
Data wydania: 23 lutego 2018
Taktyczna gra akcji w konwencji thrillera szpiegowskiego, utrzymana w stylistyce tech-noir. Akcja All Walls Must Fall toczy się w 2089, w alternatywnej rzeczywistości, w której mur berliński nigdy nie runął, a zimna wojna trwa nadal. Co gorsza, rywalizacja między Wschodem a Zachodem z czasem doprowadziła do nuklearnej zagłady. Gracz wciela się w agentów wywiadu, którzy cofają się w czasie i mają jedną noc, aby zapobiec katastrofie.
Steam
OpenCritic
All Walls Must Fall to utrzymana w stylistyce tech-noir taktyczna gra akcji w konwencji thrillera szpiegowskiego. Produkcja jest pierwszą poważną grą w dorobku niemieckiego studia inbetweengames, założonego przez trzech byłych członków ekipy Yager Development, znanej m.in. za sprawą taktycznej strzelaniny Spec Ops: The Line.
Fabuła gry osadzona została w roku 2089, w alternatywnej rzeczywistości, w której mur berliński oddzielający wschodnią i zachodnią część miasta nigdy nie runął, a zimna wojna trwa nadal. Przez 150 lat konfliktu jego obie strony, wykorzystując najnowsze zdobycze techniki, wypracowały metody na śledzenie każdego ruchu przeciwnika. Pozorny spokój i rozprężenie prysnęły jednak jak bańka mydlana w wyniku spisku, którego ostateczną konsekwencją stała się nuklearna katastrofa. W grze wcielamy się w role agentów wywiadu, którzy cofają się w czasie z zadaniem zapobieżenia tragedii, a na wykonanie misji mają tylko jedną noc. W zależności od tego, po której stronie się opowiedzą, dokonywane przez nich wybory doprowadzić mogą do obalenia muru i stablizacji sytuacji politycznej, bądź rozpętać prawdziwe piekło wojny i terroru.
All Walls Must Fall to zgodnie z deklaracją twórców swoisty hołd złożony z jednej strony ich miastu – Berlinowi, a z drugiej klasycznym grom taktycznym pokroju cyklu XCOM czy pierwszych odsłon serii Fallout oraz Syndicate. Akcja toczy się w proceduralnie generowanym środowisku, dzięki czemu każda kolejna rozgrywka przebiegać może w całkiem inny sposób. Podczas zabawy zajmujemy się zaś głównie eksploracją i rozmowami z napotykanymi postaciami niezależnymi, dysponującymi informacjami niezbędnymi do rozwikłania wspomnianego spisku. Jako że rozgrywka toczy się w znacznej mierze w zatłoczonych berlińskich klubach nocnych, niezwykle ważną możliwością taktyczną jest wykorzystanie tłumu celem ukrywania się przed oponentami. W grze nie zabrakło również okazji do bezpośredniej walki, która zrealizowana została w czasie rzeczywistym, z użyciem opcji aktywnej pauzy.
Jednym z kluczowych elementów mechaniki All Walls Must Fall jest cofanie czasu. Przykładowo, kiedy po wkroczeniu do danej lokacji nasza postać zostanie zaatakowana, możemy szybko odwrócić bieg wydarzeń, przenosząc się w o kilka minut w przeszłość. Efekt tego działania będzie taki, jakby cofnięte właśnie wydarzenia nigdy się nie wydarzyły. Jednocześnie kontrolowany przez nas agent zdobędzie wiedzę na temat zagrożeń, czekających go w określonym miejscu. To z kolei pozwoli na dokonanie świadomego wyboru, czy lepiej poszukac innej drogi, czy też zaangażować się w otwarty konflikt z przeciwnikami. Każda decyzja będzie miała jednak swoje konsekwencje, które w istotny sposób wpłyną na dalszy bieg fabuły.
Stworzona na silniku Unreal Engine 4 produkcja studia inbetweengames posługuje się klasycznym widokiem izometrycznym oraz niezwykle oryginalnym stylem graficznym, przypominającym plakaty propagandowe rodem z epoki komunizmu. Autorzy włożyli sporo pracy w możliwie wierne odtworzenie atmosfery nocnego życia Berlina. Spory nacisk położono też na warstwę muzyczną, która towarzyszy nam podczas odwiedzania kolejnych klubów i współgra z fabułą oraz mechaniką rozgrywki.
