
Data wydania: 30 września 2025
Specjalna wersja survival horroru FPP wydanego w 2024 roku, działająca bez zestawów VR. Alien: Rogue Incursion - Evolved Edition przenosi nas do opanowanego przez ksenomorfy ośrodka, który przemierzamy w skórze byłej Kolonialnej Marine.
Steam
OpenCritic
Alien: Rogue Incursion Evolved Edition to specjalna wersja gry Alien: Rogue Incursion, czyli survival horroru wydanego w grudniu 2024 roku. Podczas gdy oryginał powstał z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej, opisywana tu edycja stanowi jego adaptację na klasyczne platformy. Za opracowaniem i wydaniem tej produkcji stoją autorzy pierwowzoru, czyli studio Survios, mające w portfolio między innymi gry Creed: Rise to Glory oraz The Walking Dead Onslaught.
Alien: Rogue Incursion Evolved Edition zbudowano na tych samych filarach, co oryginalną grę.
Akcję oglądamy tu z perspektywy pierwszej osoby (FPP), a toczy się ona w ośrodku badawczym ulokowanym na powierzchni planety Purdan. Eksplorując to miejsce i wykonując powierzane nam misje, musimy nieustannie zachowywać czujność, gdyż polują na nas ksenomorfy – pozaziemskie istoty będące urodzonymi drapieżnikami.
Twórcy dołożyli starań, by nasi przeciwnicy zachowywali się w nieprzewidywalny, ale jednocześnie naturalny sposób. Częściową przewagę nad nimi zapewnia nam czujnik ruchu (który pozwala zawczasu wykrywać zbliżających się adwersarzy), a także broń palna, jak karabin pulsacyjny czy strzelba. Jako że zasoby pokroju amunicji i apteczek są tu towarem deficytowym, często lepszym wyjściem niż walka jest skradanie się i wykorzystywanie otoczenia na swoją korzyść.
Alien: Rogue Incursion Evolved Edition przenosi nas do uniwersum science fiction, wykreowanego na potrzeby filmowej serii Obcy. Główną bohaterką gry jest Zula Hendricks, czyli była Kolonialna Marine. Protagonistka trafia na planetę Purdan, by zbadać źródło sygnału SOS dochodzącego z ośrodka ulokowanego na jej powierzchni, a także odkryć i ujawnić sekrety korporacji Weyland-Yutani. Hendricks nie jest skazana na samotną przeprawę, gdyż towarzyszy jej android Davis 01, z którym stopniowo nawiązuje coraz bliższą więź.
Podobnie jak pierwowzór, Alien: Rogue Incursion Evolved Edition działa w oparciu o silnik Unreal Engine 5.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
PlayStation 5Polskie napisy
Xbox Series X/SPolskie napisy
Gry podobne:
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie produkcje, jak Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles, Digimon Story: Time Stranger, Kaiju No. 8 The Game, Alien: Rogue Incursion Evolved Edition czy The Sims 4: Adventure Awaits.
gry
Adrian Werner
29 września 2025 09:54
Wymagania sprzętowe gry Alien: Rogue Incursion - Evolved Edition:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-8600 / AMD Ryzen 5 3600, 16 GB RAM, karta graficzna 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 580, 30 GB SSD, Windows 10/11 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-12600 / AMD Ryzen 7 5700X, 16 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce RTX 3070 / 16 GB Radeon RX 6800 XT, 30 GB SSD, Windows 10/11 64-bit.
Średnie Oceny:
"W większości pozytywne"
Średnia z 475 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
gebels1818
Gracz
2025.10.05
Sam klimat gry i zagadki spoko. Gra nie prowadzi nas za rączkę. Trzeba się czasami trochę nagłówkować.Grafika też może być. Strzelanie do obcych z rewolweru i strzelby jeszcze ujdzie. Ale strzelanie z "pulse rifle" to słabo zrobione. Słaby feeling. Brak powera.W grze z 2025 roku liczyłem, że ciała obcych będą się rozrywać jak na filmie, że będą odpadać kawałki ciała jak w Aliens Colonial Marines. Najdziwniejsze jest to, że z rewolweru i strzelby wystarczą 2-3 celne strzały , natomiast z pulse rifle musimy wpakować z 50 pocisków w obcego żeby ten padł. Strasznie dziwne.Karabinek pulsacyjny jest strasznie znerfiony w tej grze.No kurde mogliby zrobić więcej obcych ale, żeby bronie miały lepszego kopa i siały zniszczenie jak na filmie, gdzie w filmie z karabinka pulsacyjnego wystarczyły 2-3 bursty i łeb obcego eksplodował na kawałki. Mogliby dopracować też ragdolle, odstrzeliwanie kończyn, reakcję na postrzał. W mojej ocenie najlepszą fizykę strzelania do obcych miały gry AvP2010 oraz Aliens Colonial Marines. Tam jak strzelałeś to czuć było pierdolnięcie.Poza tym, mam wrażenie że gra bazuje na systemie "jump scare". Mogłoby być więcej akcji, że na przykład jakaś fala obcych leci na nas. Bronie miałyby kopa to człowiek miałby fun ze strzelania. Obecnie feeling strzelania jakiś taki dziwny, sztuczny.Zagrać można ale raczej gra do przejścia na raz.
kartofelek007
Gracz
2025.10.02
Może w dalszej części gdy jest lepiej. Mnie zniechęciło to, że strzelam do obcego i nie widzę żadnej reakcji ani odrzutu. Dokładnie jakbym strzelał do ściany z karabinku nerf. A jak go zabiłem to zamarł w miejscu i się od razu "rozpuścił".Podobnie początek gry, koleś mi mówi, że mogę za pomocą Pulse Riffle (!!!) rozwalić szkło, by w jakimś panelu połączyć kabelki. Ok powiedzmy, że przymknę oko na to. Idę kilka metrów dalej. Szklane okna. Strzelam i pojawia się mała niebieska tekstura, nic więcej.Może na VR to jest ok, ale na PC jeżeli nowa gra wygląda gorzej niż ponad 10 letnie A:CM to nie jest to dobry oznak.
Ocena STEAM
W większości pozytywne (475)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
34% rekomendacji (20)
CBR
CGMagazine
Zubi Khan
Stevivor
TheXboxHub
Paul Renshaw
PlayStation Universe
John-Paul Jones