Data wydania: 24 stycznia 2014
1954: Alcatraz to klasyczna przygodówka z interfejsem point-n-click. Wcielamy się w skazańca próbującego uciec z tytułowego więzienia. Zabawa polega na przeszukiwaniu lokacji, prowadzeniu rozmów i rozwiązywaniu zagadek. Fabuła jest w dużym stopniu nieliniowa, a gra oferuje kilka alternatywnych zakończeń.
Gracze
Steam
1954: Alcatraz to utrzymana w klimatach thrillera gra przygodowa. Jest to debiutanckie dzieło studia Irresponsible Games. Założył je Gene Mocsy, który wcześniej pracował jako jeden z głównych scenarzystów przy produkcji A Vampyre Story oraz Ghost Pirates of Vooju Island.
Akcja gry rozpoczyna się w San Francisco, w latach 50-tych ubiegłego wieku. Wcielamy się w drobnego kryminalistę imieniem Joe, który za napad z bronią w ręku zostaje skazany na 40 lat więzienia. Bohater nie zamierza spędzić najlepszych lat swojego życia za kratkami, więc postanawia uciec z Alcatraz. Problem w tym, że sztuka ta nie udała się jeszcze nikomu. Joe będzie potrzebował pomocy swojej żony. Niestety, ta ma własne kłopoty, gdyż wspólnik jej męża grozi kobiecie śmiercią jeśli ta nie odda mu całego łupu i nie jest on jedynym kryminalistą, który chce się w ten sposób wzbogacić. Tylko Joe wie jednak gdzie ukrył owoce swojej przestępczej działalności.
1954: Alcatraz to klasyczna przygodówka z interfejsem point-n-click. Większość zabawy polega zatem na dokładnym eksplorowaniu lokacji, zbieraniu przedmiotów, prowadzeniu rozmów i rozwiązywaniu zagadek. Co godne pochwały, fabuła jest w dużym stopniu nieliniowa, a podjęte w trakcie zabawy decyzje ostatecznie prowadzą do jednego z kilku różnych zakończeń.
W trakcie przygody można zwiedzić dziewięćdziesiąt różnorodnych lokacji, umiejscowionych w mieście San Francisco i jego okolicach. Gra oferuje atrakcyjną grafikę, która łączy ładne ręcznie malowane tła z trójwymiarowymi postaciami wykonanymi w mocno kreskówkowym stylu.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Dziś piszemy m.in. o datach premier Basement Crawl oraz 1954: Alcatraz, dalszych losach BioShocka w wersji na PlayStation Vita, komiksie EVE: True Stories, a także o wersji beta gry Men of War: Assault Squad 2 dostępnej na Steamie. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
21 lutego 2014
Niemiecki wydawca Daedalic Entertainment zapowiedział przygodówkę 1954: Alcatraz. Jest to nowy projekt jednego z głównych scenarzystów Ghost Pirates of Vooju Island oraz cyklu A Vampyre Story.
gry
Adrian Werner
7 czerwca 2012
Popularne pliki do pobrania do gry 1954: Alcatraz.
Wymagania sprzętowe gry 1954: Alcatraz:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.0 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce GT 240 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista(SP2)/7(SP1)/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 60 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 1376 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Nitro2050 Generał
Już teraz gra po angielsku :) a nie wiadomo czy wyjdzie spolszczenie
zanonimizowany890251 Junior
Kupiłem dziś na wyprzedaży na humble za 0,99€ na steam . Póki co spoko,ciekawa fabuła, ładna grafika ,karty i osiągnięcia Steam.Polecam.
Kamczenzo Junior
Kupiłem w promocji na steam i nie można powiedzieć, że żałuję. Pomijając kwestie technologiczne, które nie zachwycają, gra się całkiem przyjemnie. Historia trzyma w napięciu a bohaterowie dają się polubić. Smaczku dodaje kilka alternatywnych ścieżek podczas rozgrywki. Czasami zagadki są nielogiczne i niespójne, ale do tego zdążyła już przyzwyczaić duża część gier tego gatunku. Bawiłem się przednio i polecam każdemu lubującemu się w klimatach przygodowych.
Synosyn Junior
Prawdę mówiąc, opis wprowadza w błąd. Nieliniowość fabuły czy kilka alternatywnych zakończeń to mega grube nadużycie, przez co przeszedłem grę prawie dwa razy zanim skapnąłem się, że to marketingowa ściema. Traciłem tylko czas przy drugim podejściu. Większość wyborów czy to dialogowych, czy interakcyjnych mają wartość właściwie tylko kosmetyczną i dają co najwyżej dwie inne linijki tekstu lub dodatkową animację ( w przypadku Masona pod koniec gry). Nic poza tym. W ŻADEN sposób nie wpływają na fabułę. A zakończeń nie ma kilku, tylko są dwa. Gra jest fajna, chociaż prosta i wbrew opisowi, absolutnie tylko na jeden raz. Drugie zakończenie można sobie obczaić wczytując sejva przed samym końcem gry i dokonując innego wyboru. Bo nie ma sensu przechodzić jeszcze raz.