Autor opisu gry: Krystian Smoszna
Platformy:
PC Windows 23 lutego 2018Polskie napisy
Nintendo Switch 20 stycznia 2021Angielskie napisy
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
8 maja 2017
Szał na finansowanie społecznościowe należy do przeszłości – ale to nie znaczy, że nie zbiera się już grubych pieniędzy na ambitne gry. Oto zestawienie najciekawszych crowdfundingowych projektów z ostatnich miesięcy.
Na Steamie można odebrać za darmo taktyczną grę akcji w klimacie tech-noir. W All Walls Must Fall poznamy przyszłość, w której mur berliński nigdy nie runął.
gry
Maciej Gaffke
9 lipca 2024 10:20
Wymagania sprzętowe gry All Walls Must Fall:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 2.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Średnie Oceny:
"W większości pozytywne"
Średnia z 375 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ArtystaPisarz
Ekspert
2025.03.22
Głównym powodem, dla którego odpaliłem tę (obecnie darmową) grę był fakt, że po przejściu genialnego „Skalda” odczuwałem spory niedosyt odnośnie gier z taktycznym turowym systemem walki, który to niedosyt próbowałem zaleczyć na różne sposoby. Obok nieszczęsnego „Mordheima” i szybko się nudzącego „The Last Spell” jednym z tych sposobów była właśnie gra studia inbetweengames, która okazała się całkiem strawną, ale jednak tylko przystawką.To stosunkowo oryginalna produkcja, zarówno pod względem fabuły jak i rozgrywki. Jeżeli o fabułę chodzi, mamy do czynienia z intrygą z podróżami w czasie, bardzo gęstą, bo ograniczającą się do jednej nocy. Wcielamy się w rządowego agenta skaczącego od jednego berlińskiego nocnego klubu do kolejnego i próbującego ustalić, kto stoi za atakiem terrorystycznym któremu chcemy zapobiec. Narracja jest częściowo generowana proceduralnie, w gruncie rzeczy jednak sprowadza się do szeregu kolejnych, coraz trudniejszych misji. Najbardziej rozczarowujące jest w tym wszystkim to, że nie jesteśmy świadkami bezpośrednich i pośrednich konsekwencji naszych działań. Nawet finał w którym dokonujemy ponoć istotnych czynów w sprawie rzeczonego ataku terrorystycznego w niczym nie różni się od wszystkich innych misji.Jeżeli zaś chodzi o rozgrywkę, to tutaj gra wyróżnia się tym, że zamiast kontrolować grupę agentów, jak zazwyczaj ma to miejsce w grach taktycznych, sterujemy tylko jedną osobą. Zdawać by się mogło, że niweluje to potrzebę pauzowania rozgrywki, bo wszak walka turowa ma najwięcej sensu gdy mamy więcej niż jednego podopiecznego w drużynie, ale tutaj akurat wypada to całkiem w porządku. Protagonista ma do wyboru całkiem szeroki wachlarz zdolności manipulowania czasem, które w bardzo ciekawy sposób wpływają zarówno na niego samego, jak i na cały świat wokół niego. Sam się trochę tymi mocami pobawiłem, ale jestem przekonany, że ktoś kto chciałby się w ten system naprawdę zagłębić dostrzegłby tu jeszcze wiele różnych opcji, które umknęły mojej uwadze. Tak czy inaczej – oglądanie podsumowań walk ukazujących w przyśpieszonym tempie wszystkie działania protagonisty było dla mnie przeważnie w tej grze czymś zdecydowanie satysfakcjonującym.Mimo to jednak, i wbrew temu, że gra została zaprojektowana z myślą o ponownym jej przechodzeniu, mi jednorazowe jej ukończenie w zupełności wystarczyło. Nie mam najmniejszego zamiaru starać się poznać prawdziwe zakończenie tej gry, choćby jej finał nie wiem jak mnie do tego namawiał, nie uważam też, by warunki uzyskania tego zakończenia były uczciwe dla gracza czy nawet generalnie miały sens. Fajna gra, ale tak na parę godzin, nie więcej.
Ocena OpenCritic
37% rekomendacji (14)
PC Gamer
Tom Hatfield
Old Grizzled Gamers
Nic Reuben
Rapid Reviews UK
Rob Lake
Game News Plus
Emine Ozturk
Eurogamer
Christian Donlan