w poszukiwaniu pradawnych artefaktów.

Rust Bucket
Rust Bucket

Logiczne 16 grudnia 2015

Opracowana przez studio Nitrome mobilna gra logiczna z elementami roguelike. Akcja Rust Bucket osadzona została w konwencji humorystycznego fantasy, a podczas zabawy kierujemy opętanym hełmem nieznanego wojownika, przebijającym się przez kolejne piętra lochów, wypełnionych skarbami, pułapkami i potworami. Rozgrywka toczy się w systemie turowym na proceduralnie generowanych mapach. Warunkiem ukończenia każdego z poziomów jest dotarcie od punktu startowego do schodów, prowadzących na kolejną planszę. Po drodze musimy rozbijać wazy skrywające cenne przedmioty, aktywować rozmaite przełączniki, zbierać klucze, ratować niewinnych i walczyć z wrogami. Co ciekawe, poruszają się oni tylko równocześnie z nami, a sama walka opiera się na banalnie prostych mechanizmach: aby pokonać przeciwnika, wystarczy na niego wpaść, jednak jeśli to on wpadnie na nas – giniemy. Poza bezpośrednią konfrontacją, możemy również zwabiać przeciwników w znajdujące się w lochach pułapki.

Mazes Of Karradash
Mazes Of Karradash

RPG 27 lipca 2015

Opracowana z myślą o urządzeniach mobilnych oldskulowa gra RPG autorstwa 68K Studios. Akcja Mazes of Karradash toczy się w tytułowym mieście, zlokalizowanym w typowej krainie fantasy, która staje się celem ataku sił ciemności. Po długiej i nierównej walce mieszkańcom udaje się odkryć, że posiłki dla armii przeciwnika nadciągają z rozciągającego się pod miastem potężnego systemu lochów. Celem gracza jest zaś objęcie dowództwa nad grupą poszukiwaczy przygód i udanie się do podziemi celem znalezienia i zniszczenia źródła inwazji. Pod względem mechaniki, opisywana produkcja jest typowym dungeon crawlerem, łączącym klasyczne rozwiązania gatunku z kilkoma nowoczesnymi pomysłami. Akcja ukazana została w widoku FPP, a zabawa koncentruje się na eksploracji oraz turowych potyczkach z przeciwnikami. Całość wzbogacono jednak elementami roguelike (permanentna śmierć i losowo generowane poziomy) oraz strategii. Pomiędzy wypadami zajmujemy się też bowiem przywróceniem miasta do dawnej świetności.